Mck Vilse-Skånevårenturen 2008-19 april

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

Woffa, bild 2 och 3 är man tydligt med på, på en oljetanker :va som det tydligen kallas här nere..

BeBe; Tack för "upphämtningen", hoppas det rocka på siste biten för er hem med :tummenupp

JKay; Salmonellakrågan var finfin, dessutom fick man ut den pronto :D

Klart mest vilse och rörigast var pariet från Båstad efter mat. Det snurra cyklar ja jälvar i det åt alla håll.

Hårdast idag var den utlånade RS250:in :yoparty var ett rent nöje att ligga tätt bakom uppför Hallandsåsen.

/J

Last edited:

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Ja så ni körde lite vilse idag :D nice :)

Hoppas alla fick en skön dag och mkt körglädje :tummenupp

Vädret var ju inte helt fel :tummenupp

Såg ingen "i'm back!" från phejghejhjåå du kom hem? :D

//Cellie

Wolffi

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
Honda cbr 1000 "Repsol", cbr 900
Fler fina bilder att beskåda kommer snart
IMG_1455.jpg

IMG_1454.jpg

IMG_1459.jpg

IMG_1465.jpg

IMG_1467.jpg

Last edited:

yoohan

Team Manwhore
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Honda VTR1000 SP-1
Anekdot

Tack alla för en trevlig dag! I jämförelse med fjolåret var vägarna lite skitigare, men vädret lite finare, och deltagarna lite mindre kända? (för mig)

Tänkte även att jag skulle dela med mig av en annan anekdot. År 2007 betydde lite strängare kyla, och lite mer längta hem hastighet på mätaren, och då bevittnade jag en familj vars takbox på deras V70 hade öppnat sig mitt på motorvägen, strax innan SonyEricsson i lund. 2007 skrattade jag gott när det flög flytvästar, BH:ar, blöjjor, och långkalsonger över hela motorvägen och tänkte i mitt stilla sinne (Haha, vilken jävla syn.... fy fan och springa där över motorvägen och plocka kläder som om det vore Balter i de Norrländksa lingonskogarna).

I år var det ont i handlederna, svanken, ryggen, och knäna, och länga-hem-hastigheten infann sig igen. Precis när jag kommer i höjd med platsen där det regnade underkläder 2007 flinade jag till innanför hjälmen och mindes episoden, då jag plötsligt känner att något lättar över ryggen... Lyfter lite på huvudet över kåpglaset för att spana i backspegeln, och ser en svart polotröjja och två skidhandskar singla ner från himlen... strax därefter flyger det ett genomskinligt visir läng med marken... SHIT!!!!! Satan jävlar! Mobilen! Nycklarna! Plånboken! :mad:

Yes box, skadeglädjen hade tydligen sitt pris. Ryggsäcken jag lånat av flickvännen var tydligen inte 250+ certifierad då den förmodligen lufftfyllta som en väderbalong, för att sedan öppna sig som en gravid 20-barns mor, och sprida mina ägodelar likt gödsel över den solblekta asfalten! :mad:

Nåja, fick testat både bromsarna, och hur det var att jogga 800 meters slalom mellan trafiken på motorvägen, för att plocka upp min lekamen likt en zigenare på kiviks marknad! Förresten, stort tack till dig på Horneten som stannade och frågade vad som hade hänt! Eloge! :tummenupp

Kvällen har avslutats på Paddys med en 3-rätters med extra allt! Alla kända tillhörigheter återfanns, i bättre eller sämmre skick. Om någon vill köpa ett något tilltygat visir, som numera passar mer som "frostad ljuslyckta" än till en hjälm, PM:a mig!

Love and Light!

// J, med ett Y

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Tack alla för en trevlig dag! I jämförelse med fjolåret var vägarna lite skitigare, men vädret lite finare, och deltagarna lite mindre kända? (för mig)

Tänkte även att jag skulle dela med mig av en annan anekdot. År 2007 betydde lite strängare kyla, och lite mer längta hem hastighet på mätaren, och då bevittnade jag en familj vars takbox på deras V70 hade öppnat sig mitt på motorvägen, strax innan SonyEricsson i lund. 2007 skrattade jag gott när det flög flytvästar, BH:ar, blöjjor, och långkalsonger över hela motorvägen och tänkte i mitt stilla sinne (Haha, vilken jävla syn.... fy fan och springa där över motorvägen och plocka kläder som om det vore Balter i de Norrländksa lingonskogarna).

I år var det ont i handlederna, svanken, ryggen, och knäna, och länga-hem-hastigheten infann sig igen. Precis när jag kommer i höjd med platsen där det regnade underkläder 2007 flinade jag till innanför hjälmen och mindes episoden, då jag plötsligt känner att något lättar över ryggen... Lyfter lite på huvudet över kåpglaset för att spana i backspegeln, och ser en svart polotröjja och två skidhandskar singla ner från himlen... strax därefter flyger det ett genomskinligt visir läng med marken... SHIT!!!!! Satan jävlar! Mobilen! Nycklarna! Plånboken! :mad:

Yes box, skadeglädjen hade tydligen sitt pris. Ryggsäcken jag lånat av flickvännen var tydligen inte 250+ certifierad då den förmodligen lufftfyllta som en väderbalong, för att sedan öppna sig som en gravid 20-barns mor, och sprida mina ägodelar likt gödsel över den solblekta asfalten! :mad:

Nåja, fick testat både bromsarna, och hur det var att jogga 800 meters slalom mellan trafiken på motorvägen, för att plocka upp min lekamen likt en zigenare på kiviks marknad! Förresten, stort tack till dig på Horneten som stannade och frågade vad som hade hänt! Eloge! :tummenupp

Kvällen har avslutats på Paddys med en 3-rätters med extra allt! Alla kända tillhörigheter återfanns, i bättre eller sämmre skick. Om någon vill köpa ett något tilltygat visir, som numera passar mer som "frostad ljuslyckta" än till en hjälm, PM:a mig!

Love and Light!

// J, med ett Y

Då var det kanske er jag körde förbi? Kom lite för snabbt för att hinna stanna. En Ducati går kanske snabbare än en Honda Hornet? :) (Kan väl i alla fall få önskedrömma? :D) Fint i alla fall, att alla saker återfanns, även om de antagligen var i bättre skick innan den där ryggsäcken gick sönder.

Solid snake

Guest
Gött ju, det såg lite mörkt ut för dig.. men NU är det väl byte som gäller ? :D

Anä det går ett par mil till. :rolleyes:

Ska köra upp sidorna på nån parkering, work on da slajdz n stuff.

Har haft en låsning på det däcket innan så det var antagligen därför som corden hoppade fram, var ju mönster på däcket annars förutom just där.

Blir nytt däck på tills nästa gång, känns orutinerat att köra på corden. :hihi

Ratski

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2006
Hoj
Honda NT650V-Touring 06-08, Yamha FJR1300 SportTouring 08-10, Honda VFR800 SportTouring 10-...
Det var det en till som gjorde, ur gaffelbenet(inte min dock). Vad är det man säger.. En Aprilia läcker inte, den markerar bara sitt revir :)

Japp, min läckte lite, inte så farligt. Så länge man kollade vid varje stopp så var det inga problem. Skall in med den på fredag å fixa det.

/Råttis

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...