Med risk för att bli bannad för evigt...

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
funkar hur bra som helst, delvis har jag tankväska som täcker mycket av överkroppen men blåser det inte skitmycket så är det inget större problem. man behöver ju inte glida i 200 blås direkt men det hände att vi gjorde det med när vinden och vädret tillät. jag förstår vad du syftar på men näe, jag minns faktiskt inte att det var något större bekymmer sist.

Allt över 110 kan i vissa fall kännas hyfsat jobbigt.
Kan kanske bero på att man sitter högre upp på XTn + att jag väger så lite (67kg) o har inge mukkler :D

Vad det än beror på så gillar jag det inte, så tanken på kåpadhoj lockar mer o mer...

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Kan kanske bero på att man sitter högre upp på XTn + att jag väger så lite (67kg) o har inge mukkler :D

Vad det än beror på så gillar jag det inte, så tanken på kåpadhoj lockar mer o mer...

mjo en xt lär vara mindre kul att köra fort med. jag är dock inte mycket större än dig (72kg) om vikt har något med saken å göra. men visst, en kåpad touringhoj är klart roligare att köra långt med men betydligt tråkigare att busa omkring med i stan, så man får liksom välja. tycker min funkar för båda, iaf för mig och än så länge.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
http://www.blocket.se/gotland/Kawasaki_EN_500_21404895.htm?ca=15&w=3

Den här var je fetgrym och i höst kan jag säkert hitta en för 10papp, är ju fan gratis att köpa och gratis att äga. Kul att ha som alternativ de dagar man känner för att glida och åka längre.

Förstår att den är klen som stryk men det spelar ingen roll då jag bara ska gliiiiiiiida. Vad tror ni om denna hoj?

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
http://www.blocket.se/gotland/Kawasaki_EN_500_21404895.htm?ca=15&w=3

Den här var je fetgrym och i höst kan jag säkert hitta en för 10papp, är ju fan gratis att köpa och gratis att äga. Kul att ha som alternativ de dagar man känner för att glida och åka längre.

Förstår att den är klen som stryk men det spelar ingen roll då jag bara ska gliiiiiiiida. Vad tror ni om denna hoj?

då skulle jag hellre satsa på en äldre suzuki marauder 800 (V2... mums). billiga och rätt fint drag i för att vara en mellanklasshoj. dessutom är den lätt snyggast av den typen. haft en sådan själv!

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Hej där! vill bara skriva att du inte är helt ensam i dessa tankar. Min mor köpte en Dragstar 650 igår, och givet så måste jag ju se vad det är för skit.. men fan åxå.. för att vara en 650cc så blev jag rätt förvånad.. och skön att åka på med.. gaaa.. skulle lätt kunna ha en sådan i min samling :) kollade försäkringen, på mig kostar den 118kr/månad helförsäkrad.. (129kr/månad på mor).. gaa igen..
Mors Gamla savage 650 ska säljas om du vill ha en liten hoj :)

Lycka till! //Benet

Dragstar 650 är helt klart en trevlig hoj, går att få tag på för småpengar också:tummenupp
Har även kört några mil på en Dragstar 125, förvånande go att bara glida på. Fartresurserna räcker gott och väl på trevliga 70-vägar:tummenupp

Här har du en lite lätt ombyggd 650, riktigt najs, lite dyr dock:)
http://www.blocket.se/kalmar/Dragstar_650__OMBYGGD__21645552.htm?ca=20&w=3

Last edited:

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Finns det ingen hoj med sissy-bar för själva föraren? Hade ju varit jaefligt fett att vila ryggen på under färd. en mjukryggsäck på 90liter funkar som stöd det med kanske.

Måste ju finnas en hoj där man glider fram som man satt i en bakåtlutad fotölj för runt 15papp...

Ska nog köpa i höst när det e som billigast.

Alstare

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
K1 1k
Fy fan kurtan... Jag som precis började få respekt för dig efter att du köpt rettan...och så kommer det här! :va

Men visst vi får väl byta inriktning då... syr du upp västar så går jag ut på blocket och kollar om jag hittar en släde så länge.. :tummenupp

Frasse

Boxerfantast
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
BMW R1250GSA -19, KTM 250 Freeride -18, BMW S1000RR M -19
Har du provat en stelben-chopper? Jag har. En jävel med bildäck bak och högt styre, allt för att man ska slippa att få fram blod till fingrarna. -Skit skönt.
Är du dessutom nödig innan du åker iväg och kör i ett tjälskott, så får du förmodligen byta kalsonger. Eller så kommer det aldrig mer att komma ut något. Inte i den öppningen i alla fall. (Inte undra på att alla man möter som kör dessa hasch-traktorer ser förbannade ut...) Men visst är det häftigt. Med flammor på tanken och allt. Jätte.

Och praktiskt är det också! Ingen svett under armarna där inte. Vinden fladdrande in i byxbenen. Underbar körställning. Det är bara att invänta diskbråcket som ett brev på posten.
Men jag ska inte vara negativ. :) Ljudet kan man i alla fall inte klaga på! Visst låter en vässad Harley underbart. Men för att "toura" med så kan jag nog hitta på ett bättre alternativ.
För en touringtripp i maschositernas rike så har du nog en mildare variant med din R1:a. Med den så har du något som de andra saknar. Väghållning, bromsar och en motor som gör att det rör på sig.
Amen.

shush

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2006
Hoj
zx6r
Har du provat en stelben-chopper? Jag har. En jävel med bildäck bak och högt styre, allt för att man ska slippa att få fram blod till fingrarna. -Skit skönt.
Är du dessutom nödig innan du åker iväg och kör i ett tjälskott, så får du förmodligen byta kalsonger. Eller så kommer det aldrig mer att komma ut något. Inte i den öppningen i alla fall. (Inte undra på att alla man möter som kör dessa hasch-traktorer ser förbannade ut...) Men visst är det häftigt. Med flammor på tanken och allt. Jätte.

Och praktiskt är det också! Ingen svett under armarna där inte. Vinden fladdrande in i byxbenen. Underbar körställning. Det är bara att invänta diskbråcket som ett brev på posten.
Men jag ska inte vara negativ. :) Ljudet kan man i alla fall inte klaga på! Visst låter en vässad Harley underbart. Men för att "toura" med så kan jag nog hitta på ett bättre alternativ.
För en touringtripp i maschositernas rike så har du nog en mildare variant med din R1:a. Med den så har du något som de andra saknar. Väghållning, bromsar och en motor som gör att det rör på sig.
Amen.

Haha! Dunderinlägg.

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Annars köper du en Kawa ZZR1400 (nyare modell) som både har rejält med kraft och fräs, men är också tokskön att köra långt med.

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Om du forfarande vill ha lite sporthoj så måste det här vara ett alternativ

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Teknikfråga.
Luta dig mot vinden.
Slappna av.
Njut.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
har fått tips på en honda shadow, men jag tror faktiskt att jag ska göra ett försök till långresa på nuvarande kärleken i sommar. Fixar jag lite tankväska och lite annat så man slipper tyngd på axlar så ska det nog gå att göra långresa med R1:an med. :yoparty

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Måste man inte fyllt 65 och ha en BMI på på typ 56 för att få ett chopper kort ? Jag har för mig att det stod så någonstans...

Vad semesterhojen beträffar så finns det riktigt najs Bumse hojar och en uppsjö av Sporttourers av diverse märken så varför något så pinsamt som en chopper ?

Det GÅR att göra en långresa med R1. 1000 km på en dag är inga problem, så du kommer att ha det rätt kul ändå tror jag ! Jag körde Malmö - Gbg - Malmö på en dag på både 998, ST4s och 2 modeller Monster. Det gick utmärkt.

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
körde runt på min Kawa en 500, första gången sen i augusti. Sjukt bekväm att glida runt på :D

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...