Med risk för att bli bannad för evigt...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Eller Ktm SD ! Har kuskat ca 1500 touringmil med den , senast i Europa 2 v förra året o styvt 470 mil. En hoj som är bra på allt helt enkelt !:tummenupp

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
Teknikfråga.
Luta dig mot vinden.
Slappna av.
Njut.

I do. Försöker göra mig så liten som möjligt, men det känns urfånigt kan jag lova. Sporthojsitta funkar enbart på den typen av båge, tyvärr.

Det är inte så illa som jag fått det att låta, men önskar verkligen att det kunde kännas lite lättsammare i högre farter. Oh well.

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Hoj
2009, Yamaha R6
Har man dålig rygg är en shopper det absolut sämsta alternativet för långtur, då funkar R1'an bättre.

alltså, din avatar, den är äcklig, ta bort! :glömdet

Custom får jag ont i ryggen av. Jag är 1.86, tycker man sitter mer ergonomiskt på en sporthoj så att säga.

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Är hur nöjd som helst med min nyligen inköpta R1:a -04 men jag har de senaste två åren börjat gå runt i chopper-tankar. (jag vet... trodde aldrig den här dagen skulle komma...) Jag kommer givetvis inte att ge upp min R1:a för det är så jävla sköj med sporthoj men det hade också varit rätt nace att glida runt längre sträcker med en billig enkel chopper. Jag tänker mig också retrostil lite äldre modell, kanska lite andra värdskriget-bike-stuk-fast-lite-chopper-med. =)

En sådan kan man ju åka på långsemester med osv, det är det jag saknar med R1:a lite, att kunna göra de här långresorna.

Nu till min fråga, någon som vet någon schysst retrohoj typ chopperliknande för runt 20-30 lök?

Fy fan... nu när jag läser det jag skriver så fattar jag hur hemskt detta låter men men... jag börjar för fan närma mig 27 bast, jag börjar få krämpor och blir mer och mer sliten i leder, rygg och snart ryker väl lårbenshalsen... :)

Haha, när jag var 28 körde jag 714 mil på 16 dagar med en R1 04, Piteå-Gbg-Ringen-SachsenRing-Piteå, så det är inte dags för chopper än för dig :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...