Medborgarplatsen, Torsdag 21/8 18:00

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Re: Re: Jag vill åka motorcykel!!!

gpf skrev:
Jag har en sproilans arai integral jag inte använder, kör ju med crosskruka på motarden, så skrik till om du behöver låna. Även en ful gammal Nolan som jag skänker bort om någon vill ha den :)

vågar man ens fråga om storleken?... :rolleyes:

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Re: Re: Re: Re: Jag vill åka motorcykel!!!

Tjejen skrev:
:D :D :D
Då skulle du ha varit med på akuten...

"Håll armen stilla flicka!!!" (Läses med finsk brytning.) :D Men den sköterskan var ju iof INTE direkt att leka med. :eek:
Tanten skulle dra ut nålen och blev jättesur när Anneli drog till sig armen hela tiden...

Men va f-n! de gjorde ju skitont! :3freak sen e jag livrädd för nålar, o nu mer även gamla finska tanter som morrar o hotar med sthlms blodbad om man inte sitter stilla.. :skrämd

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Re: Re: Re: Re: Re: Jag vill åka motorcykel!!!

Anneli.a skrev:
Men va f-n! de gjorde ju skitont! :3freak sen e jag livrädd för nålar, o nu mer även gamla finska tanter som morrar o hotar med sthlms blodbad om man inte sitter stilla.. :skrämd
var glad att hon inte tog fram kniven när du trilskades så där :rolleyes:

Hotrodbiker

Bara blå
Gick med
6 May 2003
Hoj
Daytona -02,Yamaha R1 -08, Kawa250 -72,Husaberg 570 -12
Skönt att höra att det inte var något alvarligt fel på dig...
Såg lite otäckt ut när ni låg där mot bergknallen å ont såg du ju ut att ha...
Får hoppas föraren oxå e´ok

/Håkan

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Hotrodbiker skrev:

/Håkan

Ja hade ont. har ont. Men de kunde ha gått mycket värre.
Freddie har inte hört av sig än tyvärr, men de är ju inte så snabba där...

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
jP skrev:
Om jag tillåts få vara kritisk så tycker jag körningen tidvis var läskigt ostrukturerad. Inledningen påminde om de första riktigt stora potatis-körningarna då plötsligt alla hade 60 sek på sig att hoppa på hojarna och vansinnesköra mot, för de flesta, okänt mål igenom värsta rusningstrafiken i Stockholm. DET är inte ett sätt att ta sig i kragen. Jag föreslår därför annan mötesplats för framtida körningar.

Vidare måste folk lära sig att inte köra över sin förmåga, eller lära sig hålla igen. Visst inträffar olyckor, det går inte att förhindra. Men det är trist när man som jag, åkt i så här stora klungor ungefär fem gånger i sommar och på samtliga turer har det varit olyckor.

Jag har inte för avsikt att rikta kritik mot någon/några enstaka iom detta. Men låt oss alla försöka kraftigt försämra oddsen för olyckor under liknande samturer.

Håller med till största delen.
Jag vet inte vad jag ska tycka om mötesplasen, visst är det mycket bilar på Götgatan men den är inte lång och där tycker jag att de flesta körde vettigt. Vad som borde göras sen är att dela upp oss i mindre grupper. Fast det är svårt när man inte vet hur fort de andra kör och så. Är det någon som har ett bra förslag?

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Tjejen skrev:
Nej, det upptäckte vi ju rätt snabbt. Hur länge var vi där? Sju timmar eller ngt? Be honom kladda lite här när han är hemma, så man slipper undra.

Hmm.. ska jag be honom kladda?... :eek: e de inte enklare att jag ber honom skriva en rad.. ;)

.. han lovade höra av sig direkt när han var klar, vilket jag hoppas att han gör, han har nämligen (förutom att göra mig orolig) snott min Hayabusasaab... :whip

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
LÄGG NER

Frida skrev:
Värvade alltså fyra pers till KMCM igår :crash :crash :crash
Sorry :rolleyes:

Vi var väl fem pers från klubben på rundan (tre fler efter rundan dock.. en av oss kraschade igen, så det blir väl guldmedlemsskap lr nåt.. :rolleyes: ) så det var väl inte så konstigt att det gick som det gick :rolleyes: Skönt att ingen verkade va allvarligt skadad! Hoppas Anneli snart mår bättre!

Allvarligt Frida, lägg ner det där jävla snacket om krasch MCK...
Har absolut inget emot dig som person du är en go och glad trevlig tjej som jag träffade på en av turerna i sommras... Men varför hålla på och haussa krascher tycker du det är coolt eller?
Det är väl hojåka och gemenskapen runtomkring det som gäller och inte fokusering på om eller inte nån ska lyckas krascha under turerna...
Nu ska Frida med bla bla bla så nu kommer nån krascha... självklart har inte det med om Frida är med eller inte på turerna om nån ska krascha men bara tugget gör mig så jävla förbannad... Vad blir nästa steg DÖD MC eller?

snälla lägg ner innan ngt otäckt händer...

Tack för ordet

Peter

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Sweedo skrev:
Fan bräcker du mina 235 hk å 350 Nm :mad:

..nja, beror på vad du menar, ja e ju inte riktigt sådär effektkåt, men ja kan nog köra ifrån dig ändå ska du se, ge mig en lagom smal o kurvig grusväg bara.. :crash ...

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
Anneli.a skrev:
Hmm.. ska jag be honom kladda?... :eek: e de inte enklare att jag ber honom skriva en rad.. ;)

.. han lovade höra av sig direkt när han var klar, vilket jag hoppas att han gör, han har nämligen (förutom att göra mig orolig) snott min Hayabusasaab... :whip

Fy Faaaaa........ :skrämd
Låter som en sportig bil det där :D

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Hotrodbiker skrev:

/Håkan

Bergknallen??..

Hursomhelst är Freddie på väg från sjukan men ska tillbaka till ögonläkaren då han tydligen har en krossskada... :skrämd
Känns som om jag smittat av mig min otur.. :(

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Re: LÄGG NER

peuter skrev:
Har absolut inget emot dig som person du är en go och glad trevlig tjej som jag träffade på en av turerna i sommras... Men varför hålla på och haussa krascher tycker du det är coolt eller?
Det är väl hojåka och gemenskapen runtomkring det som gäller och inte fokusering på om eller inte nån ska lyckas krascha under turerna...
Nu ska Frida med bla bla bla så nu kommer nån krascha... självklart har inte det med om Frida är med eller inte på turerna om nån ska krascha men bara tugget gör mig så jävla förbannad... Vad blir nästa steg DÖD MC eller?

Tack för ordet

Peter

Om du vill va me i Krasch MCK så är kraven att du kraschar o helst både skadar dig o att hojen inte går att köra från platsen. :D

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
Re: LÄGG NER

peuter skrev:

Tack för ordet

Peter

Inte för å verka SÅN men asså. Frida ÄR inte anledningen till att folk krashar och jag VET att INGEN tycker det är "coolt". Lägg ner DITT snack istället. Ingen "haussar" krasher utan det är bara ett snack som går. Jag e "medlem" å jag tycker INTE det e speciellt kul. Men varför begrava sig i att man har krashat. Bättre å "skratta lite åt det" än å grina över det som du uppenbarligen gör! Näe...Jag ska starta en "Haussa Peuter" klubb. Nån som vill vara med? :mad:

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Anneli.a skrev:
Bergknallen??..

Hursomhelst är Freddie på väg från sjukan men ska tillbaka till ögonläkaren då han tydligen har en krossskada... :skrämd
Känns som om jag smittat av mig min otur.. :(

Det var läskigt att det var så illa med Freddie, men även om folk gärna säger att det inte är nån fara och att allt är bra så känner man inte alltid att det gått illa ( Anneli som på två röda säger - jag vill nog stå upp nu , och Freddie som inte kände att smällen tog mer illa än både vi och han trodde), tänk om Freddie skulle tuppat av p.g.a reaktioner/skada efter att han satt sig på hojen och åkt iväg efter avåkningen , kanske ska vi hålla efter varann så att man inte sätter sig på hojen även om man säger att det allt är okej , visst det är varje enskild person som vet hur det känns i kroppen men p.g.a adrenalin/chock m.m så kan reaktioner bli fördröjda och man känner inget och tror att allt är okej fast det inte alls är bra , min lilla tanke bara , risken finns ju att det händer igen , eller?

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
bra att du har allt kvar anneli...
du såg "lite" chockad ut i gräset ett tag.

men hur var volvon? burnade han nåt?

/Raggzors =)

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Såja såja, nu ska vi inte bli ovänner här.

Peuter har bara missförstått grejen med Krasch MCK, iaf som jag uppfattat den.
Det är ju bara lite tragikomik över de dikessyningar som förekommit. Ett sätt för de stackarna att känna lite gemenskap i sin olycka ;)

Nu får ni krama varandra så att alla är sams igen.. :rolleyes: :)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha