Originally posted by jP:
Om jag tillåts få vara kritisk så tycker jag körningen tidvis var läskigt ostrukturerad. Jag föreslår därför annan mötesplats för framtida körningar.
På nåt vis så känner ja delvis skuld i de hela på grund av att de va ja som starta tråden. De dumma är ju att ja kallade bara folket till platsen. Sen hade ja ingenting efter de
Ja räknade liksom med att benkar skulle komma så man åtminstone hade kartläsare.
Hade inte han kommit däremot så vettifan va som hade hänt
Originally posted by Soppatorsken:
Jag vet inte vad jag ska tycka om mötesplasen, visst är det mycket bilar på Götgatan men den är inte lång och där tycker jag att de flesta körde vettigt.
Ja håller med. Visst de kanske inte har gått fram till alla men under samtliga torsdagsrundor vi haft så har de varit "fri åkning" till Länna/Lissmaavfarten. Så hur folk kör på Götgatan/73an ser inte ja som en anledning till att byta mötesplats. De är upp till var och en tycker ja.
Originally posted by Benkar:
Jag brukar anse att runt 15 hojar är absolut max för en "turledare". Sedan SKA man dela upp i två grupper, vilket skedde på den första "Medis-rundan" då det var runt 30-35 hojar. Lyssnade runt lite om någon ville ta halva gänget, men svårt veta vilka man ska fråga osv. och så blev det bara en grupp.
SH-rundorna har en tendens att bli överbefolkade, och hitills är det väl jag och Mattias som delat på ledandet, minst en gång i alla fall, och jag tror att en förutsättning för fler "stora" rundor är att det är fler som tar på sig att köra först i någon av grupperna!
Hm. Jag skulle utan tvekan gå in o hjälpa till om det bara var så att ja kände mig säkrare.
För mig så känns de som att om ja skulle leda nån utav grupperna så skulle man ligga o bromsa upp folk bara.
På grund av att man kör sakta eller håller ojämnt tempo för att man är osäker på vägen eller liknande. Därför har de för mig blivit naturligt att lägga mig i kön som korsningsvinkare
Visst man lär sig vägarna tillslut bakifrån också men man får inte så mycke ledarskapsegenskaper längst bak.
Men nåt tycker man ju att de borde gå o ordna. Var ju trots allt Gruppchef i lumpen
Originally posted by Ace Niki:
Vi kanske kan lägga upp två eller flera listor inför körningarna. Så får folk skriva upp sig. Och ev. även skriva upp körstil. Blå grupp = vill gärna ha lite mer än tunnelseende. Röd grupp = skaplig fart. Svart grupp = toksnabb.
Alltså ung såhär:
Röd grupp:
1.(ledare): Kalle
2. Pelle
3.Sigrid
4.
5.
(osv till ca 10-12) När varje lista har 10-12 deltagare stängs den och man får börja på en ny (med ny ledare)
Vi kan ju bestämma plats och tid så att alla får träffas ändå! Vad sägs om detta?
Allså.. Idén är ju god men ärligt talat tror ja inte de skulle funka på forumet. Trådarna skulle bli sönderspammade utav Sweedo, Gpf och de andra (No offence)
O skulle dom inte bli de så skulle de säkert bli kamp mot klockan om vilka som hinner logga in på SH först o skriva in sig i den snabba gruppen..
Ja tror att de skulle funka men anser att räcker med att man gör gruppindelning på plats. Allså på träffen..
Originally posted by Mattias:
Haken med gruppindelning är ju att man som förstagångsåkare inte har en endaste aaaning om hur fort man kör i förhållande till andra.
Om man kommer fram till nåt system som funkar med gruppindelning. Så borde man väl kunna göra så att, om man inte VET hur fort man kör, man får helt enkelt åka med den "långsamma" gruppen. Tycker man att de är mestempo där. Ja då vet man de till nästa gång.
Ja tycker inte att de borde va svårare än så.
Men de kanske de är?
Vi ses på Snurren i morron!! // Kenta