Medborgarplatsen, Torsdag 21/8 18:00

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Sen hanterar olika människor olika situationer olika det är därför som inte alla kan bli stridspiloter bl.a.
Kom till en olycka på en riksväg för många år sedan där folk for runt som yra höns, ambulaspersonal anlände en stund efter och bad alla som var omkring att lämna platsen.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
RoLLER skrev:
Näe, nu ska jag raka kuken.... Jag tycker den blir lite fräsigare då!!!! :D
Har du hår på kuken så bör du nog raka bort det för allas trevnad,,,

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Gixxer Mike skrev:
Roller helt rätt.
Jag anser att nästan alla agerade rätt när det gäller själva olyckan då folk stod på avstäånd osv så ni ska INTE ha dåligt samvete om ni är fulla eller om jag är oklar i det jag skriver vet jag inte.
Det som störde mig va att INGEN visade intresse för att följa upp och se hur dom igentligen mådde..men det är en sak..
Nästa sak va Fridas stil vid olyckan vilket direkt hade kunnat medföra risk för Annelis hälsa och liv om hon hade haft otur.
DÄRFÖR tog jag upp detta för man kan INTE göra på det sättet.

Sen har jag fått höra om en jävla massa pajkastning på mig pga jag tycker att det va rätt självisk attityd hos dom flesta av er pga jag är van att om man blir för många samlas man utanför sjukan tills man vet vad som igentligen hänt.
det är jag van med sen flera år tillbaka och anser att detta är en självklarhet.

Hoppla, vad händer när man tittar bort ifrån forumet en sekund (en dag iaf).
Well, tror att det är som såhär (åtminstonde för mig iaf.). Jag kan namnen på , nu skall vi se, typ ingen i gänget som åkte (förutom nick). Vilket gör att när det händer en olycka som verkar vara under kontroll med folk runtikring som känner personerna bättre än mig, så backar jag gärna undan en bit (i det här fallet tog det sig uttrycket att jag ställde mig nere i kurvan och varnade andra som var på väg mot olycksplatsen). Hade jag varit först på plats / haft sjukvårdsutbildning så hade det säkert varit en annan femma, men .....
Under kvällen så kan man väl säga att Gixxer Mike var den jag snackade mest med (på medis, hade sulat om hos Comi på dagen) och då hamnade han väl på samma "kändisplats" som 5 pers till härifrån SH = jag känner dom inte alls mer än att dom verkar vara trevliga personer.

Shit happens, will happen, have always happened, men det viktigast är att lära sig av misstagen, och att krama varandra (en klassisk farbror barbro floskel till avslutning, samt att jag ser framemot nästa körning))

Nu skall det spritas!!!!!!!!!!

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Gasarn skrev:
Om det är den gula BMWn som snurrade på 257:an i onsdags lär Du nog rumpa upp de flesta..
För övrigt tack för en trevlig torsdagskväll, avvek vid fikat för att visa lite spårval för min adept Young Skywalker (aka P-JA). Hoppas alla vurpade mår bra!

Missade detta inlägget tydligen :rodnar

Jag förnekar allt, jag har min hoj ute på blocket, kom en kille ut till Rosenhill och ville provköra, han hade ett exakt likadant ställ + hjälm som jag, jag svääääär :notme

Vad jag såg annars så var det en vit-blå Gixxer 1000 -01 som tourade fram och tillbaka i tempo ala Ghostbroiler/Mattias.
Såg egentligen mest bara fartränder först men sen hade han stannat för och lätta på trycket.
Skulle egentligen stanna och skälla ut den blåvita projektilen :6surkart men jag hade tyvärr fullt upp med att blocka en silvrig R1 -02 som ville om :mad:

Du har ett passande nick hursom :tummenupp

Ses! :squid

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Om mitt eget agerande under torsdagens runda:
Jag fick reda på klotningen på Tungelstav (soppatorskens) lite väl sent eftersom jag låg långt framför, men när jag väl fick reda på den så sa jag direkt att vi måste vända. Alla samtyckte men jag åkte först. Vid vägskälet var plötsligt alla borta bakom mig utom Benkar, typ. Så jag sa till Benkar: jag fortsätter till soppatorsken. Hade det hänt nåt med klungan bakom så var det fler där som kunde hjälpa. Därför var jag först till soppatorsken, och sen stannade jag där. Ingen idé att åka fram och tillbaka mellan olycksplatser om det inte finns särskild anledning.

Gasarn

Action man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
GSX-R1000 -01
Caffe skrev:
Missade detta inlägget tydligen :rodnar

Jag förnekar allt, jag har min hoj ute på blocket, kom en kille ut till Rosenhill och ville provköra, han hade ett exakt likadant ställ + hjälm som jag, jag svääääär :notme

Vad jag såg annars så var det en vit-blå Gixxer 1000 -01 som tourade fram och tillbaka i tempo ala Ghostbroiler/Mattias.
Såg egentligen mest bara fartränder först men sen hade han stannat för och lätta på trycket.
Skulle egentligen stanna och skälla ut den blåvita projektilen :6surkart men jag hade tyvärr fullt upp med att blocka en silvrig R1 -02 som ville om :mad:

Du har ett passande nick hursom :tummenupp

Ses! :squid

Jag hörde polaren som provkörde din hoj komma ikappbullrande i skogen (tillsammans med den plågade R1:an), så det var lika bra att kasta sig av hojjen för en fingerad pisspaus :skrämd. Det såg ut som att detta (i alla fall hojen) fick vara med på filminspelningen oxo! Har Du fixat titantopplockskåpor ännu, för tuffa motorskrap? :tummenupp

Bifogat

• boxercupreplica02.jpg
    boxercupreplica02.jpg
    9 KB · Visningar: 118

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Anneli.a skrev:
...tänk om jag skulle få för mig att skriva motsvarande.. :notme

Det var så fruktansvärt mycket pajkastning så jag var ju tvungen att skriva nåt kontroversiellt som avledningsmanöver.

(jag kommer inte på en bättre ursäkt, lät den bra då?)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha