Medborgarplatsen Torsdag 9/7

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jonne_boy skrev:
för en inbiten lantis så behövs det mera än gulasidorna

Säg nåt du hittar till så hämtar jag upp dig där 17:30 PM mig så kan du få mitt telefonnummer!

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1000R 07
Jag kommer om jag hinner. Slutar jobbet 17.00 och skall hem och käka och hämta hojen... blir nog lite tight :p

Är planen att dra mot rosenhill på direkten eller? I så fall kan jag ju försöka jaga ikapp om jag blir sen.

Har ruskig abstinens just nu, måste ut och åka.

:hej

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Mr J skrev:
Är planen att dra mot rosenhill på direkten eller?

Nä vi kan väl åka Vällingesvängen (jättegamla S-täljev) först och så rakt över mot Nynäshamn vid S-tälje? Det tar inte så lång tid och då kan ju Jonneboy bränna hem sen från Rosenhill eftersom han inte får vara ute så länge på kvällen :D

Jonne_boy skrev:
ps. jag har slutat ringa dej nu
Hehe, bra.

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Eller har ni som åkte med Benkar i helgen tröttnat på Vällingevägen? Alternativet är väl att åka Huddingevägen direkt till R-hill och Huddingev är ju inte alltför skojsig... :(

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Ace Niki skrev:
Nä vi kan väl åka Vällingesvängen (jättegamla S-täljev) först och så rakt över mot Nynäshamn vid S-tälje? Det tar inte så lång tid och då kan ju Jonneboy bränna hem sen från Rosenhill eftersom han inte får vara ute så länge på kvällen :D

Hehe, bra.

Mina blygsamma förslag:

1. Nynäsvägen, Länna-Lissma, V-Haninge, Tungelsta, Grödby, Sorunda, Fituna, Rosenhill. (Och hålla tummarna för att Tungelsta-Grödby fortfarande inte fått grusning i vägkant, som bilisterna då givetvis genast dragit upp :mad: )

eller

2. Som Ace Niki´s förslag, men efter S-tälje fortsätta till Järna sedan Hölö, och så Mörköfärjan och hej å hå upp till Rosenhill.

Vi syns!

Och, hoppas regnet håller sig borta, blev som en dränkt katt igår efter jobbet..... tji fikarunda till Våfflan.. :(

/B

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jonne_boy skrev:

nån som kan förklara lite fort hur jag ska köra..'?
kommer e4an söderifrån!!

När du passerat Västberga, håll höger mot Södermalm så att du kommer in via Liljeholmsbron/Hornstull. Efter Liljeholmsbron, håll höger in på Hornsgatan. Kör Hornsgatan nästan hela vägen fram till Slussen. Innan Slussen kan du antingen vika ner höger i Söderledstunneln, ligg kvar i högerfilen, och kör upp till höger igen efter 1000 meter. Efter att du kommit upp ur tunneln, sväng vänster, så är du framme vid Medborgarplatsen! (Eller, på Hornsgatan, kör några meter extra, sväng höger in på Götgatan (genomfartstrafik förbjuden... :rolleyes: ) Kör upp för Götgatsbacken, och så ner för den i andra ändan, så kommer du in på Medborgarplatsen den vägen...

/B

Bifogat

• kartamedis2.jpg
    kartamedis2.jpg
    99.2 KB · Visningar: 174

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
He he, åkte också igenom de där skurarna.
Två sekunder efter att det startat var jag blöt inpå skinnet, vatten rann både här och där...

Nåväl, en halv DN och en natts torkande så är grejerna användbara igen :rolleyes:

Tänkte försöka haka på ikväll, läser inäggen med ena ögat och bligar i en karta med det andra....hmm...pja, det är väl bara att ta rygg på nå'n :D

Fnutten

Född med glid
Gick med
27 May 2003
Hoj
SVulstig
Från en som gärna skulle vilja vara med och leka men måste flytta möbler istället. :(

Hoppas att det blir någon sällskapsresa även nästa vecka så man kan komma puttrande på sin GS500E och lägga sig längst bak i ledet. :p

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
RoLLER skrev:
Säg nåt du hittar till så hämtar jag upp dig där 17:30 PM mig så kan du få mitt telefonnummer!

okq8 västberga.. (där vägarbetet är)

tror du det går bra??

kl. 17,30

070-2498327 mitt nummer..
skriv här el. pma om det passar bra!

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
benkar skrev:
Mina blygsamma förslag:

1. Nynäsvägen, Länna-Lissma, V-Haninge, Tungelsta, Grödby, Sorunda, Fituna, Rosenhill. (Och hålla tummarna för att Tungelsta-Grödby fortfarande inte fått grusning i vägkant, som bilisterna då givetvis genast dragit upp :mad: )

Jag åkte sorundavägen i går och det var grusat i vägkanten.
Bilarna hade dragit upp rätt så mycket grus i vissa kurvor.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jonne_boy skrev:
okq8 västberga.. (där vägarbetet är)

tror du det går bra??

kl. 17,30

070-2498327 mitt nummer..
skriv här el. pma om det passar bra!

Okie.... jag hämtar upp dig där!
(slår en signal först)

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Ace Niki skrev:

Hehe, bra.

låter trevligt..

och så e det perfekt att lilla jag kan åka dirket hem =)

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ronny skrev:
Jag åkte sorundavägen i går och det var grusat i vägkanten.
Bilarna hade dragit upp rätt så mycket grus i vissa kurvor.

Hel....te! Var IOFS väntat, blir "alltid" så när dom asfalterat och därefter grusar vägkanten. Sedan kommer alla lokala Rallykalle och drar ut det på vägbanan i var å varannan kurva! :mad:

Körde du där igår kväll? Eller om någon annan kört där idag, och det fortfarande finns grus, så kan man/jag ringa VV och hoppas dom hinner ut och borsta!

/B

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag kanske kan skolka från jobbet ett par timmar på kvällen men kanske inte hinner till prick 1800.
Men jag kan nog jaga ikapp er.
Vi syns.

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
benkar skrev:
Hel....te! Var IOFS väntat, blir "alltid" så när dom asfalterat och därefter grusar vägkanten. Sedan kommer alla lokala Rallykalle och drar ut det på vägbanan i var å varannan kurva! :mad:

Körde du där igår kväll? Eller om någon annan kört där idag, och det fortfarande finns grus, så kan man/jag ringa VV och hoppas dom hinner ut och borsta!

/B

Ja, jag körde där på kvällen, klockan var väl ca 21.00

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ronny skrev:
Ja, jag körde där på kvällen, klockan var väl ca 21.00

OK, jag har ringt VV-Region Sthlm och meddelat "skada på vägen", dom lät förstående och skulle kontakta den lokala väghållaren.

/B

gpf

slav
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ktm660smc
benkar skrev:

/B

Ingen som har en broddway-bil att låna ut så att man kan åka och laga alla fina vägar?

Edit: ahh, läste just att herrn har ringt VV.. dåså. ut å gasa igen!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha