Medborgarplatsen Torsdag 9/7

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
gpf skrev:
Ingen som har en broddway-bil att låna ut så att man kan åka och laga alla fina vägar?

Edit: ahh, läste just att herrn har ringt VV.. dåså. ut å gasa igen!

Ingen dum idé med "egen" borstmaskin som man kan skicka ut i förväg längs den tänkta rundan! :p Skulle kanske gå kombinera med att den även är ambullerande glasskiosk, och även användas som rullande bensinmack! :D En liten allt i allt maskin helt enkelt....

Men, OM nu väghållaren får bort gruset, så dröjer det väl bara en liten stund innan bilisterna dragit upp gruset igen, och så får man ringa igen, och så tröttnar väghållaren på att borsta, och sätter upp en varningsskylt så har dom "friskrivit sig", istället för att komma på ett bättre sätt fixa väg/asfaltskanterna efter asfaltering... :mad:

/B

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
sitter på jobbat har tråkigt...

men varför kan man inte asfaltera en liten bit ner i diket??

hatar detta gruset..

jag åker järna till sthlm och ser hur den vägen ser ut..

raporrt kommer vid medis =)

gpf

slav
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ktm660smc
benkar skrev:
... istället för att komma på ett bättre sätt fixa väg/asfaltskanterna efter asfaltering... :mad:

Hm, där har du nått. Visst kan det tyckas vara hopplöst, men om alla duktiga mc-människor tänker så det knakar så kanske vi kommer på en lösning på hur vägverket kan underhålla sina vägar utan att medföra fara för oss motorcyklister. Kommer man bara på något kostnadseffektivt alternativ och lägger upp det rätt så att VV får lite PR-pluspoäng så varför skulle de inte kunna byta rutiner?

bara en tanke...

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Luften borta ur frambromsen och solen skiner!
Jag vill åka hoj! :D
Får man haka på :hej

Last edited:

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1000R 07
Jag vill bara förvarna om att jag förmodligen kommer stressa som ett as för att hinna vilket eventuellt betyder att jag inte hinner komma fulltankad. Det innebär att jag gärna ser att det planeras ett soppastop väldigt nära medborgarplatsen :crash

Ser fram emot ikväll :hej

//J

Chribba

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6
Jag också...

Jag hänger också med. Kommer dock att smyga runt inne i stan eftersom jag inte har några blinkers på hojen och vill därför helst inte bli stoppad... Men om jag åker mitt i klungan borde jag försvinna i mängden.

gpf

slav
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ktm660smc
Re: Jag också...

Chribba skrev:
Jag hänger också med. Kommer dock att smyga runt inne i stan eftersom jag inte har några blinkers på hojen och vill därför helst inte bli stoppad... Men om jag åker mitt i klungan borde jag försvinna i mängden.

Hmm. om haffa stoppar oss så plockas jag nog först :rolleyes:

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Jonne_boy skrev:

men varför kan man inte asfaltera en liten bit ner i diket??

hatar detta gruset..
Nej, jag vet, vi förbjuder grus helt och hållet. Iofs hörde jag igår på TV att det ramlar ner några miljarder småstenar/grus från rymden varje dag men dem kan ju be VV samla ihop och kasta tillbaks... Ringer du VV om det, benkar?

gpf

slav
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ktm660smc
Ace Niki skrev:
Nej, jag vet, vi förbjuder grus helt och hållet. Iofs hörde jag igår på TV att det ramlar ner några miljarder småstenar/grus från rymden varje dag men dem kan ju be VV samla ihop och kasta tillbaks... Ringer du VV om det, benkar?

:D

Ace Niki skrev:
Varmt.
Svettigt.
Tre glassar.
Goda cylindrar.
Blöt flicka i kiosken.
Söt T-shirt.

Den där får du ta och förklara, man e ju nyfiken. Är det kanske bara så att du råkat ut för kylskåpspoesi-sjukan?

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Ace Niki skrev:

Skulle inte bli förvånad om det är/blir typ tvärtom...

...dvs att Vägverket förklarar gruset på vägarna med att det faller ner från rymden... :rolleyes:

/B

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Om vädret håller i sig så kommer jag förbi. Jag kommer dock direkt till Rosenhill.

Håll koll efter en Hayabusa, kopparfärgad :rock

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
gpf skrev:
:D
Den där får du ta och förklara, man e ju nyfiken. Är det kanske bara så att du råkat ut för kylskåpspoesi-sjukan?

Nä, jag tror det var Goines eller nån av hans polare här på forumet som efter en hojtur hade skrivit:
Varmt.
Svettigt.
Tre cylindrar.
Goda glassar.
Söt flicka i kiosken.
Blöt T-shirt.
Jag bara bytte ut lite ord..

På mitt kylskåp står det "flicka med vacker t kylskåp njuter sin första fylla". Fast nu har någon kastat om det till "fylla kylskåp med vacker flicka"

Oj, jag måste dra från jobbet nu

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Åkej, Benkar anlände 17:22, jag klär på mig :cool:

Cale

aka Robospine & Domiseven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV Mille -99
hmm, känns som att jag borde planerat för den här turen istället för den igår :mad: :fakta :rolleyes:

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
hoppas alla klarade sig hem helskinnade nu när det va poliser och allt...

Tackar för en jävligt skön runda på roliga vägar...

hittade en ny väg som jag åkte hem till gnesta.. synd att solen låg lite fel.. men den vägen för 4 :tummenupp av 5 redan nu

:squid

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...