Medborgarplatsen Torsdag 9/7

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
Vill oxå...

...drämma iväg ett "tack för igår". :tummenupp

Alltid kul med nya vägar och bra lotsning av Mattias i täten. Kändes inte som att det var nån bromsklots ivägen direkt. :tummenupp Det var väl snarare jag och min moppe som bromsade upp för stackarna bakom... Sorry :rodnar

Ser fram emot en tur i helgen och det skulle nog inte vara fel att bli filmad så att man får se hur (illa) man kör... Nåt borde man lära sig av det.

Inbördes beundran:
Soppatorsken - BRA LUNCHAT! :tummenupp
Benkar - BRA FOTAT!
Mattias - BRA GASAT!
Campar - BRA ANSLUTET (ända från andra sidan byn)
Övirga - BRA SÄLLSKAPAT!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Re: Vill oxå...

pvcraketen skrev:
Alltid kul med nya vägar och bra lotsning av Mattias i täten. Kändes inte som att det var nån bromsklots ivägen direkt.

Jag kör så fort jag törs för att inte vara ivägen. Alla har ju fina motorcyklar utom jag. (och Kenta :D)

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
Re: Re: Vill oxå...

Mattias skrev:
Jag kör så fort jag törs för att inte vara ivägen. Alla har ju fina motorcyklar utom jag. (och Kenta :D)

Fast det var nästan lite taskigt när du, på vägen från Rosenhill, stannade vid vägkanten och vi fortsatte förbi. Sen tog det typ 3 sekunder innan du flåsade förbi :hej och tre kurvor senare stod du brevid hojen med klockan i handen. Var det ett tecken på att man borde gasa mer? :confused:
(kan iofs inte vägen för att ha nåt att skylla på ;) )
Måste nog oxå ner till Sviesta och slipa formen lite...

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag hade lite problem att komma förbi dig. Din blejd tar sig lite bättre ut ur svängarna. Jag hade tänkt åka förbi er allihop i den långsamma vänstern efter kalhygge-chikanen, men kom bara förbi två av er. Sen släppte du ju av när jag lyckades masa mig upp jämsides på kortrakan innan nerförsbacken inför sandspill-chikanen. När jag kom över krönet på den efterföljande uppförsbacken såg jag robbelibobban (?) åka in i vänstern vid hagen. Stod på lite nerför och kunde passera honom på yttern i nästa höger. Då fick jag lite bråttom (han åker ju R1) och hade bra fart i andra högern och sen uppför backen mot grottis. Igenom östra esset och sen ner förbi bebyggelsen och in i back-chikanen. Sen är det bara vänstern och sista svängarna kvar innan man vänder och gör alltihop åt andra hållet.

Jag får nog svänga ihop en banskiss med alla kurvors namn och vad man ska se upp med...

PEPPE

8:40
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Daytona 955i x2
benkar skrev:
Är det så?

/B

jupp.

citat från farbror blå:
-Vår målsättning är att vara här och dra in så många körkort som möjligt under sommaren!!! :skrämd

om det är hans privata målsättning, eller om det är
polisdistriktets officiella målsättning kan man ju undra...

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Mattias skrev:
Synd bara att alla ger upp så tidigt. Jag hade kunnat åka ett par timmar till. Enbart på slingerbulten. Jättekul, ju.

Mindre roligt vid den tiden var rådjuren... Jag åkte ju före er från R-hill och mötte ett asdrygt rådjur som bara struntade i att jag kom. Makade sig sakta över vägen framför mig utan att ens titta på mig. Så tro inte att Stockholmsrådjuren flyttar på sig för hojar.

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Ace Niki skrev:
Mindre roligt vid den tiden var rådjuren... Jag åkte ju före er från R-hill och mötte ett asdrygt rådjur som bara struntade i att jag kom. Makade sig sakta över vägen framför mig utan att ens titta på mig. Så tro inte att Stockholmsrådjuren flyttar på sig för hojar.

Hahaha till och med rådjuren är dryga i Tokholm :rofl
Men det gick bra?

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
Mattias skrev:
Jag hade lite problem att komma förbi dig. Din blejd tar sig lite bättre ut ur svängarna. Jag hade tänkt åka förbi er allihop i den långsamma vänstern efter kalhygge-chikanen, men kom bara förbi två av er. Sen släppte du ju av när jag lyckades masa mig upp jämsides på kortrakan innan nerförsbacken inför sandspill-chikanen. När jag kom över krönet på den efterföljande uppförsbacken såg jag robbelibobban (?) åka in i vänstern vid hagen. Stod på lite nerför och kunde passera honom på yttern i nästa höger. Då fick jag lite bråttom (han åker ju R1) och hade bra fart i andra högern och sen uppför backen mot grottis. Igenom östra esset och sen ner förbi bebyggelsen och in i back-chikanen. Sen är det bara vänstern och sista svängarna kvar innan man vänder och gör alltihop åt andra hållet.

Jag får nog svänga ihop en banskiss med alla kurvors namn och vad man ska se upp med...

Eftersom det var min andra eller tredje gång jag åkte den vägen så gasade jag nog först när jag såg ut ur kurvorna... Jo, jag släppte av när jag såg dig i backspelgeln - vill ju inte vara i vägen. För övrigt kollar jag mer framåt är bakåt vid köring som gårdagens å hade väl inte räknat med att du skulle komma ikapp så snabbt. Måste nog som sagt till nån bana och öva lite snart igen.
Eftersom jag inte kan vägen så vore en "banskiss" ;) :tummenupp med genomgång toppen. Ett par turer till så kanske man lär sig nån av kruvorna iaf. Om inte annat är det ett bra diskussionsunderlag på Rosenhill nästa gång. Kurovronas namn är mycket VIKTIGT!
För övrigt hann jag inte om R1an. Vi kom just ikapp en fyrhjuling och varken bilen eller Robbelirobban (?) såg funktionärernas ivriga viftande med blåflaggorna! ;)
Å så tycker jag du refererar en ALLMÄN VÄG tämligen kungligt: "kalhygge-chikanen, inför sandspill-chikanen, åka in i vänstern vid hagen, Igenom östra esset, förbi bebyggelsen och in i back-chikanen" :rofl :lol

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
Ace Niki skrev:
Javisst. Jag sa åt honom att ta av sig hörlurarna nästa gång han ska över vägen på Slingerbulten ;)

Tycker det är toppen att du tog dig tid att försöka snacka lite vett i (o)djuret!
Hoppas du sa åt han att hälsa till övirga "vänner" i skogen oxå.

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
"Campar - BRA ANSLUTET (ända från andra sidan byn)"

Vad gör man inte för att få åka lite hoj med likasinnade! =)

Tack alla för sällskapet, var som många andra sagt, trevligt o roligt!

Tack även Soppatorsken för kaffet o pratstunden efteråt, var kul att du våga bjuda med mig, som du aldrig träffat förr (Kunde ju varit värsta gangstern! :cool: ), till jobbet! TACK!

Tyvärr så kan jag inte hänga med ngt i helgen, då jag igår kväll fick reda på att det var Vis-Festivalen i Västervik nu i helgen, så dit bär min väg iaf! ;)

Ha de allihopa!

/Niklas

Joakim

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Tackar Benkar och Mattias för åkturen. Kände mig som en stoppkloss emellanåt men får väl skylla ifrån sig på att jag inte kan vägarna riktigt! :(

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Vi får väl starta en studiecirkel för att lära oss vägen ordentligt.
Med studiebesök och emperistiska övningar.
Vem vill vara handledare?

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
soppatorsken skrev:

Då får man väl statligt bidrag oxå...
Kan ju nyttjas på olika sätt ( :öl )

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
soppatorsken skrev:

Angående ditt intresse...
Jag tappade mina i måndags på högfartsstreckan (265+) till eller från Gustavsberg.
500 dyra pengar ville låssmeden ha för att släppa in mig när jag kom hem...

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
GaaaaaaAHAHAHAHH!!!!! Garva läppen av mig själsfrende när jag läste ditt citat!!! :D Försäkring dyrt - Nudlar gott! :tummenupp True broder... true.... :squid

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
pvcraketen skrev:
Angående ditt intresse...
Jag tappade mina i måndags på högfartsstreckan (265+) till eller från Gustavsberg.
500 dyra pengar ville låssmeden ha för att släppa in mig när jag kom hem...

Glöm det!
Jag har fullt upp med att hitta mina egna.
Jag tänker inte åka runt och leta efter dina oxå.
Lär dig stänga fickorna på jackan så blir det billigare med hoj i längden.

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
soppatorsken skrev:
Glöm det!
Jag har fullt upp med att hitta mina egna.
Jag tänker inte åka runt och leta efter dina oxå.
Lär dig stänga fickorna på jackan så blir det billigare med hoj i längden.

Fickan VAR stängd...

Cale

aka Robospine & Domiseven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV Mille -99
Ace Niki skrev:

Helt rätt, låt inte de dryga stadsborna få tro att de äger vägen..
Hejja rådjuren.. :hej

För övrigt så håller jag på med en kampanj där man delar ut gratis tolvor till rådjur o sportmarsvin..
Lite knackigt just nu med sponsorer men det kommer nog.. ;)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha