Medborgarplatsen Torsdag 9/7

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
å f**n. Jag var där mellan 19:00 och 19:30. Kom ni senare ?

Det var väl inte ni som stod vid macken i Sorunda när en Koppar Hayabusa åkte förbi ??

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Instämmer.... Tack för en supertrevlig runda Benker och alla andra! Cs på Söndag hoppas jag!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Vi var vid Shell i Sorunda. Om någon reflekterade över en Hayabusa vet jag inte.

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Tack för en trevlig tur!
Hoppas man får följa med nån mer gång :D
Roliga vägar ni hittade, men snälla posta kartor så att man kan memorera vägarna till nästa gång. Det var ett antal ögonblick med hjärtat i halsgropen. "Va fan tar vägen vägen efter backkrönet" och "Åh faan va de girar".
Men kul var det och bromsen fungerade som den skulle. :rock

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Synd bara att alla ger upp så tidigt. Jag hade kunnat åka ett par timmar till. Enbart på slingerbulten. Jättekul, ju.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Sweedo skrev:
Tack för en trevlig tur!
Hoppas man får följa med nån mer gång :D
Roliga vägar ni hittade, men snälla posta kartor så att man kan memorera vägarna till nästa gång.

Tanken kan kanske vara att vi ska återupprepa detta flera torsdagar.
Shellmacken var mitt fel, jag slog nytt rekord på hur långt jag kan komma på en tank. Onödigt spännande när man kört typ fyra-fem mil på reserven och Mattias hävdar att det inte är långt kvar.
Det vore trist att göra skäl för sitt nick... :rolleyes:

gpf

slav
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ktm660smc
RoLLER skrev:
Instämmer.... Tack för en supertrevlig runda Benker och alla andra! Cs på Söndag hoppas jag!

Söndag? Vad är det för fel på Lördag då? Jaja, får väl haka på söndag och brumma själv på lördag..

Så det vart en schysst runda ida me? Själv låg jag å guppade på en båt utanför drottningholm och mös lite, inte heller så illa tillvaro.

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Slingerbulten hittar jag i vilket fall!

Så där öste HayabusaHenke och jag till bilister började hötta med näven och gjorde sakta ner tecken.
Vi trodde farbor blåvitreflexgortex var i faggorna!
Solen var inte så rolig åt andra hållet så vi åkte till McDonalds, Sveavägen. Såg bara en förskräcklig bil och en båge, två för mycket!

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Sweedo skrev:
Slingerbulten hittar jag i vilket fall!

Så där öste HayabusaHenke och jag till bilister började hötta med näven och gjorde sakta ner tecken.
Vi trodde farbor blåvitreflexgortex var i faggorna!
Solen var inte så rolig åt andra hållet så vi åkte till McDonalds, Sveavägen. Såg bara en förskräcklig bil och en båge, två för mycket!

"Farbor blåvitreflexgortex" var tydligen i närheten oxå.
Trodde Benkar iallafall.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
gpf skrev:
Söndag? Vad är det för fel på Lördag då? Jaja, får väl haka på söndag och brumma själv på lördag..

Så det vart en schysst runda ida me? Själv låg jag å guppade på en båt utanför drottningholm och mös lite, inte heller så illa tillvaro.

Jag tror det e söndag som gäller med tanke på vädret. Jag har iofs inte kollat men alla sa att vädret skulle suxxa på Lördag...

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
Vi såg er allt när ni stod vid Länna och hade trevligt. så hemliga är ni inte. :rolleyes: (svårt att gömma så många kanske) fy på er som gör oss andra avundsjuka.

Hoppas ni hade en trevlig tur! :tummenupp

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Ni åkte bil jättenära mig va? Och Jenny flinade glatt, eller hur? Ni åkte ut från vägen vi stod på liksom. Jag ser er också, serru!

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
soppatorsken skrev:
"Farbor blåvitreflexgortex" var tydligen i närheten oxå.
Trodde Benkar iallafall.

Ursäkta att jag var otydlig... :rolleyes: Det var när vi var på väg söderut från Tokholm, som vi/jag passerade en mack i utkanten av Västerhaninge, där det stod en klubbkompis som jag aldrig tidigare har sett ha så flaxiga armar... :eek: , trodde först att han var SÅ glad att se mig, men insåg att det "bara" handlade om något värre än så, typ farbror blå i krokarna, fick senare höra att strax innan vi mötte dom hade han och flickvän passerat farbror blå x 2 och en stackars stoppad hoj precis mitt på Slingerbulten, (osäkert om dom bara jagat ifatt eller om det var en fast kontroll) men vi tog ju istället Sorundavägen och fick nöja oss med lite grus i en kurva, men annars var det ju riktigt grusfritt trots att det var fullt med nygrusade vägkanter, skulle tro att VV sopat precis innan... :D

Återkommer strax med lite bilder...

Hursomhelst, Agne, om du, som jag nog tror, ser det här, STORT tack för polisvarningen! :tummenupp

/B

Last edited:

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
benkar skrev:
Ursäkta att jag var otydlig... :rolleyes: Det var när vi var på väg söderut från Tokholm, som vi/jag passerade en mack i östra kanten av Västerhaninge, där det stod en klubbkompis som jag aldrig tidigare har sett ha så flaxiga armar... :eek: , trodde först att han var SÅ glad att se mig, men insåg att det "bara" handlade om något värre än så, typ farbror blå i krokarna, fick senare höra att strax innan vi mötte dom hade han och flickvän passerat farbror blå x 2 och en stackars stoppad hoj precis mitt på Slingerbulten, (osäkert om dom bara jagat ifatt eller om det var en fast kontroll) men vi tog ju istället Sorundavägen och fick nöja oss med lite grus i en kurva, men annars var det ju riktigt grusfritt trots att det var fullt med nygrusade vägkanter, skulle tro att VV sopat precis innan... :D

Återkommer strax med lite bilder...

Hursomhelst, Agne, om du, som jag nog tror, ser det här, STORT tack för polisvarningen! :tummenupp

/B
Klarade sig Jill och Agne från farbror blåvitreflexgortex?

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
RoLLER skrev:
Weeeeeeee!!!! BILDER!!! :hej

Det är därför jag hänger med på dehär turena, man blir fotad när man står och poserar!
DET du, Mattias, vem som helst kan säkert lära sig köra hoj som dig men det krävs en naturbegåvning för att posera.
Synd bara att man saknar den oxå... :rolleyes:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jo förexten... imorrn får jag en sån däringa kamerafästes trampolin på tanken, så nästa repa skall jag filma hur gummisnodds effekten e där bak. (nån som vet hur man kan manipulera hastighetsmätaren så det ser ut att gå 100 km/h fortare än det verkligen gör? :D ) Aa... nu kan ju hajja att jag kommer att editera bort allt som ser n00b ut. Skulle jag av misstag köra om nån med soppatorsk så kommer jag att loopa det halva filmen :rofl

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha