Jag är inte en av talespersonerna för MED, så det får de svara för, men att kröka rygg för totalitära regimer för att gå med i en klubb tycker jag är under Sveriges värdighet. Det är fånigt att bränna böcker, men om brännandet av en specifik bok om en tråkig fantasikompis är ett hinder för att gå med i en kluibb är det inte en klubb vi ska gå med i.Jag kan förstå de argumenten om man är emot NATO eller i alla fall ser det som en underordnad fråga, men MED är ju ett parti som starkt propagerar för en NATO-anslutning, därav att Ilan Sadés starka koppling till Chang Frick och Nyheter Idag blir så belastande i det här läget.
Ang. yttrandefriheten - det är inte den jag ifrågasätter. Detta handlar om det moraliska ansvaret som inblandade personer har för ett agerande som det lätt hade gått att föreställa sig konsekvenserna av.
Jag vill inte ha en mjuk totalitär regim i Sverige där vi går med kumma ryggar för att någon annan kanske kan bli arg för att vi har en åsikt, eller tror på en annan fantasikompis än honom.
Nej, rakryggat, ärligt och öppet.