Mek hjälp i gbg....eller fixa billiga delar..

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Jag skulle eventuellt behöva lite hjälp med att lacka kåpor... två sidokåpor och en under kåpa... är det nån som känner sig manad?

annnars gynnar ja biltema....

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Miss_Orchidee skrev:
2150630 Jag skulle eventuellt behöva lite hjälp med att lacka kåpor... två sidokåpor och en under kåpa... är det nån som känner sig manad?

annnars gynnar ja biltema....

kontakta don q han lackar kåpor uppe vid klubben :)

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Måste man hissa upp hojen från marken när man tar loss över styrkrona och drar åt styrlagret?

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Jag skulle behöva lite hjälp att snygga till och buckla ut mitt avgasrör (mellanpipan strax nedanför ljuddämparen). Är det någon här som är duktig på det!? PMa mig :Bugar

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Jag skulle behöva en ny skylt & blinkershållare.
Gjorde en sypertjusig snabbskiss så ni fattar hur jag menar.

Nån som kan fixa nåt sånt i rostfri plåt eller alu eller vad man nu kan tänkas använda?

Bifogat

• skylthållare.gif
    skylthållare.gif
    4.4 KB · Visningar: 351

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Ducati Monster 696
tarmac skrev:
2228184 Jag skulle behöva en ny skylt & blinkershållare.

Nån som kan fixa nåt sånt i rostfri plåt eller alu eller vad man nu kan tänkas använda?

Kolla med "plåtslagaren"

//LF

Plåtslagarn

Regn är vått!
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
No hoj just nu...
tarmac skrev:
2228184 Jag skulle behöva en ny skylt & blinkershållare.

Du har PM! :tummenupp

Pyr

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
1991, Honda CBR 600
Hjälp med att byta packbox CBR 600

Jag skulle behöva lite hjälp med att byta packboxar på min CBR 600 -91. Tyckte det var lite väl dyrt på verkstad.
Mekar gärna själv men skulle behöva lite verktyg, goda råd och någonstan att vara. Självklart utgår ersättning i någon form.

// Per

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Mellan hojar
Larm

Är det nån som är fena på larm, eller har bra tips på firmor/personer i Gbg-trakten som kan mc-larm?

Har ett larm på hojen som slutat funka. Kan mycket väl vara ett skitlätt åtgärdat fel, men eftersom mina kunskaper är noll och intet när det gäller el-prylar låter jag gärna nån annan pilla och undersöka.

Bytt säkringar och satt i nytt batteri i fjärren, så långt har jag kommit.

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
ärretta
Då var det min tur...

Är det någon som kan ventiljustera en R1:a -02:a?
Har varken kunskap eller verktyg för att utföra jobbet.
Betalar bra!
Kan även slänga med en puss om jobbet görs fort... :tungan

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Lion skrev:
2266977 Är det någon som kan ventiljustera en R1:a -02:a?
Har varken kunskap eller verktyg för att utföra jobbet.
Betalar bra!
Kan även slänga med en puss om jobbet görs fort... :tungan

Har du redan kollat upp spelet, eller är det bara en koll du är ute efter? Plus då eventuell justering..
För en koll kan du göra själv på nån timme bara! Jag gjorde själv och var hur orolig som helst, men när jag gav mig fn på't så var det ju lekande lätt.
Däremot har jag itne gjort någon justering ännu, men det hoppas jag få slippa hehe

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
ärretta
Muggen skrev:
2267246 Har du redan kollat upp spelet, eller är det bara en koll du är ute efter? Plus då eventuell justering..
För en koll kan du göra själv på nån timme bara! Jag gjorde själv och var hur orolig som helst, men när jag gav mig fn på't så var det ju lekande lätt.
Däremot har jag itne gjort någon justering ännu, men det hoppas jag få slippa hehe
Yamaha Center! De gör ta mig fan allt för att tjäna pengar. Till mig sa det att de kommer utföra den kontrollen och även justera om det så behövdes. När jag tittade närmare i min servicemanual så står det att en kontroll/justering görs bara var 4000:e mil!!

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Hejsan.

Jag har en mekfråga, eller kanske snarare så vill jag kolla ifall jag är på rätt spår.

Satte ett Laser-slipon på horneten i vintras, blev jättebra tycker jag. Men nu tycker jag att den bluddrar lite på låga varv, typexemplet är om man kommer från en 70-väg in på en 50-sträcka, då vill den gärna bluddra en del när man slår av på gasen. Jag TROR att detta beror på att jag skitit i att bestycka om efter jag monterat sliponet, och att den därför går aningens magert. Stämmer detta? Hur går man till väga för att kontrollera stiften för att se om den går magert? Fullgasrepa med varm motor, sen av med stiften vid vägkanten för att kolla, eller? Har för mig att jag läst här att ikea-lösningen för sliponbestyckning är att gå upp en storlek på huvudmunstyckena - kan någon verifiera detta? I övrigt går den bra, ger man gas så slutar den bluddra direkt.

Bänkkörning är egentligen inte ett alternativ med min ganska tunna sommarbudget. Jag har dessutom aldrig sett innandömet på en förgasare, så detta är helt ny mark för mig. Har dock verkstadshandbok i pdf-format.

Kan tillägga att den KAN ha gjort såhär innan jag bytte avgaset, men den låter ju ingenting med originalpipan på så det är lite svårt att säga, över 40 kmh så surrade den bara och i 70 hördes bara vindbrus.

Edit: Nvm, jag testar i mekforumet istället.

Last edited:

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Är det någon som vill spränga min hoj....

Det ser ut som att jag betalat en massa pengar till reparation som ändå inte löst problemet...
Första dagen jag får köra, startar hojen igen och samma skit händer som när jag förlora lappen... säkringen poppar och F1-lampan lyser :(

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
sharpedge skrev:
2339006 Är det någon som vill spränga min hoj....

Det ser ut som att jag betalat en massa pengar till reparation som ändå inte löst problemet...
Första dagen jag får köra, startar hojen igen och samma skit händer som när jag förlora lappen... säkringen poppar och F1-lampan lyser :(

vilken osis du har!

Tjöp min mille, krånglar aldrig!

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
sharpedge skrev:
2339006 Är det någon som vill spränga min hoj....

Nu är den lagad för sista ggn *håller tummarna*

Han har bytt ut hela kabelrännan och den ska funka nu.... :rolleyes:

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM