Kommer nog snart... Måste byta topp på busan.. Tillsammans med en massa andra prylar..
Gick det bra?
Kommer nog snart... Måste byta topp på busan.. Tillsammans med en massa andra prylar..
Gick det bra?
Inget nytt på tabbefronten?
Skulle lyfta upp hojen för däckbyte, orkade inte ta fram mc-lyften som låg framför bilen. Så jag tog domkraften som låg vid hojen, la den under hojen och började pumpa. Den nåde knappt upp så jag tog några böcker och la de de på domkraften. Började pumpa igen, fick upp den några centimeter i luften. Böjde mig ner för att öppna muttan (muttern) då jag ser att hojen lutar sig... ställer mig upp och precis då faller hojen precis som ett träd på min bil
Springer för att lyfta upp hojen och precis då stöttar jag till en dunk med 4L 100% avfettning som faller utan att jag märker, med grädde på moset hade jag glömt att lägga på locket
Lyfter upp hojen från bilen, ser några små repor
Tar bort domkraften samtidigt så känner jag en "god" lukt och märker att marken är lite hal/kletig. Följer motströmmen och ser att det är avfettningen som rinner
Börjar torka med några trasor sen med lite vatten för tillfället.
Flyttar på hojen och ställer den lite längre fram på sidostödet.
Går till garaget efter tre dagar. öppnar dörren och ser hojen ligga ned går närmare för att kolla och ser att avfettningen hade gjort asfalten så mjuk att sidostödet hade grävt ner sig
Slutsats: min lathet kostade mig en backspegel, kopplingshandtag förstörd mark, repor på bilen och min tid
Min senaste var nog att lossa på undertailen, haka ur låsmekanismen för kutsen, göra det jag skulle, montera ihop o inte haka i låsmekanismen igen, för att senare behöva nyckeln som man lade i kutsen för att inte glömma var den var...
????????
Förstår inte?
Låst in nyckeln?Läs nogrannt! Tog några sekunder för mig att fatta också
(Det hela går ut på att han låst in nyckeln)
Jag låste in nyckeln i kutsen, med urkopplad wire i en SP1.
Såg att du hade en XJ900 o en BMW, det är väl hasp eller bom med hänglås på dom
Jag vet inte vad "kutsen" är för någonting?
Jag vet inte vad "kutsen" är för någonting?
inte heller "undertailen"?
Passagerarsadeln. Vissa modeller har ett fack därunder som går att låsa.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|