westerbrand
Ny medlem
- Gick med
- 22 Dec 2004
- Hoj
- minimoto + 143cc fiddy + yamaha yz125 + suzuki rm125+ honda vfr 750
har srivigt till dem men får inget svar
Det du ska göra är att rensa tanken..brukar vara ganska mkt skit där..men om den startar och går bra sen är det väl onödigt att byta en massa saker?(om du inte ska trimma iofs)lymth skrev:hejsan, jag är supernoob. Har då beställt min lilla kinamoto. Har läst igenom tråden och ser att det pratas om ganska mycket saker jag inte förstår heh....
Ge mig en komplett lista på vad som _MÅSTE_ bytas ut innan man startar den.. tändstift & luft+soppafilter är ett måste vad jag förstått.. det skulle vara najs också om det beskrivs hur man gör, för jag har inte rört en moppe i hela mitt liv, förutom åkt på den.. dvs ja har inte som helst motorkunskaper överhuvud taget. Förutom att jag vet hur choken fungerar
alltså;
vad måste bytas & hur gör man (skulle vara deed of a lifetime)
ps. det kanske inte passar att skriva 100 förklaringar i denna tråd så det skulle vara bäst om ni priv messade förklaringen till mig, eller om ni anser att fler borde ha informationen så kan ni vara vänliga att lägga ut den här. tack.
Ninjaboy skrev:Precis som jag trodde då, man måste byta fjäder som kanske inte finns att köpa. Jag tror att mycket av slitaget ligger där, ingreppet blir vid fel varvtal och man ligger och kör mycket precis runt ingreppet.
klart man ska trimma.... lite mer vill man ju få ut ur denBart skrev:Det du ska göra är att rensa tanken..brukar vara ganska mkt skit där..men om den startar och går bra sen är det väl onödigt att byta en massa saker?(om du inte ska trimma iofs)
ok.. då får du köpa ny cylinder mm..lymth skrev:klart man ska trimma.... lite mer vill man ju få ut ur den
Ähh.. jag har bara kört på sån bensin å polarna åxå, inga problem för oss iaf..westerbrand skrev:hej jag läste här på foromet att man kan köra med aspens bensin...så jag tästa DEN GÅR JU FÖR FAN SOM EN POTTA SKIT..vem i hävete är det som skrev att man skulle köra med det :kocko
westerbrand skrev:den axar ju inget den bara pludrar.fram
Hur många mm har du kvar på backarna?(ser ut o vara mer än 1mm)westerbrand skrev:hej en undran hur gör jag för att byta ut backarna...så jag kan få på nya..hört att någon satte dit bromsbackar på fästerna...hur fan ska man få det till o sitta fast och passa
Han har använt min bild och den motorn är aldrig startad (av mig i alla fall).Duval skrev:Hur många mm har du kvar på backarna?(ser ut o vara mer än 1mm)
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|