westerbrand
Ny medlem
- Gick med
- 22 Dec 2004
- Hoj
- minimoto + 143cc fiddy + yamaha yz125 + suzuki rm125+ honda vfr 750
jaha men hur gör man så den får mer bensin då
Höj nålen ett snäpp!westerbrand skrev:jaha men hur gör man så den får mer bensin då
Kolla luftfilter,skruva på tomgången.westerbrand skrev:det har jag.....den startar men när jag vrider på gasen så dör den
Min strular oxå. Prova att köra med choken på. Det funkade på min(efter justering av tomgångsskruven)westerbrand skrev:min starar går fint på tomgång..men när jag drar fult på gasen så vill den bara dö..någon som vet va det kan va?? jag fattar inget :kocko
den är ju lite trimmad kan det vara där för eller va e det någon mer som har sådana problem? blir tacksam för bra svar
Du får testa dig fram.westerbrand skrev:det sitter ett trim filter o fiber reeds och en ny skil till täningen..
den går ju på tomgång men inte på höga varv....den dör när jag har på chåken :kocko
När du har 1mm kvar är det dax o byta.westerbrand skrev:det vi har gort ikväll nya slangar och bränsläfilter...
stiftet är tort ofint.. men den går inte bättre..
kållade koplings backarna tyckte de va lite tunt...knapt någon mm. hur tjocka ska de va??
westerbrand skrev:okey
den startar på första draget men när jag kör en 30 meter så dör den
då får jag köpa nya backar var köper man sådana??
westerbrand skrev:kan det bero på det att den dör när man kör i väg eller..fan har ju bara haft den en väcka så pajar den så
Jag höjde nålen oxå, hjälpte inget. Dör oxå efter några meterwesterbrand skrev:vi har höjt nålen 2 gånger nu det hjälper inte
westerbrand skrev:det sitter ett trim filter o fiber reeds och en ny skil till täningen..
den går ju på tomgång men inte på höga varv....den dör när jag har på chåken :kocko
westerbrand skrev:
låter illa nej inte mer en vanligt.. jo den drar ju på som fan men efter ett par meter så dör den...ja lite rycker den ju ..det hännde en gång när den va orginal
westerbrand skrev:jo luft får den
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |