Men om det rinner igenom lite bensin så går den väl?jiGGa skrev:Då skulle den väl inte gå alls
Och hur kommer det sig att den inte dör om jag lutar den.
Men om det rinner igenom lite bensin så går den väl?jiGGa skrev:Då skulle den väl inte gå alls
Och hur kommer det sig att den inte dör om jag lutar den.
Bensinkranen e jätte trög.bike skrev:kan även vara att bensinkranen inte är helt vertikalt.
jiGGa skrev:Bensinkranen e jätte trög.
Ingen som tror att det har med blandningen att göra?
Stoppsladd skrev:Är det ingen som börjat trimma eller moddat nåt?
Eller kommer den vanliga hänvisningen till "pocketbike.xx"
Gjorde en tråd förut här om det var nån som hade moddat förgasaren men
fick inget svar.
Har ni mixtrat med nåt och vad i sådant fall och gav det nån effekt.
Jag har tex moddat avgas systemet.
Gjort en egen "advanced timing key" för mera förtändning
Borrat upp huvudmunstycket en smula (obs borrat med synål)
Skall nog plocka itu den i veckan och göra sk "boost" kanaler samt ta upp ett eller två små fönster i kolven som skall mynna mot boost kanalerna.
Stoppsladd skrev:Är det ingen som börjat trimma eller moddat nåt?
.
Ninjaboy skrev:Lite mera detaljer tack. Har ni löst ett problem eller förbättrat något är det ju trevligt om andra får reda på hur ni gjort också.
Stoppsladd skrev:Avgassystemet har jag gjort som DreeTman. Dvs Förlängt kammaren och kapat det fämre röret som går in i kammaren. Har även fräst ur anslutnings plåten på systemet så hålet är lika stort som packningen.Dvs fyrkantigt istf runt
Krysskilen (advanced timing key) eller Rocket key gjorde jag av en bit
rundstål som jag hade liggandes och kapade och filade till så den passade.
Huvudmunstycket borrades som sagt upp med hjälp av en synål som jag plattade till en aning och använde som borr. Så nu är stiftet iaf gyllenbrunt istf vitt (som tyder för för snål blandning) Men den går en aning för fett på låga varv men drar fint när man väl får upp varvet en aning.
Kan återkomma med Boostkanalen och foton på arbetet om jag kommer ihåg.
Ninjaboy skrev:
Tyvärr har jag inga svetsmöjligheter så modifiering av avgassystemet blir inte lätt, får nog köpa trimpipan w-motoracing har i stället men måste prova hur den går innan jag bestämmer om det är värt att lägga pengar på den. Flera verkar ju ha kört slut på sina kopplingar efter en timme och jag begriper inte hur man ska justera dem heller.
Raptor skrev:Vilket tändstift ska man ha?
Vad är det för skillnad på alla dessa beteckningar???
Vad använder ni?
// Tack på förhand
Eftersom vi inte har fått hem trimmet ännu så har vi tyvärr inga mått men vi väntar en container med delar den 29e December.Stoppsladd skrev:Ja verkar vara många som inte har svets i närheten. En annan är ju van att det alltid finns svets att tillgå.
Har inte heller klurat ut det där med kopplingen. Får riva nån da och se om det överhuvudtaget går att justera.
Hade varit intressant och veta vad det är för mått på pipan som W-motoracing säljer. tex måttet på själva kröken och hur stor kammaren är och längd/ diameter på slutröret. ADA racings trimpipa hade tydligen en mycket grövre krök i jämförelse till originalet. Medans w-motoracing pipans krök ser lika grov ut som original. ???
kaZmur skrev:Eftersom vi inte har fått hem trimmet ännu så har vi tyvärr inga mått men vi väntar en container med delar den 29e December.
CorbenDallas skrev:Det var just den här typen av idiotkorkade inlägg jag ville slippa. *suck*
Vad står det i rubriken? Sporthojsminimoto!!! Har man kunnat beställa något annat än kinamoppar från Sporthoj.com? Svar NEJ!!!
Det är en jäkla skillnad mellan en Ural och en Gixxer också, men uralen är fortfarande en motorcykel.
Du får jättegärna dela med dig av erfarenheter o tips, men för fan, lägg ner skitsnacket om skillnaderna mellan minimotosar. VI VET DET REDAN!!!!
Bryr vi oss? NEJ!!!!
Krachkungen 1 skrev:Tack för att du sa det.... kör själv minimoto och tar det som en ren DISS !
CorbenDallas skrev:
Dickhead skrev:Han syftade nog på det inlägg du svarade på.... Inte lätt med citeringar ibland...
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |