chukabowa
Håårdcåår
Ingen som har koll?
har inte stenkolla p ådet.. men skulle tro att det även passar 450 exc.
alla årsmodeller som har det sjocka röret istället för 2 bör det passa.. man kan inte garrantera nått.
Ingen som har koll?
Ok! Tack!har inte stenkolla p ådet.. men skulle tro att det även passar 450 exc.
alla årsmodeller som har det sjocka röret istället för 2 bör det passa.. man kan inte garrantera nått.
Fråga: När jag försöker att starta hojen med elstarten (Ktm:en) så "surrar/brummar" det i en kloss brevid batteriet.
Kräm ska finns i batteriet efter att ha kollat. Säkringarna är oxå hela. Men hojen går inte igång.
Någon som har något bra tips?
startrelät är förmodligen kass
kostade 300 kr till min 520
Provar med att byta den så får vi se. Har 11-12v i batteriet så den borde funka i alla fall.
Stort tack för hjälpen!
Ah okej, provar med ett nytt batteri först alt. ordnar med en laddare.Låter lite, olastat borde det ligga nämre 13,5V
Låter lite, olastat borde det ligga nämre 13,5V
Har börjat lite lätt i vart fall nu...har bytt batteri och startrelä. Samma samma.Oj! Detta har jag aldrig varit med om. Är du säker på att du inte menar när generatorn laddar?
Men ett snabbt test med en batteriladdare kan avgöra om startrelät är kass. Några säkringar mellan batteri och startmotor finns de inte. Mät gärna spänningen över startmotorn när du provstartar. Får du spänning ca 12V så är batteriet och startrelät ok. Då behöver du byta startmotor. Om spänningen är låg <10V så är de batteriet. Har du 0V så är de startrelät eller styrningen till startrelät. Lycka till!
/Mojo
Sno Teds kupplungskorb! Hålet på vänstersidan är väl en kanal från "stiftbrunnen"?Hej!
Jag pajade min kopplingskorg lite nu, ena pinnen som man skruvar fast fjädrarna i gick av! pang! Så nu fick jag bara i fem av sex fjädrar. Det verkar funka hyffsat, bara det att kopplingen tar lite tidigare. Kommer köra en hel del i helgen och hinner inte fixa nån ny kopplingskorg.
Mördar jag kopplingen på 2sek eller? :/
En annan sak, rinner lite kylvatten från hålet på vänstersidan på toppen. Vad brukar vara dåligt då?
Gäller alltså en 525 exc 05. Mvh..
Sno Teds kupplungskorb! Hålet på vänstersidan är väl en kanal från "stiftbrunnen"?
Nån som vet original storlekarna på munstycken på en KTM 125sx-03?
För han som har haft crossen tidigare har kört junior-SM, och eftersom den bränner tändstift var 10:e timma så tipsade pappas gammla kompis att det kan vara andra munstycken. Kan det vara nåt annat, tips?
Den går för fett så mindre munstycken ska säker i . men det är ju farligt också att bestycka ner så gör det lite iså fall. Men byt hellre sifft till denso iridium så går den något bättre ,de stifftet förbränner även den soppa som annars åker rakt ut i kröken annars och dom går heller inte väck i första taget...lite dyr typ 200 kr men jag kan garantera att du blir nöjd med effekthöjningen!!.. men vill du bara att stifften ska hålla så köp champions billigast inte det dyrare racing.. utan det billiga 50kr som ska vara till just den hojen då går den kanonbra och du behöver aldrig någonsin byta stifft så länge du och cyckeln lever Ngk fungerar endast när motorer är optimalt inställda!! och hur offta händer det
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |