chukabowa
Håårdcåår
Ja gör det Gärna, då det är helt nytt för mig, och jag har ingen hjälp
Mvh
jonas
spännande med andra ord
Ja gör det Gärna, då det är helt nytt för mig, och jag har ingen hjälp
Mvh
jonas
Tips till dig rullarn är att borra hålen i svingen du säkert läste om i en annan tråd. Annars kommer troligen bakhjulsjusteringarna sätta sig fast. beeeeeeen there
Vi håller på för fullt.... jag har inte gått in på hur du dränerar oljan, vilket man gör först. Eller hur du tar bort plasten + tanken osv. Allt sånt basic fixar alla ändå.... väl? Iaf om man har en EXC 525.
Man behöver inte dränera kylarna. Bara lossa dom så man kan trycka dom åt sidan.
spännande med andra ord
Till ventilerna hittar jag
Det är det där med att hitta Öd, som man kan göra på olika sätt, och sen själva justeringen som jag undrar över.
//J
Ok, vi är DÄR!
/QUOTE]
Hur har det gått?
//J
SÅ ställer man in ventilerna själv!
Blev ju inte så mycket klokare av det där, tyvär..
Kan man inte hitta Öd, på något annat sätt??
//J
Du behöver inte lossa kylare eller motorlock.
Av med sadeln och tanken sedan tar du av ventilkåporna, så ser du ventilerna. För att få kolven i ÖD så kan du ex ta ut tändstiftet och känna med ett buntband när kolven är på väg upp, luta benet lite mot kicken. Nu skall båda ventilerna vara lösa dvs kolven är i ÖD. Sedan är det bara att lossa låsmuttern, skruva ner och backa ut skruven 1/6 varv (en sida av muttern) håll emot med en mejsel när du drar åt låsmuttern återigen... och på med ventillocken och tank/sadel
Klart, frågor på det?
Du behöver inte lossa kylare eller motorlock.
Av med sadeln och tanken sedan tar du av ventilkåporna, så ser du ventilerna. För att få kolven i ÖD så kan du ex ta ut tändstiftet och känna med ett buntband när kolven är på väg upp, luta benet lite mot kicken. Nu skall båda ventilerna vara lösa dvs kolven är i ÖD. Sedan är det bara att lossa låsmuttern, skruva ner och backa ut skruven 1/6 varv (en sida av muttern) håll emot med en mejsel när du drar åt låsmuttern återigen... och på med ventillocken och tank/sadel
Klart, frågor på det?
Däremot så kommer aldrig jag att skruva ur skruven 1/6-dels varv på måfå utan att mäta med bladmått. Det e ändå enkelt att göra det. Speciellt när man ber Matti fixa allt.
Haha, humor
Stod de mycket fel då?
Är det 0,12mm, på alla ventiler?
//J
Det ska vara mellan 10-15 mm vad jag förstår. Så 12mm måttet blir bra att mäta med. Osså dubbelkollar man att man inte får in varken 10 eller 15mm måttet.
Fast dela måtten med hundra, det klapprar så jävligt annars.2722914Japp, bra, nu har jag den info som jag behöver
Thanks..
//J
Det ska vara mellan 10-15 mm vad jag förstår.
jag har också en ktm 525. det har blivit dags för mig att byta kolv på min. någon som vet var man kan hitta en bra steg för steg instruktion på detta på nätet? har aldrig bytt kolv på fyrtakt förut, bara på tvåtakt.
jag ska även packa om dämparna fram på min samt byta drivpaket. jag funderade lite på om kan kanske kunde beställa alla dessa delar från utlandet över nätet för att få det billigare. finns det några pengar att spara på att beställa från tyskland tex eller är det typ samma priser?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |