den motorrenoveringen som finns där utförs på en två takt. ktm 525 har fyrtaktsmotor.
jag tror att jag har letat igenom hela din sida nu men jag hittar inga kolvar eller drivpaket?
Har du hittat nåt än?
Annars kan jag skriva en beskrivning här
den motorrenoveringen som finns där utförs på en två takt. ktm 525 har fyrtaktsmotor.
jag tror att jag har letat igenom hela din sida nu men jag hittar inga kolvar eller drivpaket?
jag har också en ktm 525. det har blivit dags för mig att byta kolv på min. någon som vet var man kan hitta en bra steg för steg instruktion på detta på nätet? har aldrig bytt kolv på fyrtakt förut, bara på tvåtakt.
jag ska även packa om dämparna fram på min samt byta drivpaket. jag funderade lite på om kan kanske kunde beställa alla dessa delar från utlandet över nätet för att få det billigare. finns det några pengar att spara på att beställa från tyskland tex eller är det typ samma priser?
Det där är grymt deprimerande. Speciellt om man har ett slipon för 5 lax på.
Sätt tjocka brickor, distanser mellan fästet och ljuddämparen för att tvinga ut den ett par centimeter.
Fråga!
När man ställer in blandningen på en 525'a... skall man då skruva in skruven till tomgången börjar sjunka, och sen skruva ut den till den börjar sjunka och sedan skruva in den till läget mittemellan dessa 2 lägen?
Jag tycker manualen beskriver det lite komplicerat.
Mmmm det satt brickor redan, och dubbdäcket var bara 110, orginal var ju 140, jaja får försöka tvinga ut det lite till, och kanske nödrepa sliponet, det lär väl hända igen, faan va surt
Ett 140däck kan motsvara ett 110 av annat märke.. ba såru vet!
Fabrikanterna mäter däcksbredden olika på cross/endurodäck
Hmm där lärde man sig nått nytt dyr läxa
Du behöver inte lossa kylare eller motorlock.
Av med sadeln och tanken sedan tar du av ventilkåporna, så ser du ventilerna. För att få kolven i ÖD så kan du ex ta ut tändstiftet och känna med ett buntband när kolven är på väg upp, luta benet lite mot kicken. Nu skall båda ventilerna vara lösa dvs kolven är i ÖD. Sedan är det bara att lossa låsmuttern, skruva ner och backa ut skruven 1/6 varv (en sida av muttern) håll emot med en mejsel när du drar åt låsmuttern återigen... och på med ventillocken och tank/sadel
Klart, frågor på det?
Metzeler vet jag mäter annorlunda. Där är ett 110-däck mycket bredare än t.ex Michelin. Om det är fler vet jag inte till 100%.
Jag tror iofs inte att du hade kunnat montera ett Metzeler 140-däck utan att upptäcka att det va alldeles för stort. Det lär inte finnas den sizen i crossutförande heller.
Sen vet jag inte om jag kunde klassas som efterbliven när jag försökte men HUR ska dessa handguards sitta egentligen, dvs hur monterar man dem?
View attachment 178947
Dom ska sitta över bromsvätskebehållaren!!! Alltså längre in på styret!
Som någon slags plastlåda, som inte innehåller något. Varför sitter den där överhuvudtaget?
[Dom ska sitta över bromsvätskebehållaren!!! Alltså längre in på styret!
Jepp har begrunnat både utsidan och insidan av den, kollade väll inte så värst noga dock! vist är det en del av luftburken, men den verkar inte fylla någon egentlig funktion!Har du tittat på andra sidan av din "plastlåda", visst är det så att det är en del av luftburken? Isf vet du nog varför den sitter där.
Sen vet jag inte om jag kunde klassas som efterbliven när jag försökte men HUR ska dessa handguards sitta egentligen, dvs hur monterar man dem?
Du måste modifiera ganska mycket för att få plats med ett dubbelsystem, är det Silmotor?
Luftburken måste bort, svetsa i fästen i bakramen ev. även i ramen Du kommer behöva lossa det vänstra systemet vid varje oljebyte. Du får även bocka om plasten då det inte finns plats för ett avgassystem på den vänstra sidan. ställ dig bakom hojen och titta hur det ser ut.
Var själv inne på ett dubbelsystem ett tag, dock fann jag bara krångel, skulle verkligen inte vilja köra enduro med ett helt öppet filter. K&N har väl filter som passar, du får ju montera en ny gummislang till fögasaren...
... men dom ska väl moteras i skruvarna som håller kopplings och bromsgreppen och sen strapsar man dom mot styret. Inte 100 nu, men jag har för mig att jag gjorde så!
Var inne på K&N:s hemsida och använde deras "sökmotor" för att se om det fanns något filter som passade 525 och andra modeller men de hade bara oljefilter! Antar att detta endast var orginal dock! Frågan är då: vad skall man ha för filter och vilken gummislang skall inhandlas för att det ska passa?
Såhär gör jag; Skruva in skruven helt. Skruva ut till du får högsta möjliga tomgång (men inte mer); Skruva sedan in skruven tills tomgången sjunker ca 50 rpm (dvs hörbart). Skruva sedan ut den 1/2 varv
Blir lika bra varje gång och man slipper prova sig fram
Jag provade nu och jag tyckte inte tomgången sjönk nåt förens skruven va helt inskruvad. Sen fick man skruva ut den apmycket innan man hörde nån förändring. Sen hade man kommit av sig helt. Jeffla meckigt....
Jag beignade och skruvade in skruven helt. Försökte skruva ut den 1,25 varv som det står i manualen och fipplade lite fram och tillbaka. Provad att varva snabbt och kände efter hur bra hojen svarade. Jag tror och hoppas att det e bra nu
Vad är symtomen om den går för fett resp för magert?
går den för magert blir den varm som fan.
Å så bränner man ventilerna
(nåja det kan hända)
Det låter sux!
E man osäker som jag så bör man köra lite för fett än lite för magert mao?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |