ja.. då e man på den säkra sidan. har du monterat helsystemet eller?
Näe... men jag pratade med generalagenten i förrgår och han sa att det kommer den här veckan!
ja.. då e man på den säkra sidan. har du monterat helsystemet eller?
ja.. då e man på den säkra sidan.
Då måste jag fråga vilket som är det bästa sättet att öka på blandningen, om det är så att den går lite för snålt?
Byta munstycke, eller "bara" justera lite?
//J
beror ju på var i registret den går snålt men prova dej fram på huvudmunstycken och possition på nålen. går den snålt/fett så går den inte bra. jag prova mej fram och landa rätt bra på det.. lite fett på topp. söker du hittar du nog nån tråd där jag skrivit vilka munstycken osv jag har använt.
du måste näsatan köpa den extra långa justerskruven så man kan justera blandningen med fingrarna.. annars blir det ett jävla meckande.
Oki, tack för tippset.
Har Akra slipon på min, och enligt Lelles, så behöver man inte bestycka om den.., hm!
Men med orginaldämparen, så går den kanon, har ej kört med den med Akra, så jag vet inte ännu..
//J
Nån som har lite bra tips på hur man kan "motarda till fjädringen" när man slänger på motardkittet. Utan att lämna in nåt och betala 6.000:-.
Lite fjädringsinställningar på det befintliga som sitter monterat. Dra åt fjädern bak, styva till grejerna lite och allt vad det kan va?
Allting så hårt det går!!
Inte att rekomendera!
Rullarn; Du kan byta till hårdare fjädrar i framgaffeln ev. schimsa om för bästa resultat. En trög olja kan rekomenderas också.
Bakdämparen. Byt till en hårdare fjäder, om man skall korta slaget etc så kostar det...
Vill du inte byta några fjädrar så byt till en riktigt trög olja i framgaffeln.
Byta fjädrar är väl inte att rekommendera om den ska användas som enduro oxå.
Då e det bättre å som du säger att byta oljan OCH dra åt
Nån som har lite bra tips på hur man kan "motarda till fjädringen" när man slänger på motardkittet.
att byta till fjädrar som är anpassade efter ens vikt e ju en start.. sen går det o dra åt compet oxå.. men inte till max. blir inget bra. väg dej med all utrustning på o se om du väger mer än 80-85... då e det hårdare fjädrar som gäller... 2000kr tror jag dom går på.
Fråga angående KTM 625 sxc -04
Tänkte jag skulle byta tändstift idag så jag letade mig ner i djunglen av grejer å hittade tillslut de jag sökte.
MEN va trångt de va!! Ser nästan ut som man ska behöva ta bort tanken för å byta stiftet. Men så kan de väl inte vara??
Frågan: vad använder ni för hylsa? å hur bär ni er åt?
Mvh niklas
Byta fjädrar är väl inte att rekommendera om den ska användas som enduro oxå.
Då e det bättre å som du säger att byta oljan OCH dra åt
Det jag vill är att utan kostnad och på ett enkelt sätt justera om lite.
Det behöver inte vara tävlingsperfekt.
Dvs..., kan man på ett enkelt sätt få en original 525'a att duga på RR-banan genom att skruva på det befintliga?
Det jag vill är att utan kostnad och på ett enkelt sätt justera om lite.
Det behöver inte vara tävlingsperfekt.
Dvs..., kan man på ett enkelt sätt få en original 525'a att duga på RR-banan genom att skruva på det befintliga?
Plocka av tanken. 16 mm lång hylsa får du använda för att få ut tändstiftet. Har du ingen långhylsa så finns det i verktygspåsen som medföljer vid köp...
Skit i helsystemet och satsa på fjädringen Fram kan du öka oljemängden.
tja.. comp på nästan max (typ 5 klick tillbaks) och retur dämpningen på mästan max den med.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |