Men hur mår ni killar egentligen?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Hejohå. 5 dagar kvar till skolan börjar igen och jag skall skriva artiklar till den där sablans skoltidningen så att det står härliga till.
Behöver därför eran hjälp.

[Först kanske någon har lust att knåpa ihop en artikel om motorcyklar, något i stil med hur man går tillväga för att börja köra eller så]

Sen till frågan som har med rubriken o göra.
Jag tycker mig höra överallt hur synd det är om tjejer och vilka krav de har på sig. De skall vara snygga, ha stora bröst, duktiga osv osv.
En del påstår att man måste ha de rätta kläderna, sminka sig och grejer för att duga. Utseendekrav helt enkelt. Men vem har startat dessa krav?
Är det tjejerna själva eller bidrar killarna också?

Viktigast av allt, hur mår ni killar? Vad känner ni att ni har för krav på er när det gäller utseende, förhållande, ja allt.

Ska ni skriva skitsaker så pma mig istället. Detta är viktiga krejjer. Vill veta vad ni tycker. So please, skriv seriöst.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
det är tjejer som får för sig att killar vill ha stora bröst.

Jag vill ha en söt tjej som är kramgo. Är det så mycket att begära. Jag går på personlighet framför utseende (iaf utanför krogens världar).

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Håller med Swedie...

Heldre en rolig go tjej som har samma intressen som en själv (varför finns det i princip inga tjejer som kör 125a? :( )...

heldre det en "skolans snyggast brud", som inte är mkt mer än snygg... Man ska väll ha kul ihop? inte sitta o stirra på varandra hela dagarna, hehe...

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Swedie skrev:
det är tjejer som får för sig att killar vill ha stora bröst.

Jag vill ha en söt tjej som är kramgo. Är det så mycket att begära. Jag går på personlighet framför utseende (iaf utanför krogens världar).

WORD!

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Bikerbitch skrev:
Men ni då, känner ni att ni har krav på er?

:va

Hur menar du? Om vi tror tjejer har massa krav på oss?

Vet inte, har dom säkert, åka hoj verkar inte funka, dom tycker lika gärna jag kan åka buss :( :huvet :4skrika
Men, jag tror det alla har olika uppfattningar om det, tror inte alla tjejer tänker likadant... Hoppas jag på iaf...

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Jag vill ha en flicka som ser alldaglig ut och är söt! Och då självklart snäll, rolig, lite knäpp (som mig alltså). =)

Ang. brösten så vill jag ha "en handfull".

Sen kan jag ju inte låta bli att vilja ha en flicka med fin stjärt. (Älskar fina stjärtar helt enkelt)

Nu är jag ju singel, mot alla odds ( :rolleyes: ).

Men alltså jag vill träffa en flicka som jag lär känna och där jag verkligen känner det här kan bli ngt! Inte ngn som jag går hem med första kvällen o *******, då blir det nog bara krystat efter ett tag....

Nääe, lära känna och gör man det så spelar inte utseendet någon större roll, för roll spelar det alltid trots allt.

/Niklas

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Mina krav på mig själv är att jag skall vara förståndig, ödmjuk och inte så fåfäng. Jag vet vem jag är och är nöjd/glad över det.

Är tjejer det?

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Klart att killar har krav på sig också. Inte lika sexistiska krav men dock krav.

Sen tycker jag att du ska tänka på att de krav som finns inte kommer från antingen det motsatta könet, ens eget kön eller bägge, kraven skapas på en högre nivå. Hela samhällsstrukturen med könsroller skapar krav på hur man ska vara som man eller kvinna.

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Rätt svårt att förklara om de motsatta könen.

Killar förstår sig ej på tjejer/ tjejer ej på killar.

Själv tycker jag att dagens samhälle försvårar allt.
Själv så jobbar jag så mycket så att jag ej har tid med umgänge.

Svårt att förklara men.. (får skylla på att jag har jobbat 07- 21 i 2 veckor)

De flesta kompisar jag känner har ej tid med tjejer, samt att man tycker att dagens samhälle så måste man vara inne med mode, utseende, Charm.

äsch detta spårar ur då jag knappt vet själv hur jag skall förklara.

Svårt att träffa en trevlig tjej med utstrålning av glädje m,m (det innre som är viktigast)
krogen går fetbort.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
URRninja skrev:
Klart att killar har krav på sig också. Inte lika sexistiska krav men dock krav.

Sen tycker jag att du ska tänka på att de krav som finns inte kommer från antingen det motsatta könet, ens eget kön eller bägge, kraven skapas på en högre nivå. Hela samhällsstrukturen med könsroller skapar krav på hur man ska vara som man eller kvinna.

Ähhh, vi är samhällsstrukturen. Vem annars? Det blir inte mer könsroller än vad vi tillåter/vill.

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
t-rex skrev:
Ähhh, vi är samhällsstrukturen. Vem annars? Det blir inte mer könsroller än vad vi tillåter/vill.

Kollektivet är mer än summan av individerna. Vi är individer som alla lever i och är en produkt av en tidigare samhällsstruktur. Vad vi vill och tillåter är således också en produkt av tidigare samhällsstruktur.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
kommer snart med svar J - gå inte o lägg dig.

sitter i tele

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Problematiken tycker jag, är vem man skall beskylla för att skapa dessa "krav och ideal". Om vi tar oss några år tillbaka i tiden till t ex 70 - talet så var inställnigen en helt annan. Men utvecklingen går framåt och allt förbättras(?) görs snabbare, säkrare osv.
Är det så att även människan måste hinna med i denna kapplöpning, för att hålla sig på marknaden. Göra sig sig själv smartare snabbare och utrusta sig för de allt högre stigande kraven, för att inte hamna "utanför"
Gällande krav och ideal, så tror jag inte att skulden skulle ligger bara på män, kvinnor eller samhället som sådant.
Jag tror det snarare handlar om en kombination av dessa som skruvar upp krav och hur idealmannen/kvinnan bör se ut.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag har lov, ska inte sova ännu.

Alltså, själva frågan har i n g e t att göra med vad ni vill ha för typ av tjejer eller dylikt. Relaterade bara till vad tjejer verkar ha för krav på sig.
Därför vill jag veta om NI killar känner att ni har krav på er också.

Eftersom det gnälls ifrån vissa typer av tjejer är jag så himla nyfiken på om inte ni känner likadant.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Bikerbitch skrev:
Jag har lov, ska inte sova ännu.

Alltså, själva frågan har i n g e t att göra med vad ni vill ha för typ av tjejer eller dylikt. Relaterade bara till vad tjejer verkar ha för krav på sig.
Därför vill jag veta om NI killar känner att ni har krav på er också.

Eftersom det gnälls ifrån vissa typer av tjejer är jag så himla nyfiken på om inte ni känner likadant.

Ok, då är det lätt.

Nä. Livet är för kort.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...