Men hur mår ni killar egentligen?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
OLDEN skrev:
Ville bara sticka in med en lite frågeställning. Varför är det oftast så att fler "fula" killar har "snygga" tjejer än tvärtom? Är kvinnor mindre utseendefixerade!
(Detta har naturligtvis ingen vetenskaplig grund)

De allra snygga killarna är bara kära i sig själva och vill inte ha någon annan ;)
Defintionen snygg är olika från person till person också.

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Swedie skrev:
ur var? :p Jag är under dagen kvinnoförtryckare :rolleyes:

Men ja, vad du säger stämmer. Men jag säger inte till tjejer att de ser fula ut på magen, underarmarna eller vad det nu är... för det är inte schyst nånstans att trycka ner nån genom att använda dess utseende.

va säger du tjockis?

Men det beror ju itne på att man itne vill vara taskig, utan att man blir "snällare" av sprit :mattias

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Swedie skrev:
ur var? :p Jag är under dagen kvinnoförtryckare :rolleyes:

Men ja, vad du säger stämmer. Men jag säger inte till tjejer att de ser fula ut på magen, underarmarna eller vad det nu är... för det är inte schyst nånstans att trycka ner nån genom att använda dess utseende.
Nu är du inne på mina andra filosoferar om varför folk klankar ner på varann, men det får bli nattens tråd imorrn eller så ;)

Nej, det är slag under bältet att trycka ner nån för hur man ser ut.
Det kan man ju själv inte hjälpa, visserligen påverka. Men alla äro vi olika.
Det finns någon för alla. Ingen är lik den andra.

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Bikerbitch skrev:
De allra snygga killarna är bara kära i sig själva och vill inte ha någon annan ;)
Defintionen snygg är olika från person till person också.

Ja det kanske handlar om riktiga narcisisster :D .

Visst ligger definitionen av "snygg" i betraktarens öga, jag tänkte mig någon sorts generell definition av "snygg".

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag trivs med mig själv jävligt bra. Jag är glad varje dag och mår SKITBRA!!! :tummenupp
Jag ser bra ut och folk kommenterar mina kläder var jag än går o står. De vill veta var man köpt dem, vilket material det är etc etc.

Jag står inte o väljer mina kläder i 9 månader i en butik utan tar det som ÄR snyggt och betalar o drar hem. Har jag en fallenhet för vad som är snyggt då? Många säger det - jag säger inte det.
Man får skaffa sig lite stil o lite klass så vänder nog många på huvet åt ert håll med.

Jag bryr mig inte om jag går runt i mina mjukisbrallor en fredagkväll ute som jag dessutom sovit i hela veckan på nån soffa hos en kompis eller så - för jag är bekväm i mig själv :tungan
Klädseln är inte speciellt viktig för mig och jag har inte kammat håret sen i söndags heller för jag har ju bara jobbat denna vecka. Är allt annat än fåfängd....

Vissa killar har inte den uppfattningen om vad som är snyggt, men de kör Ford fiesta eller volvo 240 o sånt. Då är jag hellre utan bil.

Fråga inte efter vad som är snyggt. Man bara vet det(jag vet det). Ett par Levi's jeans från vintage collection är fan så mycket snyggare än ett par blåa raka Rocky jeans från H&M. Att de från Levi´s kostar 1995:- istället för 399:- som Rockys ÄR ju för att de är nog mest ämnade till folk med känsla för stil.

Svamlar satan :tungan - har jobbat för länge. :D

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Jaa,.. och om nån har lust att skriva en tidningsartikel om Japan så har ni gjort min läxa också, tack i förväg :Bugar

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
OLDEN skrev:
Ja det kanske handlar om riktiga narcisisster :D .

Visst ligger definitionen av "snygg" i betraktarens öga, jag tänkte mig någon sorts generell definition av "snygg".

Generell definition, svårt du. Visst finns det killar på stan som är sådär riktigt snygga. Men det är ungefär som med alla sexiga bruttor i Slitz, det är bara ögongodis. Personligen vill jag nog inte ha en babyinoljad sexpackskille med vattenkammat hår och en förkärlek till speglar.

Men nu gled vi ifrån ämnet. Det var er jag skulle fråga ut.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Bikerbitch skrev:
Personligen vill jag nog inte ha en babyinoljad sexpackskille med vattenkammat hår och en förkärlek till speglar.

Sån är jag INTE! Jag är den som sparkar dessa idioter på hakan för att de kissar sittandes :D

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
Jag känner att vi killar skiter mer i vad reklam och annan media säger om hur vi ska se ut än vad tjejer gör. Det kanske beror på att killar är mindre känsliga än vad tjejer är. Det är klart att vi oxå gör oss fina när vi ska ut på krogen men har möjligtvis en mer avslappnad inställning om vi ex inte hittar just det plagget som vi hade tänkt ta på oss, då tar man helt enkelt en annan skjorta eller vad det nu kan vara. Nu säger jag inte att alla tjejer eller killar tänker så som jag uppfattar det men överlag så tror jag det är så. :confused:

Förövrigt tycker jag att tjejer nakna är :kär den kvinliga kroppen är helt enkelt vacker, men 200kg gör det inte för mig heller så om man syftar på sådana kroppar kan jag hålla med om att de inte är spec vackra.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Så summa summarum är att killar är mindre känsliga och därför bryr sig så mycket om vad media säger. Ni låter det rinna av istället.

Dock vågar jag påstå att det finns två grupper. De som inte bryr sig ett dugg. Oavsett kön. Och de som faktiskt blir påverkade. Oavsett kön.

Jag upplever ju mer att det är krav på tjejer, men det är nog för att jag själv är tjej. Och att alla dessa tidningar handlar om att man skall tycka om sig själv för i nästa stund tipsa på hur man skall banta 10 kilo. Dubbelmoral.

Önskar våren kommer snart så man får bli svettig i sitt skinnställ o glömma tid o rum. Speciellt såna här skolarbeten ;) Men ni hjälper till så duktigt.
Ingen som vill skriva en artikel, sett ifrån en killes synvinkel? Svårt för mig som är tjej.

ninja-mannen(c)

norrbagge
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
`03 khi setteks636-r
Bikerbitch skrev:
Viktigast av allt, hur mår ni killar? Vad känner ni att ni har för krav på er när det gäller utseende, förhållande, ja allt.

Ska ni skriva skitsaker så pma mig istället. Detta är viktiga krejjer. Vill veta vad ni tycker. So please, skriv seriöst.
Vi mår illa! Det virker som både kvinner og menn lar seg styre av nedarvede instinkter når det gjelder valg av partner. Dette skjer uten at vi selv merker det. Kvinner/tjejer vil gjerne ha høye menn med brede skuldrer som ser ut som gode jegere/sankere(eks. gode til å kaste spyd etter mammuter). Dersom de i tillegg oppfører seg som drittsekker er suksessen sikret! :huvet

Selv kunne jeg tenke meg å møte en jente som er morsom og intelligent. :)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
ninja-mannen(c) skrev:
Vi mår illa! Det virker som både kvinner og menn lar seg styre av nedarvede instinkter når det gjelder valg av partner. Dette skjer uten at vi selv merker det. Kvinner/tjejer vil gjerne ha høye menn med brede skuldrer som ser ut som gode jegere/sankere(eks. gode til å kaste spyd etter mammuter). Dersom de i tillegg oppfører seg som drittsekker er suksessen sikret! :huvet

Norska är så grymt charmigt. Men jag fattade knappt hälften av vad du sa;)

Therudeboy

Guest
ninja-mannen(c) skrev:

Så om vi uppför oss som drittsekker tror du vi får brudarna då? :tungan Och nästan alla killar vill faktiskt ha en sån tjej som du vill :)

Coola Ola

Guest
Alltså, jag tycker det finns skitmkt krav på killar. Man ska vara vältränad men inte spännig, vara bestämd o kunna ta kommando, man ska kunna laga mat, gärna på italienska, man ska vara rolig, kreativ och alltid ta initiativ. På något sätt är också det moderna manliga idealet en blandning av gamla tiders typiska mansroll som familjeförsörjare o allt det där men blandat med en mjukare attityd, det är dock viktigt att man alltid är Man framför allt, oavsett om man hämtar ungen på dagis eller är ute o kör hoj.

En annan grej är att man som kille förväntas kunna "allting" från början och dumma frågor är mer ofta än sällan för dumma i killgäng. Man ska inte heller erkänna ev. tvivel man har på sig själv eller "sprickor i fasaden" så att säga. Killar säger ofta att de inte bryr sig men det är nog mycket snack tror jag.

Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var något påverkad av de manliga ideal som faktiskt finns men det är kanske inte heller nåt jag tänker på varje dag. Det beror nog också mer på att jag har valt att umgås med såna människor som inte motsvarar omgivningens krav många gånger.

Tore

Gyttorp - om katten själv får välja.
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
CBR 900
För att vara seriös i ämnet i din fråga så tror jag att många av oss killar känner oss väldigt kluvna.
Jag tror att många av oss snälla killar får höra av tjejer att vi är väldigt snälla och goa och att vi vore den perfekta pojkvännen oavsett utbildning och jobb, men lever ensamma.
I verkligheten känns det som att vi skall vara både svin och rika.

Det känns som att vi börjar bli ett "mini-Usa" där allting handlar om pengar.
Rätta mig om jag har fel men det här är så jag upplever det just nu.

Jag måste bara tillägga att de kvinnliga idealen är medias och tjejers fel.
Tjejer är så förbannat avundsjuka på varandra så det vore straffbart, och de det leder till anorexi och bröstförstoringar m.m.
Jag kan garantera att 75% av de svenska männen inte bryr sig inte ett skit om kropps- och bröststorlek. Jag tror att det flesta killar ser till propotionerna.

Ursäkta eventuella stavfel men jag är inte riktigt nykter just nu.

Last edited:
Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...