Men hur mår ni killar egentligen?

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Jag känner inte så stora krav på mig rent utseendemässigt snarare när det gäller jobb och utbildningen. Men det är väl samma för killar och tjejer, tycker allt ska gå så fort. All hoppar på utbildningar till höger och vänster och är står jag kvar som ett fån.

Men inget jag ligger vaken över direkt, kan inte folk respektera mig för den jag är så är dom inte värda att lära känna enligt mig.

Vet dock att många killar har komplex/krav för sitt utseende och kropp. När man ser på TV, reklam, film osv så är ju det manliga idealet lika utpräglat som det kvinnliga. Bara att man byter ut dom stora brösten mot en tvättbräda.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tjejer har kravet på sig att locka till sig det andra könet, precis som killar har. ALLA gör sig snygga inför krogrundan. De som inte gör sig snygga för att attrahera det andra könet är riktigt fula och det är ohjälpligt även med ett kraftigt försök att förbättra sitt utseende.

Tjejer gör ofta fel med: för mycket spackel, för mycket parfym (för mycket lukt är bara äckligt och man anar oråd .. t.ex att de faktiskt luktar illa utan parfym), klär sig tajt som korvskinn (lämnar inget för fanatasin, i övrigt ser en tjej bättre ut Med kläder på än naken).

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
Jag tycker detta i allmänhet ät jätteintressant! Jag och en tjejkompis snackade om detta i ca 3h igår. För man kan ju fråga sig varför det finns ideal? Hur kommer det sig att jag vet att Marylin Monroe hade måtten 90-60-90? Men jag har ingen aning om vad, och om det ens finns några idealmått på killar.

Varför "ska" tjejer ha stora bröst? Det har ju på något att göra med våra psyken. Tycker man så för att man vuxit upp med det idealet? Eller ligger det i en mans natur att föredra storbystade kvinnor?
Jag tror att man har vuxit upp med idealen och på så vis gjort det till sitt undermedvetna. För det finns ju afrikanska kulturer där fetma är något fint och bra, och det är ju fullt förståeligt eftersom det måste tyda på bra tillgång till mat tex (om man ska vara lite grundläggande).

Jag tror inte heller att det finns krav, det är fel sätt att beskriva det. Det finns snarare förväntningar eller förhoppningar, mao ideal (fan..det går inte att förklara!!)

Det är väldigt svårt att få ut något konkret, det finns nog egentligen inget konkret svar. Kanske också för att jag har problem att formulera mig:)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Weho, jag skall nog ta mig en stänkare i helgen och sitta o analysera era svar och därigenom skriva en artikel. Fast den vågar jag inte visa för er sen ;)

Jag ska hålla tyst med vad jag tycker. Annars glider vi ifrån ämnet. Det får bli en annan frågeställning sen. Keep going med era teorier här.

Känner ni ha krav på er i ett förhållande då?

Proskin

Gick med
21 Aug 2003
Hoj
R1 - Rmz450
Ärligt talat lilla damen!!!

Jag är kille och jag är ett svin... :Bugar

Det är inte killen i filmen som har skrivit brevet!

När man är ute så kollar man bara efter tjejer som ser bra ut för man vill ju knappast dra hem en ful tjej. Men går lider kvällen mot sitt slut så går även det bra. :hihi ... Sen om hon råkar ha en vacker kropp så är ju det bara ett + i kanten... Men efter några års erfarenhet av tjejer så har jag börjat förstå att det är oftast de söta och inte de SKIT SNYGGA tjejerna jag trivs tillsammans med...

Så det är klart att man kollar på utseendet först men sen är det faktiskt nog insidan som räknas :7peta (Tala inte om det för någon)...

Sen det här men bröst är överskattat. Okej att om man ser en tjej med stora bröst så är det ju klart man tittar. Vad ska man annars ha ögonen till?

Personligen så gillar jag fina rumpor :tummenupp

Och det här med kläder kan stämma ganska bra på mig iaf. Jag skulle ALDRIG och då menar jag ALDRIG kunna vara tillsammans med en tjej med fula skor. Det är bland det värsta jag vet....

Så när jag kollar på en tjej så tittar jag om hon är söt sen efter det så är det skor, hållning, rumpa, kropp, ögon, mm mm...

Och om jag nu tar steget att gå fram för att lära känna henne, och hon besvarar mina kännslor så händer följande.

Vi börjar umgår och jag försöker få in repliken. Titta på henne där på Tv:n fan va hårig hon var, jag hatar verkligen hår... Och då menar jag typ där det inte ska finnas hår. Och om vi sen klär av oss nakna och hon är hårig, då spyr jag...

Så en sammanfattning av mig är att jag är ett svin som hatar Köns hår och fula skor. Men jag uppskattar det fina som finns i en kvinnar personlighet...

Mvh// Score

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Tom Byron skrev:
Jag håller med Swedie..... hellre kläder än naked :arsele

Men herregud människa.. Eller menar ni att de flesta människor är snyggare med kläder än utan? För så är det ju faktiskt.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Måste jag lägga upp bilder för att visa? (jag kommer ej göra det)

jag pratar inte supermodeller. Såklart, ser ju vissa tjejer helt otroligt bra ut nakna... men Med kläder på tycker jag de ser mer attraktiva ut.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Score skrev:
Ärligt talat lilla damen!!!
jag är ett svin som hatar Köns hår och fula skor. Men jag uppskattar det fina som finns i en kvinnar personlighet...

Mvh// Score

Haha, o jag hatar när folk sätter "lilla" framför ord.

Score; Nu var det ju inte riktigt det jag ville veta. Men det är bra för mina analyseringar ändå. Blir nog fler artiklar i denna anda. Så tack att du delade med dig utav dina värderingar. Rakat och snygga skor, då är du såld alltså :tummenupp

Proskin

Gick med
21 Aug 2003
Hoj
R1 - Rmz450
Swedie skrev:

jag pratar inte supermodeller. Såklart, ser ju vissa tjejer helt otroligt bra ut nakna... men Med kläder på tycker jag de ser mer attraktiva ut.

Vad Swedie igentligen menar är att en naken tjej som man tittar på henne har man sett naken. Men en tjej med kläder på finns förtfarande i fantasin...

Sen även om man sett en tjej naken så är det på något sätt vackrare med tex, sexiga underkläder...

// :Bugar Score

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Swedie skrev:

Swedie has stepped out of the closet :Bugar
Vissa tjejer är vackrare med kläder på ja, men det är ju bara för de täcker kroppen som kanske är mindre snygg. Ingen har perfekt kropp :3freak

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Krav o krav...

Jag känner inte att jag måste nånting, jag gör ju vad jag själv känner
för att jag själv mår bättre av det. Tex tränar osv, jag jag vill ju vara snygg :)
Alla gillar ju snygga saker, men en del bryr sig mindre än andra...
När jag gick på gymnasiet så hade jag bara sköna kläder sk. bakiskläder. inkl keps.
Skulle nog gå klädd så på jobbet också om jag fick, men vi har tyvärr dresscode :hihi
Jag jobbar på nautilus gym, och man ser klart skillnad...
Tjejer kommer ofta i skitsnygga träningskläder :tuttar och killar har sin mallorca
t-shirt från -93 och ett par shorts dom målat sommarstugan i...
Så killar bryr sig nog mindre om dessa "krav"...

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Ville bara sticka in med en lite frågeställning. Varför är det oftast så att fler "fula" killar har "snygga" tjejer än tvärtom? Är kvinnor mindre utseendefixerade!

(Detta har naturligtvis ingen vetenskaplig grund)

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Bikerbitch skrev:
Vissa tjejer är vackrare med kläder på ja, men det är ju bara för de täcker kroppen som kanske är mindre snygg. Ingen har perfekt kropp :3freak

Att säga att ingen har pefekt kropp är ju som att säga att det finns en norm för perfektion när det gäller kroppen. Jag har perfekt kropp enligt mitt eget tycke :D. Det ligger ju alltid i betraktares ögon.

Lite som i den där ölreklamen när dom två "skitsnygga" killarna sitter och filisoferar om att dom borde vara snyggast någonstans på jorden.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Bikerbitch skrev:
ur var? :p Jag är under dagen kvinnoförtryckare :rolleyes:

Men ja, vad du säger stämmer. Men jag säger inte till tjejer att de ser fula ut på magen, underarmarna eller vad det nu är... för det är inte schyst nånstans att trycka ner nån genom att använda dess utseende.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...