Men hur mår ni killar egentligen?

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Nurse Ratched skrev:
All respekt för din åsikt. Självklart var det en provokation, jag bara orkar inte med sådana självklara PK åsikter så jag måste provocera.
Oj sorry, jag trodde det var din åsikt.

Nurse Ratched skrev:
Men vi är inte lika du och jag, du är extremt politisk korrekt. T ex skrev du: "Sen tycker jag att du ska tänka på att de krav som finns inte kommer från antingen det motsatta könet, ens eget kön eller bägge, kraven skapas på en högre nivå. Hela samhällsstrukturen med könsroller skapar krav på hur man ska vara som man eller kvinna." Detta är kanske det dummaste jag någonsin läst.
Då måste det vara bland det enda du någonsin läst. Var kommer kraven ifrån om inte från de mallar vi får lära oss som säger hur män och kvinnor ska vara?

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
t-rex skrev:
Euhm, ojämlikheten fungerar åt bägge håll. Förvisso mest till vår fördel, men i vissa lägen har kvinnor fördelar. Svårt att bortse från det..

Jo, men att kvinnor skulle ha lägre lön för samma arbete för att en gammal norm säger att männen ska betala på krogen är bara dumt.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
URRninja skrev:
Jo, men att kvinnor skulle ha lägre lön för samma arbete för att en gammal norm säger att männen ska betala på krogen är bara dumt.

Jaja, vi kan inte rädda hela världen.

Om kvinnor börjar bjuda mig på krogen (stor chans...) så skall jag fortsätta att abeta för lika lön.

Asså, på ett personligt plan har jag så jävla svårt att få ett riktigt engagemang vad gäller lika lön, eftersom det borde vara så självklart. Jag kan lixom inte riktigt se det som ett problem, även om jag vet att det är det.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Har inte läst de andra kommentarerna, men jag tycker då att utseendet spelar mindre roll, bröst hänger med i den kategorin ;) Hur hon är är ALLT. Om man får välja så tar man hellre en söt tjej än en snygg tjej. Angående smink å kläder spelar det INGEN roll överhuvudtaget, inte som jag ser det iaf.

Mycket av de krav som folk tror/tycker finns tror jag är en blandning av killar som tänker med könet och tjejer som vill ha dem ;) Sen smittar det av sig på alla andra, har det börjat rulla åt ett håll äre svårt att vända ;)

Vad som jag ser e VÄLDIGT viktigt är att hon respekterar ens intressen och gärna är intresserad av samma saker. Hur less blir man inte på någon som vägrar sätta sig på hojjen å dessutom klagar varrenda gång man ska ut? :gnissla

Hur man själv ser ut? Mjo, jag är långt ifrån vacker själv å de e ju klart att man tänker på det. Väldigt ofta önskar man att man vore några kilo snyggare eftersom de e så mycke lättare att få kontakt, att våga själv iaf :) Att man sen är kortast utav alla gör det inte bättre ;)

MikkE

Guest
Jag skulle vilja ha en flickvän som inte har så mkt krav henne och en själv. Att kunna anpassa sig till varandras miljöer, för det finns väl nästan inga som är 100% lika. Då jag tycker att hjärna går före utseende så är ett snyggt ansikte och härlig kropp ett större plus, det är väl aldrig fel att ha stans snyggaste :) Hon ska gärna vilja prova nya saker, vara lite extrem och leva lite farligt. Då jag inte bangar på att göra fula och pinsamma saker så får hon gärna vara lite så hon också.

Då min förra flickvän och jag var lite för olika så blev det inte lika roligt efter 8 månader som det var i början på förhållandet. Jag kände att jag inte hade så mkt fritid med att vara med polarna då å då, det var ganska så mkt HENNE, och det var inte alls vad jag hade tänkt mig. Men jag ska inte skylla allt på henne, då jag hade mina nackdelar också. "Många bäckar små blir en stor å" kan man säga. Så efter ett år tog det slut, då vi båda bestämde oss för att göra slut. Nu är vi fortfarande vänner och snackar lite då å då.. men men man känner ju ibland att det skulle vara skönt att ha en tjej bredvid sig i soffan och mysa lite när man ser på film osv.

/Micke

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
URRninja skrev:

Hej URRninja. Efter lite betänketid och en sur känsla i magen så kryper jag till korset. Det var en riktig dum formulering av mig. Jag tycker naturligtvis inte så utan det blev bara fel. När jag läser det själv nu så går det inte att uppfatta någon ironi. Istället för att inse det på en gång gav jag mig in i polemik helt onödigt. Självklart ska det vara samma lön för samma arbete oavsett kön vilket är grundbulten. Jag trodde inte att någon skulle kunna tro att någon tycker något annat och därför tyckte jag först att man av den anledningen skulle se igenom min mening. Dock är det fel att göra så i ett för övrigt seriöst inlägg.

Kort sagt för att förtydliga: kvinnor (och män strävar) efter jämlikhet men bara när det är en fördel för kvinnan vilket kan provocera mig ibland och detta dök upp i helt fel sammanhang. Jag ber om ursäkt också för påhoppet på dig och ditt inlägg, Jag tycker att du förenklar men inte att det egentligen är dumt det du skriver

/Hising

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Nurse Ratched skrev:
Hej URRninja. Efter lite betänketid och en sur känsla i magen så kryper jag till korset. Det var en riktig dum formulering av mig. Jag tycker naturligtvis inte så utan det blev bara fel. När jag läser det själv nu så går det inte att uppfatta någon ironi. Istället för att inse det på en gång gav jag mig in i polemik helt onödigt. Självklart ska det vara samma lön för samma arbete oavsett kön vilket är grundbulten. Jag trodde inte att någon skulle kunna tro att någon tycker något annat och därför tyckte jag först att man av den anledningen skulle se igenom min mening. Dock är det fel att göra så i ett för övrigt seriöst inlägg.

Kort sagt för att förtydliga: kvinnor (och män strävar) efter jämlikhet men bara när det är en fördel för kvinnan vilket kan provocera mig ibland och detta dök upp i helt fel sammanhang. Jag ber om ursäkt också för påhoppet på dig och ditt inlägg, Jag tycker att du förenklar men inte att det egentligen är dumt det du skriver

/Hising

Det finns få saker jag respekterar mer än inlägg som ditt ovan. :tummenupp och :bow för det!

Och vad gäller att lista ut om någon åsikt är allvarligt menad eller inte så är det i princip omöjligt på SH, här finns hela skalan av åsikter representerade.. :hihi

/j

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
URRninja skrev:
Det finns få saker jag respekterar mer än inlägg som ditt ovan. :tummenupp och :bow för det!

Och vad gäller att lista ut om någon åsikt är allvarligt menad eller inte så är det i princip omöjligt på SH, här finns hela skalan av åsikter representerade.. :hihi

/j

Tack. Det känns så mycket bättre att nå någon form av samförstånd än att ha en konflikt. Hamnar lätt i konflikt med mitt kaxiga sätt trots att jag avskyr det. Temperamentet och känslorna tar över, förnuftet tiger.

/Hising

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...