Men hur mår ni killar egentligen?

Henken

Guest
campar skrev:
Inte ngn som jag går hem med första kvällen o *******, då blir det nog bara KRYSTAT efter ett tag....
/Niklas

Du får väl lära dig att änvända kondom då.. :rofl
Hahaha, fyfan. Tyckte själv det där var skitskojj, har tårar i ögonen nu :lol

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Tjejer tittar bara på delar och inte på hela "bilden" T ex bara för att löner mellan kvinnor och män skiljer så påstår kvinnor att män har alla ekonomiska fördelar. I lönefrågan stämmer det men det finns så enormt mycke annat där kvinnor har ekonomiska fördelar som har tidigare nämnts i ett antal trådar. Men det tycks kvinnor aldrig förstå.

Ett annat exempel är att kvinnor anser sig ha väldigt mycket krav på sig och då igentligen bara syftar på hur de ska se ut. Visst män har en del synpunkter hur de vill att tjejer ska se ut. Men det är igentligen mest "tunna" åsikter då vi oftast står glada men en tjej som inte når upp till våra krav. Men tjejer däremot har på senaste tiden fått mer och mer åsikter om hur vi killar ska se ut. Detta är utöver de tidigare kraven som Coola Ole, Tore med flera lagt fram. Jag skulle vilja säga att tjejer har många fler krav på killar än vise versa. Att vi killar sedan inte gnäller om hur synd det är om oss beror väll mest på att vi flesta tar det hela med en klackspark. Eller att vi inte har så stort behov av att tycka synd om oss själva som tjejer har...

\Masonit

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Om jag nu själv skall knåpa ihop en artikel om detta.
Får jag citera er då? Typ skriva att mina manliga vänner säger si o så?
Vissa grejer tror jag kan bli bra att ha med i en artikel.

Låt diskussionen fortsätta. Måste bara slinka in med ett TACK. För en gångs skull får jag inte spö när jag lägger upp en sånhär tråd [det kommer fler, var så säkra, behöver bra med hjälp till tidningen :D] Så Tack för hjälpen, framförallt grabbarna då :Bugar

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Henken skrev:
Du får väl lära dig att änvända kondom då.. :rofl
Hahaha, fyfan. Tyckte själv det där var skitskojj, har tårar i ögonen nu :lol

Hehe, inte riktigt så jag mena, men fritolkning gäller!! :D :D

BB> Klart du får citera!!

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Som äldre familjefar har jag en massa "krav" på mig.Dels den ekonomiska biten,måste se till att alla andra har fått sitt innan jag kan spendera på mig själv med gott samvete,förvisso har jag bra ekonomi,men ibland känner man sig som en bankomat.Sen ska man ju vara en BRA far oxå,där snackar vi krav,fast det är ju inte bara krav,det e massor av glädje när man ser sina kottar växa upp o må bra.Sen har vi jobbaspekten,där har jag alltid varit den där som ställer upp när alla andra bangar,jobbigt ibland att inte kunna säga nej,iofs är det ju inget krav,men jag är lätt att utnyttja då jag aldrig säger nej.I övrigt har man väl vuxit ifrån dom där sexistiska kraven som utseendefixering o shit.Nu accepterar man bara fakta o försöker hitta dom brudar som druckit mest istället :rofl

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Swedie skrev:
det är tjejer som får för sig att killar vill ha stora bröst.

Jag vill ha en söt tjej som är kramgo. Är det så mycket att begära. Jag går på personlighet framför utseende (iaf utanför krogens världar).

Håller med, och bröststorlek har ingen betydelse för mig sålänge det inte är helt platt.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Bikerbitch skrev:
Men ni då, känner ni att ni har krav på er?

Ja och nej, eg. känner jag själv inget kram på mig att jag ska prestera något. Men däremot känner jag krav från t.ex. föräldrar/farföräldrar att prestera bra på den utbildningen jag går vilket blivit en liten börda då jag verkligen avskyr den medans de tycker att jag ska utbilda mig osv osv. suger, men men...

Coola Ola

Guest
Bikerbitch skrev:
Om jag nu själv skall knåpa ihop en artikel om detta.
Får jag citera er då? Typ skriva att mina manliga vänner säger si o så?
Vissa grejer tror jag kan bli bra att ha med i en artikel.

Klart du får citera.. Bara jag får kalla dig flickvän så... (flicka + vän = min kvinnliga vän :D )

Vad är det för typ av artikel du ska skriva förresten?

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Av de över 6 miljoner människor i världen som hittills ätit olika "lyckopiller" som Cipramil, prosac, zoloft mfl är runt 90 procent kvinnor. De flesta har fått dessa piller utskrivna till sig för att de inte klarat av alla krav som ställs och på olika sätt blivit stressade, utbrända och deprimerade och på konstgjord väg behövt höja sina nivåer av seratonin i hjärnan. Killar verkar ha en bättre förmåga att stå emot alla sånna här krav från samhället. Eller beror det på att kraven inte är lika höga? BB frågar om vi också känner krav på oss, det tror jag nog att de flesta gör i olika grad, själv tror jag att det är hur vi hanterar det som skiljer sig. Generellt så grubblar, bekymmrar vi oss inte lika mycket, speciellt inte om saker vi inte kan göra speciellt mycket åt. Vi har lättare att acceptera saker som de är och må bra ändå.

ett litet boktips, "män ifrån mars, kvinnor från venus"

nähä, om man ska sticka till gymmet och träna ordentligt så man lever upp till alla krav då kanske.... :D

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Coola Ola skrev:
Klart du får citera.. Bara jag får kalla dig flickvän så... (flicka + vän = min kvinnliga vän :D )

Vad är det för typ av artikel du ska skriva förresten?

Mitt skolprojekt inför slutspurten på gymnasiet innefattar att jag och en tjej till gör en skoltidning. Vi får fritt välja vad vi skall skriva om, men ideerna tryter rätt hårt.

Flickvän eller andra saker får du gärna kalla mig... i dina drömmar :gnissla
Du kan ju inte gå och säga " jaduvet, min flickvän Bikerbitch" :7peta

Gick med
27 Jan 2004
Hoj
R1 148 B-HKR
Bikerbitch skrev:
Jag har lov, ska inte sova ännu.

Alltså, själva frågan har i n g e t att göra med vad ni vill ha för typ av tjejer eller dylikt. Relaterade bara till vad tjejer verkar ha för krav på sig.
Därför vill jag veta om NI killar känner att ni har krav på er också.

Eftersom det gnälls ifrån vissa typer av tjejer är jag så himla nyfiken på om inte ni känner likadant.

Kan man acceptera sig sjäv o tycka om den man är så bryr man sig inte vad andra tycker. jag själv har kört mitt eget race när de gäller utseende o stil och de har funkt jävligt bra !!!

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
Kraven finns där hela tiden, möjligen har det med självkänsla att göra. Som många skrivit så är kraven ofta motsägelsefulla. allt handlar inte om yta men när det gör det är det på något vis orimligt, jag har hört mer än en tjej tycka att det är snyggt att vara vältränad men det ska inte ha tillkommit på ett gym utan det ska vara "naturliga" muskler.

Idag var det en undersköterska på jobbet som rynkade på näsan föraktfullt när jag berättade att det är jag som syr gardinerna hemma. Omanligt tydligen. Man ska inte vara för händig. Dock så är man omanlig om man inte är händig. Själv ser jag det bara som ännu ett hantverk att behärska.

En tjej vet redan innan hon går ut om hon kommer att få sex, en kille måste ta initiativet med risken för nobben och nederlag samt gå hem ensam. Kom nu inte dragandes med att tjejer också tar initiativ för det tillhör undantagen. Notan ska betalas av killen men ändå ska kvinnor ha lika lön för lika arbete, fixa lika utgifter först.

På jobbet när det kommer någon stökig pundare till akuten förväntas man som man kliva fram och vara dominant(vilket kanske är rimligt då jag är 1,95 m och väger 92 kg samt har en skamligt stor erfarenhet av krogslagsmål, det är kanske inte då man ska skicka fram Anita 60 år).

När lillgrabben blev sjuk 2 veckor gammal och frun höll på att bryta ihop så känner man kravet att som man och pappa hålla ihop, vara stabil och trygg samtidigt som man själv förgås av oro. På jobbet möts jag av ständiga krav av patienter att bli botade från minsta lilla krämpa, av någon anledning tror folk att sjukvården kan fixa det mesta.

När jag opererar någon patient så känner jag sådana inre krav att jag nästan får ångest när jag inser att jag bara har en chans och sedan ska patienten leva med det resten av livet.

När jag var en arbetslös mekaniker och berättade det för en tjej på krogen så kunde hon drypa av ganska snabbt, som ortopedkirurg ligger jag avsevärt bättre till på krogen. Jag har dock inte förändrats nämnvärt. Man har kraven på sig att veta vad man vill som man annars blir man gärna avfärdad.

Jag tror att tjejer ställer oerhört större och svårare krav på män än vad vi gör på kvinnor. Naturligtvis uppfyller ingen av oss män era krav så det är därför ni diskuterar era pojkvänners fel och brister väninnor emellan men detta händer knappast killar emellan, vi accepterar våra flickvänner som de är eller så gör vi slut.

En kille med dålig självkänsla skaffar knappast någon tjej men det är ingen match för en tjej. En kille ska ha det av sig självt men tjejer ska gärna älta sin vikt, sitt utseende eller vad det nu är ni har dåligt självförtroende av och som kille stöttar man och försöker bygga upp. Killar är bättre på att ge än ta(i ett förhållande).

Jag kan kanske luta mig tillbaks nu 36 år gammal, hög inkomst, kan försvara min familj fysiskt, kan bygga ett hus, kan laga bilen, har ett bra yrke och dessutom har jag en fantastisk fru och son, är tuff som Persbrandt och mjuk som Björne. När jag tänker efter kan jag nästan allt. (Obs!:ironivarning) Jag glömmer dock inte hur jävla mycket loser man kände sig som tonåring med intensivt dålig självkänsla och man inte var värd skit för tjejerna för att man inte var en av de självsäkra glidarna. men men, trägen vinner

/Hising

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Nurse Ratched skrev:
Jag kan kanske luta mig tillbaks nu 36 år gammal, hög inkomst, kan försvara min familj fysiskt, kan bygga ett hus, kan laga bilen, har ett bra yrke och dessutom har jag en fantastisk fru och son, är tuff som Persbrandt och mjuk som Björne. När jag tänker efter kan jag nästan allt. (Obs!:ironivarning) Jag glömmer dock inte hur jävla mycket loser man kände sig som tonåring med intensivt dålig självkänsla och man inte var värd skit för tjejerna för att man inte var en av de självsäkra glidarna. men men, trägen vinner
/Hising

Det där var :tummenupp skrivet!
Nästan som en hel krönika ju tametusan. Bra skrivet!

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Bikerbitch skrev:
Det där var :tummenupp skrivet!
Nästan som en hel krönika ju tametusan. Bra skrivet!
Nej, skrämmande dåligt skrivet.

Nurse Ratched skrev:
En tjej vet redan innan hon går ut om hon kommer att få sex, en kille måste ta initiativet med risken för nobben och nederlag samt gå hem ensam. Kom nu inte dragandes med att tjejer också tar initiativ för det tillhör undantagen. Notan ska betalas av killen men ändå ska kvinnor ha lika lön för lika arbete, fixa lika utgifter först.
Det här var nog det dummaste jag läst i år, särskilt den sista meningen. Men den missade kanske du BB?

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
URRninja skrev:

Det här var nog det dummaste jag läst i år, särskilt den sista meningen. Men den missade kanske du BB?

All respekt för din åsikt. Självklart var det en provokation, jag bara orkar inte med sådana självklara PK åsikter så jag måste provocera. Men vi är inte lika du och jag, du är extremt politisk korrekt. T ex skrev du: "Sen tycker jag att du ska tänka på att de krav som finns inte kommer från antingen det motsatta könet, ens eget kön eller bägge, kraven skapas på en högre nivå. Hela samhällsstrukturen med könsroller skapar krav på hur man ska vara som man eller kvinna." Detta är kanske det dummaste jag någonsin läst.

/Hising

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
URRninja skrev:

Euhm, ojämlikheten fungerar åt bägge håll. Förvisso mest till vår fördel, men i vissa lägen har kvinnor fördelar. Svårt att bortse från det..

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...