Men hur mår ni killar egentligen?

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Coola Ola skrev:
Alltså, jag tycker det finns skitmkt krav på killar. Man ska vara vältränad men inte spännig, vara bestämd o kunna ta kommando, man ska kunna laga mat, gärna på italienska, man ska vara rolig, kreativ och alltid ta initiativ. På något sätt är också det moderna manliga idealet en blandning av gamla tiders typiska mansroll som familjeförsörjare o allt det där men blandat med en mjukare attityd, det är dock viktigt att man alltid är Man framför allt, oavsett om man hämtar ungen på dagis eller är ute o kör hoj.

En annan grej är att man som kille förväntas kunna "allting" från början och dumma frågor är mer ofta än sällan för dumma i killgäng. Man ska inte heller erkänna ev. tvivel man har på sig själv eller "sprickor i fasaden" så att säga. Killar säger ofta att de inte bryr sig men det är nog mycket snack tror jag.

Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var något påverkad av de manliga ideal som faktiskt finns men det är kanske inte heller nåt jag tänker på varje dag. Det beror nog också mer på att jag har valt att umgås med såna människor som inte motsvarar omgivningens krav många gånger.

Håller med helt och hållet :fakta Visst fan har killar en massa krav på sig... Man ska vara snäll och romantisk men inte FÖR snäll eller mesig, bestämd men inte dominant. Ha stil, snygga kläder och vara vältränad, men man ska inte vara fåfäng eller träna för mycket. Man ska förstå vad tjejerna menar utan att dom säger det. Man ska ha mycket pengar och ha ett fint jobb, men man får inte vara snobbig (finns iofs tjejer som gillar sånna också..)

Så kom inte och säg att det inte finns krav på killar! Visst, dom flesta av oss bryr oss inte ens en fjärdedel så mycket som tjejerna gör. Men alla krav ligger och gnager nånstans i det undermedvetna. Tror dom flesta kan känna sig lite oattraktiva och "sämre" när tjejerna börjar kackla så fort dom får se en kalsongreklam på tv....

Tro nu inte att jag är bitter därför att jag själv är singel, är ihop med en snäll och söt tjej sen 2år och vi flyttar ihop nästa månad. Men ÄNDÅ så kan jag ibland känna av alla dom krav som finns på oss killar.

(Kan ju tillägga att tjejen har mc-kort och egen hoj.... :tummenupp :D )

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Bikerbitch skrev:
Viktigast av allt, hur mår ni killar? Vad känner ni att ni har för krav på er när det gäller utseende, förhållande, ja allt.
Hmm, krav när det gäller utseende? Nä, jag handlar kläder högst en gång om året och då för att jag *måste*. Klipper mig när folk börjar klaga... äter vad jag känner för att äta. Kort sagt, skiter i det mesta. Och den enda som skulle kunna ställa krav på förhållande skulle väl i så fall vara jag själv?

Om det sen handlar om att man saknar stil eller helt enkelt prioriterar andra saker i livet är väl upp till andra att bedöma.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Bikerbitch skrev:
Så summa summarum är att killar är mindre känsliga och därför bryr sig så mycket om vad media säger. Ni låter det rinna av istället.

.....

Det där är en sanning med modifikation. Vi har ofta andra krav på oss än de rent utseendemässiga. Som man förväntas man göra och klara vissa saker. Undersökningar visar tex att kvinnor helst vill ha händiga män. Dock kommer nu de klassiskt kvinnliga kraven och överförs mot männen vilket bidrar till förvirring.

Tydligast blir det när man jämför omgivningens förväntningar i mindre samhällen/ landsbygd mot storstad.
I glesbygd ska man vara manlig med stort M. Man ska vara hantverkare, dricka mycket sprit och skita i sitt utseende. Vardagen spenderar man i en Fristadsjacka(blåställ) för det är den bästa jackan som finns( :fakta ) och ska man vara fin är det hel och ren som gäller. Mode är för brudar och bögar.

I en stad förväntas man ofta sköta sitt utseende på ett annat sätt. Att vara aktivt intresserad i valet av kläder, sola, gymma eller varför inte raka bröstet. Där kommer krav och förväntningar som ligger mycket närmre de som kvinnor i hela landet brottas med varje dag.

Mellan extremerna av de här typerna så finns det inte hopp om förståelse. Stockholms bar-kungar skulle snabbt och lätt klassas som bögar av de andra männen om de fick för sig att gå på krogen i Årjäng och den klassiske glesbygdsmannen hade inte blivit insläppt på en medelfin Göteborgskrog trots att han hade satt på sig sina nyaste jeans och tagit på sig vindtygsjackan han fick av mamma i julklapp.

Och mitt upp i den här röran så har kvinnor förväntningar på oss. Även om det naturligtvis finns variationer här så höjer kvinnornas förväntningar svårighetsgraden ordentligt för dom vill ha allt i en balansgång ingen förstår:
- Vi ska vara manliga Män, men vi ska var mjuka och förstående(ingen tjej vill ha en bögig kille)
- Vi ska sköta om vårt utseende, men inte bry oss om det för mycket('för mycket' är definitionen som skapar svårighetsgraden)
m.m.

För dom som protesterar mot det här så är det bra att öppna ögonen. Den perfekte mannen(statistiskt sett) har hår, är framgånsrik höginkomstagare, händig, vältränad, spenderar mycket tid med familjen/kvinnan, social, stark osv osv. Det är en omöjlig mall att fylla, men det som vi män är bättre på än tjejer i de här frågorna är(tror jag) att säga "Jaja, jag är inte perfekt men det finns viktigare saker här i livet....."

Last edited:

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
cykel
hon

hon ska ha kort-kort,högklackat,stay-ups,köpe-tuttar,röda naglar....och vara spontan,gilla MC,socialt kompetent och utåtriktad. :D :rofl :banana

E det så svårt? :va

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag vet inte riktigt vad vi killar har för krav på oss egentligen men jag vet en sak som går hem väldigt mycket hos tjejer. när min tjej pratar med sina tjejkompisar om killar som tjejkompisarna har träffat på krogen så handlar det alltid om en viss sorts killar.
det berättas aldrig om den där superroliga killen, eller den jättesnygga killen eller den väldigt snälla killen. nej den killen som det snackas om är ALLTID den rika killen. ja han har en superfet breitlingklocka(stavning?) och han strör pengar runt sig. han bjuder på middag och drinkar och han kör både porsche har motorcykel och båt, osv.
det är alltid dessa killar det snackas om.
det är väldigt många tjejer som säger att dom inte bryr sig om pengar överhuvudtaget, men dom gör det utan att dom verkar förstå det själva ibland. tex om vi har två killar som uppvaktar samma tjej. den ena killen bjuder på en middag på pizzahut och en bio kanske, för så mycket mer har han inte råd med. den andra killen bjuder på ostron och champange och en weekendresa till paris. dessa två uppvaktningar svider då lika mycket i plånboken för dessa två killar, dvs dom satsar lika mycket båda två i förhållande till vad dom har för ekonomi. men vem tror ni tjejen blir mest imponerad av? inte speciellt svårt att gissa.
det är ju bara att titta på alla program i stil med the bachelor. tjejerna åker på helt overkligt läckra dejter med killen och alla tjejer blir så "kära" i han. sen när programmet är slut och det går tillbaka till vardagen så är det inte en tjej som gillar killen längre när han blev "vanlig" igen.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Von Vettet skrev:
hon ska ha kort-kort,högklackat,stay-ups,köpe-tuttar,röda naglar....och vara spontan,gilla MC,socialt kompetent och utåtriktad. :D :rofl :banana

Har du inte hört på Kenneth & the Knutters?

"vad är det jag vill ha?
hur är det hon ska va?
hon ska va ung, villig och motorburen"

:)

joelwideqvist

Äntligen vifferägare igen
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda VFR800FI -98
Om man ska generalisera så är det väl så att det som kallas "kvinnlighet" handlar om utseende medan "manlighet" sitter mer i prestation.

/Joel

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Tjejerna sätter upp för håra krav på er själva. Jag tror inte det är KILLARNA som sätter upp kraven på tjejerna.

Själv känner jag bara att jag behöver vara snygg, snäll, trevlig, cool, tuff, beskyddande, trygg, iskall, rik, generös, vältränad etc. så jag mår som en prins just för tillfället ;)

Killar gillar tjejer. Korta tjejer, långa tjejer, tjejer med stora bröst, tjejer med små bröst, smala tjejer, mulliga tjejer, tjocka tjejer. Finns killar till alla tjejer tror jag nästan.

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Von Vettet skrev:

app app!

Du pratar om hon jag var hemma hos igår.... ;)

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
OLDEN skrev:
Ville bara sticka in med en lite frågeställning. Varför är det oftast så att fler "fula" killar har "snygga" tjejer än tvärtom? Är kvinnor mindre utseendefixerade!

(Detta har naturligtvis ingen vetenskaplig grund)
Eller också är det så att om man som kille ska tycka en annan kille är snygg så ska han se riktigt bra ut, medans man tycker att många tjejer ser bra ut.

Jag tycker iaf att det finns mycket fler snygga tjejer än snygga killar ;)

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
cykel
mr_rockster skrev:
app app!

Du pratar om hon jag var hemma hos igår.... ;)

Tack för att det finns någon livsvan person som fått äran att möta den perfekta kvinnan.Frågan är om hon förvandlades till en back bira och 10 polare direkt efter?? :hihi

Om ja,,,ja då e det bara att grattulera till Lyxmodellen.... :lol

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Von Vettet skrev:
Tack för att det finns någon livsvan person som fått äran att möta den perfekta kvinnan.Frågan är om hon förvandlades till en back bira och 10 polare direkt efter?? :hihi

Om ja,,,ja då e det bara att grattulera till Lyxmodellen.... :lol
En back bira och 10 polare? Snarare 10 backar bira och 10 polare ;)...

Tack för gratulationen ;)

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
Bikerbitch skrev:
Hejohå. 5 dagar kvar till skolan börjar igen och jag skall skriva artiklar till den där sablans skoltidningen så att det står härliga till.
.

ööö skoltidning? :rolleyes:
Får man fråga vilken klass du går i? :va

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
Jag ställer mig något frågande till alla dessa "krav", vem har tid/ork att bry sig vad andra tycker?
Alla människor är en paketlösning, man är bra på vissa saker och mindre bra på andra.

Om man lägger väldigt stor vikt vid vad andra tycker borde man fundera på varför man inte tycker om sig själv,
det kan inte bero på något annat än uselt självförtroende.

Vem är förresten intresserad av en potentiell partner som sågar en totalt pga ett par "fula skor"?
Snacka om att ha koll på vad som är viktigt i livet.

/A

myztify

Honda hela dagen, Hynda hela natten.....
Gick med
21 Jan 2004
Hoj
Gul
Bikerbitch skrev:
Hejohå....

Viktigast av allt, hur mår ni killar? Vad känner ni att ni har för krav på er när det gäller utseende, förhållande, ja allt.

:angel

Då jag inte vet något i ämnet, så kan ja bara spekulera, det är jag rätt bra på iaf.

Kraven på män och kvinnor, eller pojkar och flickor, tror nämligen det ligger lite i mognaden hos individen. saknar man ett självförtroende så måste det kompenseras med något, typ dyra leksaker, kläder eller dyra levnadsvanor. jag ser inte detta på samma nivå på äldre alltså någonstans runt 40, det är som jag upplever det en pubertetsgrej, vissa utvecklas under lite längre tid.... vad det gäller mina krav på mig själv så ligger de på nivå; Rena och hela kläder (ej av något speciellt märke) samt en fresh hygien. Sedan måste ju faktiskt det intresse som individen har spela in, är någon intresserad av kläder så blir det ju ett annat urval.

Tyvärr så har vi med möjligheten att se ett större sollningsverktyg än vad då blinda har, alltså vi är mer korkade, fatta hur många trevliga människor vi sumpat för att vi inte tyckte de var tillräckligt vackra/häftiga. Allting finns ju oxå i djurvärlden, det är slagsmål om vem som är starkast och den får sedan para sig, det är nog långt nerärvt.

Vad det gäller bröst, måste ju beröra det oxå. Har ni inte fattat att det är matföråd för bäbisar, för övrigt så är det lite suspekt att dricka modersmjölk från sin fru/sambo eller vad det är, men bälja i sig samma typ av föda från en annan ras är OK, JAG tycker det är perverst att dricka modersmjölk fån en annan ras, ops fel ämne.

Ehhh, hoppas det blev nått utdraget frågetecken och inte fler böjda utropstecken.

/M

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
Street triple..
visst har vi killar krav på oss...
om vi inte hade krav på tex hur vi ser ut så skulle det knappt finnas några gym, visst nu kommer vissa att säga att dom gör det för sin egen skull och för att bli bättre på sin idrott... men igrund och botten så är det väl för att attrahera det andra könet typ något från våra gamla instinkter att det är "survivel of the fitest" (stavning) grej.
Jag kan då erkänna att mitt gymande är delvis för att må bättre men också för att bli mer attraktiv på köttmarknaden...

det är iallafall vad jag tror..

:hej

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Gör skillnaderna tydligare. Hur reagerar man på:

En kille som grinar vs en tjej som grinar
En kille som är rädd för en mus vs en tjej
En kille som lagar bilen vs en tjej.
En kille i ett solarie vs en tjej.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
BB går sista året på gymnasiet.
Jag håller med Score, rakat o snygga skor!
Jag håller dessutom med Mavve, älskar att klä upp mej men kan likaväl gå i träningskläder för att jag är säker i mej själv.

Alla ideal gäller bara om man själv inte är säker i sej själv. Det är då man måste bevisa nåt för andra...

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...