MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Coola Ola skrev:Alltså, jag tycker det finns skitmkt krav på killar. Man ska vara vältränad men inte spännig, vara bestämd o kunna ta kommando, man ska kunna laga mat, gärna på italienska, man ska vara rolig, kreativ och alltid ta initiativ. På något sätt är också det moderna manliga idealet en blandning av gamla tiders typiska mansroll som familjeförsörjare o allt det där men blandat med en mjukare attityd, det är dock viktigt att man alltid är Man framför allt, oavsett om man hämtar ungen på dagis eller är ute o kör hoj.
En annan grej är att man som kille förväntas kunna "allting" från början och dumma frågor är mer ofta än sällan för dumma i killgäng. Man ska inte heller erkänna ev. tvivel man har på sig själv eller "sprickor i fasaden" så att säga. Killar säger ofta att de inte bryr sig men det är nog mycket snack tror jag.
Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var något påverkad av de manliga ideal som faktiskt finns men det är kanske inte heller nåt jag tänker på varje dag. Det beror nog också mer på att jag har valt att umgås med såna människor som inte motsvarar omgivningens krav många gånger.
Håller med helt och hållet

Så kom inte och säg att det inte finns krav på killar! Visst, dom flesta av oss bryr oss inte ens en fjärdedel så mycket som tjejerna gör. Men alla krav ligger och gnager nånstans i det undermedvetna. Tror dom flesta kan känna sig lite oattraktiva och "sämre" när tjejerna börjar kackla så fort dom får se en kalsongreklam på tv....
Tro nu inte att jag är bitter därför att jag själv är singel, är ihop med en snäll och söt tjej sen 2år och vi flyttar ihop nästa månad. Men ÄNDÅ så kan jag ibland känna av alla dom krav som finns på oss killar.
(Kan ju tillägga att tjejen har mc-kort och egen hoj....