GSXR1100R skrev:Ja du ser, inte mycket att deppa över precis, träna situps och tänk positiva tankar, låt inte proffsdepparna sluka dig![]()
Gå och lägg dig igen, gamlo.
GSXR1100R skrev:Ja du ser, inte mycket att deppa över precis, träna situps och tänk positiva tankar, låt inte proffsdepparna sluka dig![]()
Varför är din avatar kapad i maghöjdvalmers skrev:Gå och lägg dig igen, gamlo.
GSXR1100R skrev:Varför är din avatar kapad i maghöjd
![]()
sege skrev:Dagens ungdom väntar sig att allt serveras på silverfat och det enda jobb de kan tänka sig är någon högre chefspost på ett större företag. Annars blir de deprimerande och skär sig i handlederna.
Mavve skrev:Så motiverande.
Har inte fått en krona sen oktober av herr stat hur mycket de än lovar o har sig, så det är inte gröna skogar för den arbetslöse precis...
Ska söka på Barsebäck nu![]()
![]()
GSXR1100R skrev:Många som klagar och gnäller på Vintern, det är patetiskt att läsa alla som deppar och klagar på allt, ta er i kragen och hitt på nått, den enda som kan påverka vad som händer i ditt liv är just du själv, om du inte gillar läget så måste DU själv göra något åt det.
Vintern suger om du bara sitter på sofflocket och surar, men om du skaffar en vettig Vinterhobby så kommer du att älska Vintern.
Du som deppar över att du inte har några pengar bör ta dig i kragen och inse att det finns många ärliga sätt att tjäna pengar bara man har ork, motivation & lust.
/Glad, Rik & Elak![]()
bebbe skrev:Japp!! Jag tycker fortfarande att vintern är kass men jag har bestämmt mig för att jobba en jävla massa istället så att jag har pengar till sommaren.
Skaffade mig precis ett andra extra knäck![]()
Jag har alltid velat fråga sådana älskvärda personer om de vet vad orden dividend, omsättning och Euribor betyder...sege skrev:Dagens ungdom väntar sig att allt serveras på Platinafat och det enda jobb de kan tänka sig är någon högre chefspost på ett större företag. Annars blir de deprimerande och skär sig i handlederna.
![]()
GSXR1100R skrev:Detta är fanimej sanningen, jag tog ett riktigt skitjobb (grovstädare) trots att jag hade en bra utbildnng, ja det fanns inget annat jobb att få då, idag så har jag ett bra jobb med bra lön.
Låt inte staten fördumma dig, ta dig i kragen och ta ett skitjobb om du inte hittar något annat att göra, en dag så kommer du att förtjäna ett bättre jobb.
berggren_martin skrev:Meningen med livet är att aktivt söka meningen med livet. Den som aldrig bryr sig om att leta kommer heller aldrig att hitta fram till sin livsfilosofi. Sådéså![]()
Men ryck upp dig nu Apsnusenabstruse skrev:Tsss, vilken efterkonstruktion! Det finns ingen mening med livet. Däremot, ju snabbare man kommer underfund med att man mår bäst av att se till att må bra bland nära och kära samt "vara snäll", desto bättre.
Alldeles för många "vilsna" själar som letar efter meningen med livet hamnar bland obskyra sekter och råkar illa ut. Det må vara Uffe Ekmans, Rob Hubbards eller någon annans. Det räcker med att leva efter två ord, IMHO:
Be nice!
GSXR1100R skrev:Men ryck upp dig nu ApsnusenVisst finns det en mening med livet,
Visst händer det grejer som man inte kan påverka, men som sagt gillar man inte läget så får man ta tag i sitt liv NU, ett tu tre sitter du där på penionärshemmet och önskar att du hade gjort DET.loser skrev:Meningen med livet är väl att det inte finns någon mening?
Man kan alltid försöka / göra sitt bästa att påverka sin egen situation, men man kan aldrig få ett förbestämt schema på livet. Det är så många saker runtikring man aldrig kan påverka, men dessa saker påverkar de drabbade i allra högsta grad. Tur är väl det, hur kul skulle man annars ha?
Ett par uttryck som jag har som ledord för mitt liv:
Om du tänker för länge på nästa steg, kommer du att tillbringa livet ståendes på ett ben.
Hope for the best, but prepare for the worst.
//D
Det tycker jag att du ska göra, du har ju inte speciellt långt kvar.GSXR1100R skrev:Lev ditt liv som det vore din sista dag![]()
Damn, gjorde man det skulle man få hänga resten av sina dagar i finkanGSXR1100R skrev:Lev ditt liv som det vore din sista dag![]()
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!