xlr8
Medlem
pratade med min mekaniker idag angånde mer hästar.
Han ansåg att Akrapovic Racing Line Carbon, bättre luftfilter och ev pc5 med mapp.
Han menar att det endast skulle ge ca 5-6 hästar???
Det tycker jag verkar lite.
Akrapovic hävdar drygt 11 hästar som jag förstår det bara med avgassystemet.
Då jag söker mer hästar mer än 5-6 hästar så föreslog han kam och något skulle göras med toppen.
detta kanske skulle ge 20hk till.
vad kan man räkna med avgas,filter och pc5+mapp?
hur mycket till ger kam och vad man nu kan göra med toppen?
är det rätt väg att gå för att få lite mer hästar?
nu anklagar jag inte han överhuvudtaget utan undrar lite. till hans försvar har han aldrig skruvat s1000rr och vet ej hur mkt han har trimmat.
sen känns min rätt slö efter 290km/h sitter det någon fartspärr eller något annat skit.
när mean ser på filmer så når dom 300 otroligt snabbt, jag fastnar någonstans runt 294.
har försökt prova lite men inte hittat raksträcka lång nog än att fortsätta pressa.
det är en 2011 tysk import
Han ansåg att Akrapovic Racing Line Carbon, bättre luftfilter och ev pc5 med mapp.
Han menar att det endast skulle ge ca 5-6 hästar???
Det tycker jag verkar lite.
Akrapovic hävdar drygt 11 hästar som jag förstår det bara med avgassystemet.
Då jag söker mer hästar mer än 5-6 hästar så föreslog han kam och något skulle göras med toppen.
detta kanske skulle ge 20hk till.
vad kan man räkna med avgas,filter och pc5+mapp?
hur mycket till ger kam och vad man nu kan göra med toppen?
är det rätt väg att gå för att få lite mer hästar?
nu anklagar jag inte han överhuvudtaget utan undrar lite. till hans försvar har han aldrig skruvat s1000rr och vet ej hur mkt han har trimmat.
sen känns min rätt slö efter 290km/h sitter det någon fartspärr eller något annat skit.
när mean ser på filmer så når dom 300 otroligt snabbt, jag fastnar någonstans runt 294.
har försökt prova lite men inte hittat raksträcka lång nog än att fortsätta pressa.
det är en 2011 tysk import