Mer pulver till V-max?

Status
Ej öppen för fler svar.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
TurboVmax skrev:
Noterade bara att denna tråd är den näst mest lästa av alla på hela turbo/dragracingforumet, bara 2 trådar med över 3000 läsningar. Denna tråd är också den som har flest inlägg av alla här på turboforumet. Konstigt att en av sporthojsåkare så bespottad hoj lockar så många läsare och reaktioner...

Bara en liten reflektion.

Jeffrey
Testa o skriv nåt positivt om en HD så får du se 10000 inlägg istället för läsningar,jag har provat,o det blev pajkastning direkt.Naturligtvis bara av såna som aldrig ens provsuttit en HD.Polarn hade en v-max förut,kanonkul hoj att slanga med faktiskt,är man dessutom familjefar o någorlunda rädd om livet så räcker säkert kurvhastigheten till oxå.Vi gubbs börjar ju tackla av o få vurpfrossa ju :tungan
 

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Midnattssolens land
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
TurboVmax skrev:
Noterade bara att denna tråd är den näst mest lästa av alla på hela turbo/dragracingforumet, bara 2 trådar med över 3000 läsningar. Denna tråd är också den som har flest inlägg av alla här på turboforumet. Konstigt att en av sporthojsåkare så bespottad hoj lockar så många läsare och reaktioner...

Bara en liten reflektion.

Jeffrey

Ja, det finns få hojar som rör upp känslorna så mycket som en V-Max. Det kan delvis bero på att den verkligen är älskad av innehavarna och hatad av de som inget vet. Har man kört en V-Max är man fast direkt! Framför allt beror det på att det är en mycket kompetent hoj med brett användningsområde. Sedan så väcker den ju alltid uppmärksamhet när man fräser omkring, dels för det sköna ljudet, dels för den enastående designen.

Det bor en V-Maxägare i varje sporthojshjärta, fast du vet det inte ännu...

/VG
 

v-maxer

FullPull
Gick med
6 Dec 2004
Ort
Alingsås
Hoj
KTM660SMC & V-Max
Hej alla go gubbar!! :banana
Jag har nu kört v-max i 5år efter att kört olika dussincycklar ss Ducce,R1:a m fl.. Inget mäter sig med maxen om man tar alla faktorer och dessa är:
Råmotor med bra ljud :tummenupp
Designmässigt = manlig look :tummenupp
Försäkringsmässigt = ekonomi :tummenupp
Driftsmässigt (när man åkte Ducce var det alltid något att justera :huvet )

En liten undran trenden är ju nu att allt fler tillverkare apar efter streetfighter looken som v-max har haft sedan -85, hur kan det komma sig? :tomten
 

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Midnattssolens land
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
v-maxer skrev:
Hej alla go gubbar!! :banana
Jag har nu kört v-max i 5år efter att kört olika dussincycklar ss Ducce,R1:a m fl.. Inget mäter sig med maxen om man tar alla faktorer och dessa är:
Råmotor med bra ljud :tummenupp
Designmässigt = manlig look :tummenupp
Försäkringsmässigt = ekonomi :tummenupp
Driftsmässigt (när man åkte Ducce var det alltid något att justera :huvet )

En liten undran trenden är ju nu att allt fler tillverkare apar efter streetfighter looken som v-max har haft sedan -85, hur kan det komma sig? :tomten

Kolla! Det verkar som om Tomten :tomten har hittat hit! Dvs en snubbe som vissa tror på men som egentligen inte finns! Vmaxen är f-n ingen streetfighter, o det vet en RIKTIG vmax-ägare!

För att återgå till ämnet:
Finns det någon som har någon bra länksamling eller tips på länkar till trimmade vmaxar? Nu är kedjan på plats å nu ska resten av vmaxen modifieras ytterligare.

Visst, det heter ju: "why mess with perfection" men lite småprylar ska fixas till ändå i vinter.
Sedan ska jag sätta igång med min busa också!!

/VG
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
V-Gurra skrev:
Kolla! Det verkar som om Tomten :tomten har hittat hit! Dvs en snubbe som vissa tror på men som egentligen inte finns! Vmaxen är f-n ingen streetfighter, o det vet en RIKTIG vmax-ägare!

För att återgå till ämnet:
Finns det någon som har någon bra länksamling eller tips på länkar till trimmade vmaxar? Nu är kedjan på plats å nu ska resten av vmaxen modifieras ytterligare.

Visst, det heter ju: "why mess with perfection" men lite småprylar ska fixas till ändå i vinter.
Sedan ska jag sätta igång med min busa också!!

/VG



Hehe du är ju BRA skev i pallet, den första som dyker upp upp här som faktiskt håller med dig(?) dissar du totalt. Tror fan du inte har ett s__t utan hänger här som kompensation för enfärgat lego eller dyl. En psykolog kan säkert ställa diagnos genom dina inlägg.

För att återgå till ämnet:

Du har fått flera länktips tidigare i tråden.
 

HanneZ

Guest
Haha, nä nu jävlar skiter jag knäck snart, skulle en v-max va streetfighters föregångare? :D
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
V-Max drar iväg som en raket rakt fram, men när den byggdes i Japan så glömde man att även raketer skall kunna svänga....

Jo jag har provat en V-Max och tom min gamla GSXR1100-90 är rena banräcern jämfört med denna blybest.

Konstigt nog ser man inte speciellt många V-Max på strippen ens :va

Dock SER den brutal ut, men absolut ingen hoj som jag skulle köpa.
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
Är det bara jag som tycker att valet av en V-max verkar spegla ägarens intelligens i ganska stor omfattning. Rent generellt alltså, finns säkert en del undantag tex :tomten
 

TurboVmax

www.turbovmax.org
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Enköping
Hoj
Turbomatad Vmax
GSXR1100R skrev:
Konstigt nog ser man inte speciellt många V-Max på strippen ens :va

Kan bero på att i PSB är max hjulbas 1500mm, Vmax har 1590mm i original, knappast att satsa på att behöva KORTA hjulbasen... Sen är den ju rätt tung jämfört med många racehojjar.

Jeffrey
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
TurboVmax skrev:
Kan bero på att i PSB är max hjulbas 1500mm, Vmax har 1590mm i original, knappast att satsa på att behöva KORTA hjulbasen... Sen är den ju rätt tung jämfört med många racehojjar.

Jeffrey
Ja det förklarar saken, V-Max funkar varken på stripp eller bana, va ska man ha den till :va
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
GSXR1100R skrev:
Ja det förklarar saken, V-Max funkar varken på stripp eller bana, va ska man ha den till :va

Jaa.. Du är inte först med att ställa frågan direkt.

Att V-Gurra vill förbättra hojen förstår man ju..

Men varför inte lägga ner krutet på nya Busan istället? V-maxen skall ju ändå inte på banan.. Rasta den på landsväg eller inne i stan och ta Busan om du behöver väghållning och drag.
 

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Midnattssolens land
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
GSXR1100R skrev:
Ja det förklarar saken, V-Max funkar varken på stripp eller bana, va ska man ha den till :va

Det handlar om att kunna hantera det man har mellan benen, grabben.
Trodde att du om någon skulle fatta det som skriver "Många hojar men ingen talang" i din profil! :kocko

->Trango
Jag har sagt det förr, och säger det igen, så snart borde du också fatta (även fast du inte verkar ha nån hiss alls). :huvet
Det är ingen idé att försöka förklara för dem som inte förstår.

-> Amullo
Känns som att jag har försökt förklara för dig tidigare?
- Även om Vmaxen redan är en grym hoj så finns det ju alltid smågrejer som "måste" fixas. Du uppger ju i tid och otid att din "perfekta" banhoj är "moddad" också.

Jorå, Busan ska få sig en överhalning senare i vinter, men först ska jag få hem den från tyskland.

//VG
 

Keihin

Står när du faller!
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Götet såklart!
Hoj
Ducati 1098S
V-Gurra skrev:
Det handlar om att kunna hantera det man har mellan benen, grabben.

-> Amullo
Känns som att jag har försökt förklara för dig tidigare?
- Även om Vmaxen redan är en grym hoj så finns det ju alltid smågrejer som "måste" fixas. Du uppger ju i tid och otid att din "perfekta" banhoj är "moddad" också.
//VG

Har du nåt mellan benen alls? Tror snarare att du har det i :arsele

Ducati är en perfekt banhoj från början :fatta!

/K
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
V-Gurra skrev:
-> Amullo
Du uppger ju i tid och otid att din "perfekta" banhoj är "moddad" också.
//VG


Moddad o moddad..
Ny koppling som är 1Kg lättare än orginal.. Det var allt, förutom kraschkåpor och framesliders.. Med dessa påverkar ju inte direkt egenskaperna.

Duccen passar utmärkt redan från början, precis som Keihin skriver.

Men för ärlighetens skull skall jag även säga att jag kommer att förbättra hanterbarheten till nästa sommar genom magnesiumfälgar.
 

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Midnattssolens land
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
Keihin skrev:
Har du nåt mellan benen alls? Tror snarare att du har det i :arsele

You wish grabben!
Dream on!


amullo skrev:
Moddad o moddad..
Ny koppling som är 1Kg lättare än orginal.. Det var allt, förutom kraschkåpor och framesliders.. Med dessa påverkar ju inte direkt egenskaperna.

Duccen passar utmärkt redan från början, precis som Keihin skriver.

Men för ärlighetens skull skall jag även säga att jag kommer att förbättra hanterbarheten till nästa sommar genom magnesiumfälgar.

Motsägelserna haglar från ducati-maffian(som vanligt). Ena sekunden så är Ducatin den perfekta banhojen, nästa sekund så ska den moddas med DP-chip(?), Zeke-koppling(ännu mera ??) och sen Magnesiumfälgar... :va

Varför är jag inte förvånad?

Å förresten, hur gick det för Ducati i årets MotoGP-serie?
Borde inte de som gör de perfekta banhojarna ha plockat hem den serien lätt??
JA, jag vet att Laconi vann b-ligan, men vem f-n kollar på de rejsen (förutom ducatisterna)?


//VG
 
Last edited:

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Ser att du också söker magnesiumfälgar, du & amullo kanske kan samordna ett gruppköp? Jag kan också tänka mig ett par såna. Mest för posörvärdet!

/ Johan
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top