Mesar som kör på gränsen på gata!

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Torra Skåne
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Inte för att jag alltid tycker att WRX har rätt i allt han skriver; men han har ju de facto redan vunnit poängen. Han har enligt mig helt rätt- Om det sedan är rätt utifrån moralen och lagen är ovidkommande, för det handlar inte tråden om. Den hadlar väl om mod. i a f efter rubriken på tråden. Skyddsdiskussioner och banåkartrams handlar inte tråden om. pungt.
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Inte för att jag alltid tycker att WRX har rätt i allt han skriver; men han har ju de facto redan vunnit poängen. Han har enligt mig helt rätt- Om det sedan är rätt utifrån moralen och lagen är ovidkommande, för det handlar inte tråden om. Den hadlar väl om mod. i a f efter rubriken på tråden. Skyddsdiskussioner och banåkartrams handlar inte tråden om. pungt.

Mod och dumdristighet är vad det handlar om, inte skicklighet som en del vill få det till.
Omvänd psykologi kan fungera det också.
 

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Torra Skåne
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Mod och dumdristighet är vad det handlar om, inte skicklighet som en del vill få det till.
Omvänd psykologi kan fungera det också.

Ovh vad är du? Modig eller dumdristig som kör mc övehuvudtaget?

Trista alternativ båda två.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Massa text Jag skulle nog inte kalla de för "mesar"....massa text

Inte jeg heller, i dag klassas man i ett system graderat från A-F adhd är en av de mest åberopade och sen följer ett system nästan liknande det periodiska i vilket vi har hur många avarter av personlighetsstörningar som helst.
 
Last edited:

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Herregud vilka veka själar ni är.


Allt handlar om vägen, vädret, hojen, människan. Njut era lyxlirare, njut!

Vem bryr sig: har du köpt en ny 1098 så kör för faan, vem faan bryr sig? Ett matchande skinnställ och en glidtur genom city, faan känns väl bra som faan...?

Vadå köra hoj, det är väl inte så svårt eller 1:an ner eller...?

Herregud.
 

Magg0t

Speed Is Priceless
Gick med
24 May 2009
för min del får man ta va man får och jag har verken bana eller flygfält inom de område som inte kräver en helgs utflykt
 

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
01 R1
ÅK...kör..njut.. Det är min axel din mor gråter emot....Ditt barn är lika ungt som du...var skall han/Hon gråta o Sakna? Vi är många som minns kompisar i gänget... alla va de som gasde mest. de flesta är DÖDA NU.....
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Bara rubriken på denna tråd i sig gör ju att de bägge sidorna aldrig kan komma överens.

WRX är ändå inne på rätt spår när han säger att snabbt på gatan kräver big cojones vilket inte brukar innehas av rubrikens mesar.

Sedan kan man ju erfarenhetsmässigt konstatera att dessa personer som kör fort på gata ofta gör det pga brist på omdöme och att dom sällan sett konsekvenserna av ett misstag.
På bana är det lätt att åka nära gränsen så alla seriösa banåkare har sett den hårfina skillnaden mellan rätt och fel sida av gränsen eftersom dom även krashat vilket inte alla gatåkare gjort.

Bland dom som åker fort på gatan finns en stor andel(den största andelen?) av folk som bara inte förstår hur nära döden dom är samt även dom som åker fort men känner gränserna och vet hur lätt man kan passera gränsen eftersom dom även har gjort det på banan eller gata.
Dessa har trots den till synes höga farten ändå stora marginaler i sin åkning och åker egentligen inte på gränsen på gatan utan bara fort i en medelsvenssons ögon.

Jag tror alltså att det kräver några krascher innan man kan åka snabbt på gatan med omdöme och dom flesta andra som åker snabbt på gatan gör det pga dåligt omdöme.

Men man kan nog inte kalla någon av grupperna för mesar. Möjligen är det väl då "mesigare" att åka snabbt under kontrollerade former på bana.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Självklart, det finns ingenting värre än att göra just det - speciellt här på SH där dubbelmoralen har sin högborg. :rolleyes:

Applåderar den extrema ton som som oftast träder fram ibland er tangentbordsriddare, eran rungande moral som lätt torde kunna föra er till toppen inom Svensk politik - Go "girls", go "girls". :rolleyes:

Skulle du vara annorlunda. Nej bara läsa dina inlägg, bakhjulskörning utan koppla upp, toppfartskörningar och 1300 mil på ett bakdäck..kanske mytoman oxå, el forumstroll:krama
 

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
På jobbet
Hoj
CBR1000RR -08
Verkar vara många som skriver i denna tråd som skaffat hoj för att impa på småtjejer vid korvmojen eller sitta och dra historier för jobbarpolarna....

Vill se hur tuffa ni är när polaren ligger okontaktbar och hyperventilerar så det sprutar blod i hjälmen. eller när du själv ligger och skriker i ett dike....

Ska det gasas så välj plats med huvudet och inte utifrån hur många stilpoäng ni får på personliga egoskalan....

Bortförklaringar om att det är för långt till bana osv. det är bullshit, jag bor i norrland och har ett stenkast till närmaste bana (25mil)... Tror de flesta är lite rädda för att åka bana.... kan ju tänkas att 90åriga Agda inte är där med Micran utan någon med en 5år äldre hoj som kör ifrån dig.... utan varken klistermärken eller bling bling....

Gör som ni vill, men dåliga bortförklaringar låter lite 80-tal
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
jag bor i norrland och har ett stenkast till närmaste bana (25mil)...

Det förklarar inte allt men 25 mil i trafikglesa norr är inte riktigt samma sak som 25 mil i söder.

Frågar en skåning dig om vägen och du svarar att det är 25 mil kvar till målet så svimmar dom nog alt. frågar om det finns hotell etc. efter vägen....

Vi har helt enkelt ett chicken race på vägarna som ger bilisterna kalla kårar längs med ryggraden.

Nu överdriver du väl en del, en del bilister är inte sämre på den punkten.
 
Last edited:

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
JISSES vilken tråd - tar fram min :popcorn, lutar mig tillbaka häpnar över alla vetbästförståsigpåaremoraltanter :rolleyes:
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Det förklarar inte allt men 25 mil i trafikglesa norr är inte riktigt samma sak som 25 mil i söder.

Frågar en skåning dig om vägen och du svarar att det är 25 mil kvar till målet så svimmar dom nog alt. frågar om det finns hotell etc. efter vägen....

Jag är skåning.

Innan mina sju år i Umeå tyckte jag två mil till Malmö från Lund var långt. :hihi

Efter mina sju år i Umeå så körde jag från Lund till Växjö (23 mil) för att köpa en mutter. :brinnerup
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Det förklarar inte allt men 25 mil i trafikglesa norr är inte riktigt samma sak som 25 mil i söder.

Frågar en skåning dig om vägen och du svarar att det är 25 mil kvar till målet så svimmar dom nog alt. frågar om det finns hotell etc. efter vägen....



Ja det ÄR ju långt!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top