Jag kan tycka att jag kör 'fort' ibland på obebodda kurviga 70-vägar genom skogen, oftast för att som det står på T-shirten "Only when we risk death do we feel most alive". Det ger en kick och det är kul. Det håller nog alla som har sporthoj med om.
Även fast jag har racerbanor inom rimliga avstånd (som besöks) så har det onekligen sin tjusning att åka på allmänna vägar också. Ingen bana (förutom kanske Nürburgring) kan ge samma variation som Kungens landsvägar kan. Jag kör dock inte lika
hårt på allmän väg som på bana och jag har inte kraschat på allmän väg på 14 år (då en äldre herre körde ut trots väjningsplikt)
Jag har en familj jag vill komma hem till efter varje tur och jag är fullt medveten om att riskerna jag utsätter mig själv för på allmän väg är mångdubbelt större än på bana. Trots det är det ju värt det! Annars är det ju bara att sälja gathojen. Ironiskt nog skedde den enda mc-dödsolycka jag varit närvarande vid på Racerbana (highside i södra kurvan på Anderstorp. Ingen jättehög fart alltså)
Här vill jag verkligen slå ett slag för SMC-kurser som lär en körteknik, riskmedvetenhet och att ge sig större marginaler vid all sorts mc-åkning.
Sen vad som är fort och idioti för en är inte samma sak för en annan. Vi har ju alla olika gränser men precis som Kreuger säger så gör nog mognad och erfarenhet att man väljer lite klokare när, var och hur man gasar.
Att folk har åsikter om allt och att några fås handlingar drabbar kollektivet gäller ju överallt. Om nån vill tycka att jag är en mes för att jag har en literhoj och ett skinnställ i samma färg så är det upp till den. Om nån tycker att jag är en idiot för att jag kör fort genom skogen så är det upp till den.
JAG tycker att det är idioti att wheela och köra fort inne i städer på gator med skymda korsningar, övergångsställen, skolor etc. Det är MIN åsikt.
Jag har bara ett liv på mig och ha kul och jag tänker leva livet till max så länge jag kan! Jag VILL inte köra ihjäl mig eller nån annan men jag vill inte heller sluta köra mc. Det är det roligaste som finns!
// mesen som kör literhoj på allmän väg i matchande skinn