Mest överskattade banden?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Winnerbäck.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Helvete.

U2! Pungt.

Tycker inte att U2 är överskattade det är tönten Bono som är överskattad. Kan alla svenskar lära sig hur man uttalar hans namn när vi ändå håller på ;)
Inte "Bounou" som alla säger, utan Bonno :) Vänliga tips från en irish expat ;);)

On topic

Kate Bush
Kent (!!!!)
Beatles
Carola
Bob Dylan (även om hans texter är okej)
Enrique Iglesias
alla blonda fjollor som gjort dokusåpor av sina liv för att boosta sian karriärer

Last edited by a moderator:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Är In Flames överskattade? jisses....

Ja, håller med honom. De har blivit lite väl hypade med tanke på att det inte släppt ett bra album sen Colony. Några enstaka låtar på de senare albumen som vart ok men Colony var nog sista skivan som var riktigt bra i mitt tycke.
Deras bröder i Dark Tranquillity håller ju betydligt högre klass :fakta :yoparty

Last edited:

FreddaGädda

Guest
Babyshambles, Coldplay och dylika populärband för att hacka på nya grejer.

På ohotad förstaplats ligger dock Nirvana, tätt följd av Metallica, AC/DC, Bruce Springsteen och i princip all annan dynga som spelas på 106,7 - "Rockklassiker."
Och U2. Fy FAN för U2!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Babyshambles, Coldplay och dylika populärband för att hacka på nya grejer.

Coldplay är mycket riktigt vidrigt, det där andra säkert likaså. Men de där är inte överskattade för de är okända. :mattias
Ok, Coldplay är inte helt okänt men nästan.
Allt som kommer från Brittanien är skit f.ö. Den där James Blunt som spelades i somras var riktigt vidrig, fy fan.

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Metallica. Fy fan vad det låter illa om dem, jävlar mesar. Ebba Grön och Stefan Sundström är också grymt överskattade fast av olika anledningar. Ebba Grön, kall tråkig musik och Stefan Sundström som gör sitt bästa för att vara så sunkig som möjligt, måste han göra sig till hela tiden?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Helvete vad ignore-knappen går hett hos mig nu..

Ni som tycket att Queen, Creedence, Sringsteen och AC/DC är överskattade måste vara tappade i golvet som barn... hårt dessutom!
Jag menar visst, smaken är som baken, men Springsteen och AC/DC överskattade?! :mad:
Bruce Springsteen - Backstreets är en av de bästa låtar som någonsin gjorts!
Och AC/DC - Thunderstruck är ju så skön att man får rysningar över hela kroppen!

AC/DC och Springsteen är ju snarare underskattade om något.

Kiss och Bob Dylan kan jag dock skriva under på.

fy fan

edit: Ja, jag är fan arg på riktigt nu.

Last edited:

FreddaGädda

Guest

Mjoru. Men det är skönt att veta att det finns fler än jag i världen som skyr sådan överskattad buffeldiarré till musik värre än pesten.
Efter att ha jobbat fyra månader i en båtverkstad där radion spelade rockklassiker på tinnitusvolym 9 timmar om dagen.. Jag nästan grät av lycka dagen jag slutade. :gråta

Det är märkligt hur hårt man kan hata en låt. Hör jag Smells like teen spirit får jag på fullaste allvar en mäktig adrenalinrush och blir förbannad som inget annat. :mad:

Last edited:

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Skulle vilja påstå att alla band är överskattade utom Hellacopters. Om jag tänker efter så är även de överskattade. Musiker, skulle det vara ett riktigt jobb?! Jävla dagdrivare!

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Coldplay säljer skivor för att det finns så många människor som inte har någon musiksmak. Skilj på dålig musiksmak och ingen musiksmak för coldplaymänniskor har verkligen bara en rak avsaknad av musiksmak och köper då coldplay för att ingen verkligen ogillar dom.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Jaha, efter att ha läst här blir jag ju tvungen att uppdatera min Folk-som-ska-bort-lista. Men för att hålla mig till topic:

Kiss på överlägsen första plats. Sen kan jag inte rangordna längre, men Deep Purple är jävligt överskattade och dåliga, likaså Bob Dylan och U2. Har försökt en hel del att lyssna in mig på NIN, men jag inser att jag hatar dom. Två hyffsade låtar, dålig sångare, inga melodier. Förstår inte kulten omkring dom.

För övrigt hatar jag Beatles också, fast dom kan jag inte riktigt ta med eftersom jag inte lyssnar på nånting inom den genren. Vilken det nu är, skitmusik kanske.

Solid snake

Guest
Är In Flames överskattade? jisses....
Ja, In flames är överskattade, deal with it.

Helvete vad ignore-knappen går hett hos mig nu..

Ni som tycket att Queen, Creedence, Sringsteen och AC/DC är överskattade måste vara tappade i golvet som barn... hårt dessutom!
Jag menar visst, smaken är som baken, men Springsteen och AC/DC överskattade?! :mad:
Bruce Springsteen - Backstreets är en av de bästa låtar som någonsin gjorts!
Och AC/DC - Thunderstruck är ju så skön att man får rysningar över hela kroppen!

AC/DC och Springsteen är ju snarare underskattade om något.

Kiss och Bob Dylan kan jag dock skriva under på.

fy fan

edit: Ja, jag är fan arg på riktigt nu.
Är fan inte vårt fel att du har skitdålig musiksmak.

Last edited:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
SELECT * WHERE land="sverige" AND musik="pop" AND omdöme="bra"
0 rows returned

Last edited:

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Hoj
XB12S
Musiker, skulle det vara ett riktigt jobb?! Jävla dagdrivare!

ORD! Som vi säger på amerikanska fast översatt till svenska.

Om man se'n ska röra till diskussionen ytterligare så är det ju så att överskattat inte automagiskt innebär dåligt. Låt oss säga att jag gillar Harry Brandelius (och vem fan gör inte det? Pedofiler och våldtäktsmän möjligtvis.), men i samma veva menar jag också att Harry B inspirerade forskare att ta fram bromsmediciner för HIV. Då överskattar jag ju en artisten utan att lägga aspekter på hans konstnärliga kvalitéer.

[YOUTUBE-ID]AKURKWOBUZ0[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...