Mest onödiga och förfulande tillbehör

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja helvete vad jag stör mig på dessa typer, huvtröjorna verkar vara för sporthojsåkare vad västar är för glidarfolk, ett sätt att söka tillhörighet som man tydligen annars saknar. Fast folk kanske använder dem för att det är för kallt med bara skinnstället? :va

Jag använder tröja på sommaren när det är för varmt för skinnjackan och då kör med en ren skyddsjacka. :)
funderat på om man borde fixa en kevlartröja att ha utanpå för lite glidskydd...

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Om du läser mitt inlägg igen ser du att jag tycker en vanlig tröja är något bra men huvtröja not so much! Sen älskar jag att bara ha mitt raceställ alla dagar som det är 20+!

För att mer effektivt eliminera risken för skjuts så finns det ett stensäkert kort...ta bort skjutspinnarna+seat cowl(som undertecknad har)!

Jag valde bara att citera ditt eftersom jag inte orkade gå tillbaks och citera den som du citerade. :tungan

Och ja, man gör ju allt som står i ens makt för att eliminera risken att skjutsa, vilket ju innefattar skjutspinnar bort. :tummenupp

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Ja helvete vad jag stör mig på dessa typer, huvtröjorna verkar vara för sporthojsåkare vad västar är för glidarfolk, ett sätt att söka tillhörighet som man tydligen annars saknar. Fast folk kanske använder dem för att det är för kallt med bara skinnstället? :va
Köpte nån sorts från Halvarson som står emot både vind och vatten .Värmer faktist rätt bra

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
För dom som dissar tröja(ej hoodie som bara är dumt) över ställ kan jag uppmana att prova ett väl ventilerat race ställ i 5-10 plusgrader!

Jag har åkt med ett mycket väl ventilerat raceställ i kallare temperaturer än så och kan därför rekommendera riktig överdragsjacka såväl som bubbelplast instoppad framför bröstet (välj själv efter budget). Jag tvivlar på att collegetröjan tillför lika mycket isolering som någon av dem.

Dessutom, om collegetröja används enbart som isolering vid kall väderlek - varför åker då en massa fjantar omkring med collegetröja under de varmaste sommardagarna...???

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Fast ... domdärna var ju ruskigt kuliga :D

Så du tycker att det är "kul"tillbehör :D

(för att förtydliga så skriver jag vad jag säger till andra hundägare när Alfons, 40kg shäfer/rottweiler, presenteras:
Alfons, det är ingen kul kille, konstpaus, han är kastrerad :hihi )

XIII

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2010
Hoj
GSXR 1000 k4
Hahaha lätt jag måste ha "kniv handtagen" var fan hittar jag dom? :D

XIII

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2010
Hoj
GSXR 1000 k4
Jo det anade jag men hoppades innerligt på att ngn swe handlare skulle ha dom då jag även ska ha ett par på min rostiga hultafors gubba cykel och kan inte vänta ;D haha

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
Mest onödiga och förfulande tillbehör...? Inget av dessa kommer ens i närheten av collegetröjan...Först köpa vindtunnelutvecklat skinnställ för femton till tjugofem tusen. Sedan täcka över med en fladdrig collegetröja...Suck...

Nåja, kan man inte åka hoj kan man i alla fall ha en provokativ text som får omvärlden att tro att man faktiskt kan åka hoj...
fult kanske det är,men jag har inte tröja över för det är snyggt utan om det är kallt

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Jag har åkt med ett mycket väl ventilerat raceställ i kallare temperaturer än så och kan därför rekommendera riktig överdragsjacka såväl som bubbelplast instoppad framför bröstet (välj själv efter budget). Jag tvivlar på att collegetröjan tillför lika mycket isolering som någon av dem.

Dessutom, om collegetröja används enbart som isolering vid kall väderlek - varför åker då en massa fjantar omkring med collegetröja under de varmaste sommardagarna...???

Tröjan använder jag för att den är enkel och funkar att dra över stället utan större problem och inte är lika känslig som funktionskläder. Har också åkt med skaljackor och dylikt men puckeln på mitt ställ är så stor att jag skulle behöva köpa en skaljacka enbart för det vilket faktiskt känns overkill. Sen är det lite så att om jag behöver mer kläder än bara tröjan så är nog risken stor att jag hoppar att åka helt och hållet!

Att köra med tröja vid varmt väder förstår jag inte öht men vissa kanske vill dölja kaggen eller liknande...

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Dragkrok borde komma högt upp på listan. Har tom sett det på sporthoj, en rosa R1 i sthlmstrakten.

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
1. En såndär möjäng som sägs skrämma bort "vilt" genom att ge ljud ifrån sig med hjälp av fartvinden.
2. Reflexväst.
3. Sporthojströja med "cool" text.

XIII

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2010
Hoj
GSXR 1000 k4
Annars är ju helt ärligt reggplåten jävligt förfulande även om den klassas som nödvändig ;)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
För dom som dissar tröja(ej hoodie som bara är dumt) över ställ kan jag uppmana att prova ett väl ventilerat race ställ i 5-10 plusgrader!

Jag testade det där på väg till min första sporthojskurs på åsen (innan jag lärde mig att traila)...ventilerat astars raceställ, 14 mil, kvicksilvret visar på +2 hemma, ingen jacka går över, vi tar en tjock, mysig huvtröja från Husaberg över stället, för grabbarna på sporthoj säger att det fungerar direCkt!!!111one

Gjorde den någon skillnad? Icke, tvivlar på att det var ens mätbart... :hihi :frössomfan

Numera har jag en vindjacka när det är förjäkligt, fungerar den? Jajemän.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC