Det man inte ser är ju långt efter Rainey som Schwantz var.sandstream skrev:2631723Och vad var speciellt med den
Det man inte ser är ju långt efter Rainey som Schwantz var.sandstream skrev:2631723Och vad var speciellt med den
Långt efter? Han gick ju ut först på rakanGustav O skrev:2631808Det man inte ser är ju långt efter Rainey som Schwantz var.
Sååå långt efter som jag har för mig han var var det inte. I stand corrected. Dock var det en grym inbromsning på sniskan.sandstream skrev:2631867Långt efter? Han gick ju ut först på rakan
sandstream skrev:2631723Och vad var speciellt med den
Okej, jag trodde du avsåg enbart just den omkörningen.Chris Ash skrev:2631908Se hela racet och läs Waynes och Kevins kommentarer så förstår du, Kevin rankar den segern som en av sina absolut skönaste och Wayne fattar än idag inte hur Kevin kunde bromsa så sent som han gjorde.
Jag börjar bli van vid att få rätta digGustav O skrev:2631872Sååå långt efter som jag har för mig han var var det inte. I stand corrected.
Gustav O skrev:2631872Sååå långt efter som jag har för mig han var var det inte. I stand corrected. Dock var det en grym inbromsning på sniskan.
magnus_moss skrev:2631124Snyggt!!!!!! Vem gick segrande ur den duellen? Det ser ut som om christer kommer på innern och sticker in framhjulet... men PLÖTSLIGT upptäcker att det saknas någon decimeter (christers hoj lutar inte like mycket som Peters... håller han på att resa upp den?)
ZoulFly skrev:2632161
Den är nästan lika hårig som min omkörning av dig, Mozz, i S-et på Gelleråsen i R1000 år 2002
"If you don´t understand, I can´t explain it to you."sandstream skrev:2631723Och vad var speciellt med den
Nu var det ju ingen engångsgrej direkt vilket framgår rätt tydligt om du läser Chris senare inlägg.Nyteknik skrev:2632532"If you don´t understand, I can´t explain it to you."
Men att inte förstå vad som är speciellt när Schwantz på Hockenheim och med hoppande bakhjul i 300 tvingar sig förbi Rainey...
sandstream skrev:2632580
Angående "If you don´t understand, I can´t explain it to you." är det ett sällsynt korkat ordspråk som bara säger att den som ska förklara något har bristande kunskaper i hur det ska göras.
Menar du på allvar att du behöver ett skriftligt bihang till Schwantz omkörning som förklarar på vilket sätt den är speciell...? Generellt är det förstås sant att somliga är mindre lyhörda än andra och därmed har svårare att förstå det subtila, undertexter och sånt som inte är uppenbart. Men är det verkligen möjligt att uppfatta Schwantz omkörning som subtil...?sandstream skrev:2632580Angående "If you don´t understand, I can´t explain it to you." är det ett sällsynt korkat ordspråk som bara säger att den som ska förklara något har bristande kunskaper i hur det ska göras.
Det är ungefär som att försöka förklara hur det känns när man är kär, det varken kan, ska eller bör förklaras för det blir ändå aldrig rätt.Chris Ash skrev:2632605Exakt, de verbala verktygen för att förklara eller övertyga saknas helt enkelt, det är något som ligger på det emotionella planet.
Jag tyckte inte personligen att just den omkörningen var något märkvärdigt, men jag är ju inte som du en certifierad RR-estet så jag lär aldrig förstå.Nyteknik skrev:2632696Menar du på allvar att du behöver ett skriftligt bihang till Schwantz omkörning som förklarar på vilket sätt den är speciell...? Generellt är det förstås sant att somliga är mindre lyhörda än andra och därmed har svårare att förstå det subtila, undertexter och sånt som inte är uppenbart. Men är det verkligen möjligt att uppfatta Schwantz omkörning som subtil...?
Nyteknik skrev:2632532"If you don´t understand, I can´t explain it to you."
sandstream skrev:2632705Det är ungefär som att försöka förklara hur det känns när man är kär, det varken kan, ska eller bör förklaras för det blir ändå aldrig rätt.
Jag tyckte inte personligen att just den omkörningen var något märkvärdigt, men jag är ju inte som du en certifierad RR-estet så jag lär aldrig förstå.
Det är stort att förlika sig med sanningen.sandstream skrev:2632705...jag är ju inte som du en certifierad RR-estet så jag lär aldrig förstå.
Japp, Kevin var av det rätta virket, världsmästarvirke. Usch jag ska inte säga något mer även om det kliar i fingrarna, jag drar och babysimmar istället... Hej då!oFFkeFF skrev:2632754Just den omkörningen är ju inte den mest våghalsiga Kevin gjorde.
Det som man dock påminns om när man ser det klippet är att Kevin nästan alltid försökte köra om, oavsett om det lyckades eller misslyckades, han ville aldrig ligga bakom. Det var toksatsning i stort sett konstant.
Visst ser man sådan körning idag också, Elias omkörning av roberts/rossi var brutal, men det hör inte till vanligheterna.
Då kanske du vet att sanningen är relativ och bestäms av betraktaren.Nyteknik skrev:2632781Det är stort att förlika sig med sanningen.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|