Mest våghalsiga omkörning

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Poppler skrev:
2628704 Här är en videolänk på samma omkörning :tummenupp

http://www.youtube.com/watch?v=KRF64WBNps0


Det är ju ett grymt sistavarv! Så mycket respekt dom visar varandra dessutom. Det hade varit lätt att köra snålspår bara för att stänga vid flera tillfällen men så icke!!!
Grymt!

Mrlind skrev:
2628785 Här är omkörningen jag snackar om, vid ca 1.48 så sker det, ingen bra vinkel men grymt.. http://www.youtube.com/watch?v=aBBw-QO2Usk

:yoparty :yoparty :yoparty Hur fan vågar dom köra på den målade kerben sådär....?????????????
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Nyteknik skrev:
2629303 Underbar. Men är det verkligen Barros och Beattie? Och är det -93?

Jo. Eller jag tror det, Har en annan kopia där det står det i rubriken.

Sen så måste jag visa denna. OK, det är bilar men man undrar om det är Mark Webber som hamnat blande ett gäng som tar licenskurs... Hej vad det går!

Banan är Bathurst Mount Panorama Circuit, en 7 km lång landsvägsbana, som man tills för några år sedan körde MC-race på. Mycket räcken är det....

http://www.youtube.com/watch?v=kOksAvwH5gw
 
Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
magnus_moss skrev:
2629328Sen så måste jag visa denna. OK, det är bilar men man undrar om det är Mark Webber som hamnat blande ett gäng som tar licenskurs... Hej vad det går!

Banan är Bathurst Mount Panorama Circuit, en 7 km lång landsvägsbana, som man tills för några år sedan körde MC-race på. Mycket räcken är det....

http://www.youtube.com/watch?v=kOksAvwH5gw
Helt underbar!

:D :yoparty :tummenupp
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Nyteknik skrev:
2629418 Helt underbar!

:D :yoparty :tummenupp

Jag gillar den där passagen i nedförslut när han bara kör rakt över gruset! :tummenupp Man skulle nästan kunna säga att han genar.
Grymt!
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
magnus_moss skrev:
2629328 Jo. Eller jag tror det, Har en annan kopia där det står det i rubriken.

Sen så måste jag visa denna. OK, det är bilar men man undrar om det är Mark Webber som hamnat blande ett gäng som tar licenskurs... Hej vad det går!

Banan är Bathurst Mount Panorama Circuit, en 7 km lång landsvägsbana, som man tills för några år sedan körde MC-race på. Mycket räcken är det....

http://www.youtube.com/watch?v=kOksAvwH5gw
Åhhh, mest våghalsiga omkörningar helt klart! Underbart att skåda men sicken gröt det verkar vara med bilracing, tacka vet jag RR!
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
magnus_moss skrev:
2629328 Jo. Eller jag tror det, Har en annan kopia där det står det i rubriken.

Sen så måste jag visa denna. OK, det är bilar men man undrar om det är Mark Webber som hamnat blande ett gäng som tar licenskurs... Hej vad det går!

Banan är Bathurst Mount Panorama Circuit, en 7 km lång landsvägsbana, som man tills för några år sedan körde MC-race på. Mycket räcken är det....

http://www.youtube.com/watch?v=kOksAvwH5gw


Fräckt! Men jag tror nog att jag kört den där banan på nåt bilspel, sjukt va tight det va bland bilarna!!
 

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Mrlind skrev:
2629953 Fräckt! Men jag tror nog att jag kört den där banan på nåt bilspel, sjukt va tight det va bland bilarna!!

Håller med, riktigt tight... :D Nästan så man blir sugen på att rasta bil på bana igen!:gnissla
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Vill du med det antyda att det inte är grötigt i RR??? Jag vill minnas att det var ca 7 av 17 hojar som kom igenom Trösen problemfritt på första varvet vid första Veidec-racet i år:D :D :D

Gröt-fri Roadracing.... finns det?:D


Torkel skrev:
2629524 men sicken gröt det verkar vara med bilracing, tacka vet jag RR!
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
När det gäller vackra omkörningar på bild så är väl Sköld mot Miniin 2003(?) på Falken bland det grymmaste jag har sett. Sörebo är "Gud bakom kameran" efter den bilden.
Att det sen var däckmärken på skinnstället för någon av de inblandade gör det ju inte mindre kittlande.

fredrik-sorebo-img_0598.jpg
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Chrille skrev:
2631016 När det gäller vackra omkörningar på bild så är väl Sköld mot Miniin 2003(?) på Falken bland det grymmaste jag har sett. Sörebo är "Gud bakom kameran" efter den bilden.
Att det sen var däckmärken på skinnstället för någon av de inblandade gör det ju inte mindre kittlande.

fredrik-sorebo-img_0598.jpg

Snyggt!!!!!! Vem gick segrande ur den duellen? Det ser ut som om christer kommer på innern och sticker in framhjulet... men PLÖTSLIGT upptäcker att det saknas någon decimeter (christers hoj lutar inte like mycket som Peters... håller han på att resa upp den?)
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
magnus_moss skrev:
2631124 Snyggt!!!!!! Vem gick segrande ur den duellen? Det ser ut som om christer kommer på innern och sticker in framhjulet... men PLÖTSLIGT upptäcker att det saknas någon decimeter (christers hoj lutar inte like mycket som Peters... håller han på att resa upp den?)

Kommer faktiskt inte ihåg men jag har för mig att Christer fick vika sig i den duellen....

Var är Bj.o.rn när man behöver han..... ?
 
Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:

Japp, jag tror det där är den avslutande som gav Schwantz segern, det såg ut så hela tiden, Raineys YZR stormade förbi på rakorna hela tiden, Hockenheim är ju en fartbana som ingen annan, men Schwantz tog igen med helt sjuka inbromsningar, som han själv säger i sin biografi så hade han varken kontroll över fram eller bakhjulet där...:)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Chris Ash skrev:
2631164 Japp, jag tror det där är den avslutande som gav Schwantz segern, det såg ut så hela tiden, Raineys YZR stormade förbi på rakorna hela tiden, Hockenheim är ju en fartbana som ingen annan, men Schwantz tog igen med helt sjuka inbromsningar, som han själv säger i sin biografi så hade han varken kontroll över fram eller bakhjulet där...:)

Vad gott Schwantz tittar sig över vänster axel mitt i kröken...
"Är du kvar???"
:)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top