Mest våghalsiga omkörning

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
2631867 Långt efter? Han gick ju ut först på rakan :va
Sååå långt efter som jag har för mig han var var det inte. I stand corrected. Dock var det en grym inbromsning på sniskan.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
sandstream skrev:
2631723 Och vad var speciellt med den :va

Se hela racet och läs Waynes och Kevins kommentarer så förstår du, Kevin rankar den segern som en av sina absolut skönaste och Wayne fattar än idag inte hur Kevin kunde bromsa så sent som han gjorde.
 

sandstream

Guest
Chris Ash skrev:
2631908 Se hela racet och läs Waynes och Kevins kommentarer så förstår du, Kevin rankar den segern som en av sina absolut skönaste och Wayne fattar än idag inte hur Kevin kunde bromsa så sent som han gjorde.
Okej, jag trodde du avsåg enbart just den omkörningen.

Varenda RR-förare i världen skulle väl säga samma sak som Rainey. Han kunde ju inte gärna säga att han själv bromsade för tidigt.

Gustav O skrev:
2631872 Sååå långt efter som jag har för mig han var var det inte. I stand corrected.
Jag börjar bli van vid att få rätta dig :D ;)
 
Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Gustav O skrev:
2631872 Sååå långt efter som jag har för mig han var var det inte. I stand corrected. Dock var det en grym inbromsning på sniskan.

Du menar säkert en av de otaliga andra omkörningarna från samma race. Den här är liksom bara pricken över i.
 

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bromma
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
magnus_moss skrev:
2631124 Snyggt!!!!!! Vem gick segrande ur den duellen? Det ser ut som om christer kommer på innern och sticker in framhjulet... men PLÖTSLIGT upptäcker att det saknas någon decimeter (christers hoj lutar inte like mycket som Peters... håller han på att resa upp den?)

Hehehe...ja, det där är en cool bild. Vet inte heller vem som vann, men dom låg precis så där ytterligare nåt eller några varv när dom passerade där.

Den är nästan lika hårig som min omkörning av dig, Mozz, i S-et på Gelleråsen i R1000 år 2002 :yoparty
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
ZoulFly skrev:
2632161
Den är nästan lika hårig som min omkörning av dig, Mozz, i S-et på Gelleråsen i R1000 år 2002 :yoparty


Djävla trådförstörare!!!!!!!!!!!!!:mad: :mad: :mad:
Jag körde ett cool-down lap :fakta







:rolleyes:
 

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
2632532 "If you don´t understand, I can´t explain it to you."

Men att inte förstå vad som är speciellt när Schwantz på Hockenheim och med hoppande bakhjul i 300 tvingar sig förbi Rainey...
Nu var det ju ingen engångsgrej direkt vilket framgår rätt tydligt om du läser Chris senare inlägg.

Angående "If you don´t understand, I can´t explain it to you." är det ett sällsynt korkat ordspråk som bara säger att den som ska förklara något har bristande kunskaper i hur det ska göras.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
sandstream skrev:
2632580

Angående "If you don´t understand, I can´t explain it to you." är det ett sällsynt korkat ordspråk som bara säger att den som ska förklara något har bristande kunskaper i hur det ska göras.

Exakt, de verbala verktygen för att förklara eller övertyga saknas helt enkelt, det är något som ligger på det emotionella planet.

Som David Coverdale sjunger i Walking in the Shadow of the Blues..."I love the blues, they tell my story, if you don't feel it you will never understand"
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
sandstream skrev:
2632580Angående "If you don´t understand, I can´t explain it to you." är det ett sällsynt korkat ordspråk som bara säger att den som ska förklara något har bristande kunskaper i hur det ska göras.
Menar du på allvar att du behöver ett skriftligt bihang till Schwantz omkörning som förklarar på vilket sätt den är speciell...? Generellt är det förstås sant att somliga är mindre lyhörda än andra och därmed har svårare att förstå det subtila, undertexter och sånt som inte är uppenbart. Men är det verkligen möjligt att uppfatta Schwantz omkörning som subtil...?

:tungan
 

sandstream

Guest
Chris Ash skrev:
2632605 Exakt, de verbala verktygen för att förklara eller övertyga saknas helt enkelt, det är något som ligger på det emotionella planet.
Det är ungefär som att försöka förklara hur det känns när man är kär, det varken kan, ska eller bör förklaras för det blir ändå aldrig rätt.
Nyteknik skrev:
2632696 Menar du på allvar att du behöver ett skriftligt bihang till Schwantz omkörning som förklarar på vilket sätt den är speciell...? Generellt är det förstås sant att somliga är mindre lyhörda än andra och därmed har svårare att förstå det subtila, undertexter och sånt som inte är uppenbart. Men är det verkligen möjligt att uppfatta Schwantz omkörning som subtil...?:tungan
Jag tyckte inte personligen att just den omkörningen var något märkvärdigt, men jag är ju inte som du en certifierad RR-estet så jag lär aldrig förstå.
 

bean305

#78 125R
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R, CRF450R, RS125R
Nyteknik skrev:
2632532 "If you don´t understand, I can´t explain it to you."

Intressant pedagogik.

Nu har jag ingen undervisning längre, men den hade varit fin att använda. Förmodligen uppskattad :tungan .
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
sandstream skrev:
2632705 Det är ungefär som att försöka förklara hur det känns när man är kär, det varken kan, ska eller bör förklaras för det blir ändå aldrig rätt.
Jag tyckte inte personligen att just den omkörningen var något märkvärdigt, men jag är ju inte som du en certifierad RR-estet så jag lär aldrig förstå.

Just den omkörningen är ju inte den mest våghalsiga Kevin gjorde.
Det som man dock påminns om när man ser det klippet är att Kevin nästan alltid försökte köra om, oavsett om det lyckades eller misslyckades, han ville aldrig ligga bakom. Det var toksatsning i stort sett konstant.
Visst ser man sådan körning idag också, Elias omkörning av roberts/rossi var brutal, men det hör inte till vanligheterna.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
oFFkeFF skrev:
2632754 Just den omkörningen är ju inte den mest våghalsiga Kevin gjorde.
Det som man dock påminns om när man ser det klippet är att Kevin nästan alltid försökte köra om, oavsett om det lyckades eller misslyckades, han ville aldrig ligga bakom. Det var toksatsning i stort sett konstant.
Visst ser man sådan körning idag också, Elias omkörning av roberts/rossi var brutal, men det hör inte till vanligheterna.
Japp, Kevin var av det rätta virket, världsmästarvirke. Usch jag ska inte säga något mer även om det kliar i fingrarna, jag drar och babysimmar istället... Hej då! :)
 

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
2632781 Det är stort att förlika sig med sanningen. :tummenupp
Då kanske du vet att sanningen är relativ och bestäms av betraktaren.

BTW: Hur var det nu med att hålla sig till ämnet? Du grät ju ut i en tråd nyligen om hur illa ställt det var med racingforumet och hur en del upprepade sig gång på gång. Borde inte du föregå med gott exempel och föra trådarna framåt inom ramen för ämnet?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top