DR-Zätare skrev:
2642212 Jag läste om det och hade först tänkt gå men det verkade vara lite mer reklamjippo nästan. De skulle hålla till i musikaffärer som säljer trummor och dema lite utrustning, visa lite tekniker och så. Det var det som stod där jag läste i alla fall, det kanske var mer musikaliskt än så?
Vad säger folk här om Nothing Re-releasen? Det verkar ju vara mode att göra nyinspelningar av äldre skivor, även om Meshuggahs bara är fyra år gammal. Jag har inte lyssnat på originalet sedan de släppte re-releasen så jag kan inte riktigt uttala mig än men jag DYRKAR originalet! Nu finns det tre saker jag hoppas när det gäller Meshuggah:
1. Att de är färdiga med äventyren med programmerade trummor och återgår till riktiga trummor.
2. Att de sätter igång med en ny skiva med nytt material så snart som möjligt.
3. Att de släpper en riktig live-DVD med rejält bra ljudkvalité och betydligt fler låtar än på bonusskivan som följer med re-releasen.
jag har båda och tycker att ljudet är lite bättre på re-
dock tycker jag plattan suger fett förutom "spasm"
Jag va inte på clinicen i gbg, pratade med Haake en stund innan dock.
Meshuggah spelar inga gig innan i år, innan nästa skiva.
Jag snackade med Thordendal för ett tag sedan, dom skriver, spelar in och bygger klart studion.
Det där med trummorna, det är ju en ren tidsbesparing, nu när deras snart e klar så finns ju möjligheten att göra som dom vill.
Vilket ju inte säger ett skit..
jag längtar till nästa gig, som blir mitt artonde