Metal-tråden

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Nursey skrev:
2640738 I torsdags:)

Va? Vart spelade Meshuggah?? Har jag missat en spelning????

Om det är den där clinic-grejen som de gjorde så var det väl ingen riktig spelning, "bara" Thomas och Dick som var där om jag inte läste helt fel. Typ samma som Drum 'n Bass tidigare i höstas?

Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
DR-Zätare skrev:
2641789 Va? Vart spelade Meshuggah?? Har jag missat en spelning????

Om det är den där clinic-grejen som de gjorde så var det väl ingen riktig spelning, "bara" Thomas och Dick som var där om jag inte läste helt fel. Typ samma som Drum 'n Bass tidigare i höstas?

Möjligt..jag är inte så insatt i detaljerna..det var en kompis som berättade det och vi skulle gått..men det bidde inte så.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Nursey skrev:
2642007 Möjligt..jag är inte så insatt i detaljerna..det var en kompis som berättade det och vi skulle gått..men det bidde inte så.

Jag läste om det och hade först tänkt gå men det verkade vara lite mer reklamjippo nästan. De skulle hålla till i musikaffärer som säljer trummor och dema lite utrustning, visa lite tekniker och så. Det var det som stod där jag läste i alla fall, det kanske var mer musikaliskt än så?

Vad säger folk här om Nothing Re-releasen? Det verkar ju vara mode att göra nyinspelningar av äldre skivor, även om Meshuggahs bara är fyra år gammal. Jag har inte lyssnat på originalet sedan de släppte re-releasen så jag kan inte riktigt uttala mig än men jag DYRKAR originalet! Nu finns det tre saker jag hoppas när det gäller Meshuggah:
1. Att de är färdiga med äventyren med programmerade trummor och återgår till riktiga trummor.
2. Att de sätter igång med en ny skiva med nytt material så snart som möjligt.
3. Att de släpper en riktig live-DVD med rejält bra ljudkvalité och betydligt fler låtar än på bonusskivan som följer med re-releasen.

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Vissa obskyra skivor som sålts i 276 exemplar 1977 letar man arslet av sig efter och sen ibland så bara hittar man skivor som varit framför näsan på en hela tiden och sålt miljoner exemplar.

Bostons två första plattor "Boston" och "Don't Look Back", fy fan vad bra de är! "More than a Feeling" har nog nästan alla hört och det är den klassen på plattorna i princip genomgående. Vilka sångstämmor och vilka jävla hooks!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
från Danmark: Mnemic och Raunchy
Svenska Syconaut, www.syconaut.com + myspace

Franska Scarve, vars sångare nu är med i Mnemic

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
DR-Zätare skrev:
2642212 Jag läste om det och hade först tänkt gå men det verkade vara lite mer reklamjippo nästan. De skulle hålla till i musikaffärer som säljer trummor och dema lite utrustning, visa lite tekniker och så. Det var det som stod där jag läste i alla fall, det kanske var mer musikaliskt än så?

Vad säger folk här om Nothing Re-releasen? Det verkar ju vara mode att göra nyinspelningar av äldre skivor, även om Meshuggahs bara är fyra år gammal. Jag har inte lyssnat på originalet sedan de släppte re-releasen så jag kan inte riktigt uttala mig än men jag DYRKAR originalet! Nu finns det tre saker jag hoppas när det gäller Meshuggah:
1. Att de är färdiga med äventyren med programmerade trummor och återgår till riktiga trummor.
2. Att de sätter igång med en ny skiva med nytt material så snart som möjligt.
3. Att de släpper en riktig live-DVD med rejält bra ljudkvalité och betydligt fler låtar än på bonusskivan som följer med re-releasen.
jag har båda och tycker att ljudet är lite bättre på re-
dock tycker jag plattan suger fett förutom "spasm"

Jag va inte på clinicen i gbg, pratade med Haake en stund innan dock.
Meshuggah spelar inga gig innan i år, innan nästa skiva.
Jag snackade med Thordendal för ett tag sedan, dom skriver, spelar in och bygger klart studion.

Det där med trummorna, det är ju en ren tidsbesparing, nu när deras snart e klar så finns ju möjligheten att göra som dom vill.
Vilket ju inte säger ett skit..

jag längtar till nästa gig, som blir mitt artonde :D

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
R2 skrev:
2643329 dock tycker jag plattan suger fett förutom "spasm"

Det där tänker jag låtsas som att jag inte hörde! :)

R2 skrev:
2643329
Jag va inte på clinicen i gbg, pratade med Haake en stund innan dock.
Meshuggah spelar inga gig innan i år, innan nästa skiva.
Jag snackade med Thordendal för ett tag sedan, dom skriver, spelar in och bygger klart studion.

Det där med trummorna, det är ju en ren tidsbesparing, nu när deras snart e klar så finns ju möjligheten att göra som dom vill.
Vilket ju inte säger ett skit..

Det är bra, de har ju varit lite slöa tidigare. I alla fall mellan Chaosphere och Nothing. Efter Nothing har de ju varit produktiva. Men de får gärna ta mer tid på sig om de kör riktiga trummor istället för programmerade. Jag vet att det är tidsbesparande och att de ändå kan köra alla låtar live men när det är ett band som så hårt bygger på sin trummis så vill jag att det är han jag hör på skivorna!

R2 skrev:
2643329
jag längtar till nästa gig, som blir mitt artonde :D

Kan du inte övertyga dem om att de måste köra ett gig till i STHLM i vinter för att få lite inspiration?? Jag har inte sett dem sedan Nothing-turnén och abstinensen börjar bli för stark nu!

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
250 cr
den här tråden behövs väckas till liv igen...... sitter man och lyssnar på W.a.s.p:yoparty

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Årets julklappstips!

Har ni någon i familjen eller släkting som är fast i pudelrocken och saknar uppslag på julklapp eller varför inte en julklapp till dig själv?
Köp Whitesnake - Live In the Shadow of the Blues
Skivan är en riktig nostalgitripp från den bluesiga tiden fram till pudeleran.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Vad ser vi fram emot under 2007?

För min del...

Megadeth-United Abominations
King Diamond-Ny studioplatta
Whitesnake-Good to Be Bad
Jimmy Page-Ny Studioplatta
Deep Purple-Live in Stuttgart 1993
Deep Purple-Stormbringer Remastered & Remixed
Therion-Gothic Kabbalah
Queen-Ny studioplatta
Hughes/Thrall-II
AC/DC-Ny studioplatta
Soilwork-Ny studioplatta

Black Sabbath live på Sweden Rock

Att den ryktade Deep Purple Mark III-återföreningen blir av

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
2668278 Vad ser vi fram emot under 2007?
För min del...
Var hittar du sånt här?
Soilwork har alltid leverat bra skivor.
Candlemass har en ny skiva inspelad, men måste hitta en ny sångare först. Messiah åkte ju ut på arslet för ett tag sedan...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Sweedo skrev:
2668300 Var hittar du sånt här?

Lite överallt, mest på nätet(fansites, forums och officiella bandsidor) och i musiktidningar.

Sweedo skrev:
2668300
Soilwork har alltid leverat bra skivor.

Det är ganska pinsamt men jag har fortfarande knappt hört nånting, jag såg dem live i HBG i september, det var jäkligt bra, och har hört en handfull låtar på fester som jag också gillade, bland annat ett par demos från kommande plattan, det låter ganska meckigt och riffigt.

Jag måste köpa plattorna, är de senaste bäst? Jag gillar det mer melodiska poppiga stuket, älskar Dark Tranquillitys senare plattor.

Sweedo skrev:
2668300
Candlemass har en ny skiva inspelad, men måste hitta en ny sångare först. Messiah åkte ju ut på arslet för ett tag sedan...

Jo, läste det, men vetifan om jag vågar hoppas på släpp redan under nästa år. Men man vet ju aldrig, har de verkligen allt inspelat utom sången redan så är det ju en smal sak att spela in den och sen mixa.

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
2668314 Lite överallt, mest på nätet(fansites, forums och officiella bandsidor) och i musiktidningar.
Det där hinner jag inte med längre, jag skulle vilja ha en sida som allt stod på...

Chris Ash skrev:
2668314Det är ganska pinsamt men jag har fortfarande knappt hört nånting, jag såg dem live i HBG i september, det var jäkligt bra, och har hört en handfull låtar på fester som jag också gillade, bland annat ett par demos från kommande plattan, det låter ganska meckigt och riffigt.
Jag måste köpa plattorna, är de senaste bäst?
De tre senaste är riktigt bra, fast min absoluta favorít är Natural Born Chaos. Min svenske favoritkeybordist lirar i bandet, Sven Karlsson. Han har även spelat in en skiva med Evergrey - In search of truth, som är värd pengarna bara för att lyssna på vad Sven gör.

Chris Ash skrev:
2668314 Jag gillar det mer melodiska poppiga stuket, älskar Dark Tranquillitys senare plattor.
Haven är deras bästa skiva, men jag är såld på hela deras produktion.

Chris Ash skrev:
2668314Jo, läste det, men vetifan om jag vågar hoppas på släpp redan under nästa år. Men man vet ju aldrig, har de verkligen allt inspelat utom sången redan så är det ju en smal sak att spela in den och sen mixa.
Så lät det och Leif Edling är produktiv av sig.

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Sweedo skrev:
2668382 Det där hinner jag inte med längre, jag skulle vilja ha en sida som allt stod på...

Det där är ju knivigt alltså, men Blabbermouth är ju rätt bra, du är ju mer inne på metalstuket dessutom så den passar nog bra.

Sweedo skrev:
2668382
De tre senaste är riktigt bra, fast min absoluta favorít är Natural Born Chaos. Min svenske favoritkeybordist lirar i bandet, Sven Karlsson. Han har även spelat in en skiva med Evergrey - In search of truth, som är värd pengarna bara för att lyssna på vad Sven gör.

Okej, tycker As We Speak är en väldigt bra låt, Evergrey vet jag att jag har nån platta med med liggande nånstans djupt i skivsamlingen....kommer inte ens ihåg hur den låter så den ska jag kanske plocka fram igen.

Sweedo skrev:
2668382
Haven är deras bästa skiva, men jag är såld på hela deras produktion.

Haven är bäst, det tycker jag med, tycker också det mesta är bra, men plattorna innan Projector har så risigt ljud och Stanne var mycket mindre dynamisk growlare innan dess. Har du tänkt på att han låter som Brolle Jr när han sjunger rent? :)

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Hoj
Såld...letar nytt.
Vart tar alla inlägg vägen?

mitt om therion bla och chris ash hade ju ngt där han frågade samma sak men nu står de icke att finna? Eller är jag helt enkelt bara dum i huvudet??

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO