Metal-tråden

Zeeall

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen...
Det är precis det jag menar, en vägg av ljud, inget djup eller luft i ljudbilden alls.

jag har ingen överdrivet bra eller dyr stereo men det märks direkt när en skiva är sönderkomprimerad :(

edit: måste säga att highball shooters är en fröjd för öronen att lyssna på

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Krux II är bra, svinond ljudbild. Och Tales of creation håller jag med om, inledningsriffet till titellåten kan välta betongkåkar.

Ang remaster håller jag med om vi snackar vinyl, många CD-utgåvor av äldre vinyler pressade sent 80-tal-tidigt 90-tal låter grymt illa.

Jag har 'Tales of Creation' på handnumrerad bildvinyl :yoparty :hihi

Har 'lyckats' få tag på en hel del släpp som t.ex. 'Operation: Mindcrime' och Kreators 'Coma of Souls' på CD i förstasläpp (alltså återsläppt från vinyl) och jämfört med vinylversionerna är ljudet verkligen under all kritik, platt och dötrist. Usch. Jag är egentligen en vinyl- och rörmänniska. Men inte till ekonomin. :(

jag har ingen överdrivet bra eller dyr stereo men det märks direkt när en skiva är sönderkomprimerad :(

edit: måste säga att highball shooters är en fröjd för öronen att lyssna på

Det är tyvärr problemet med den digitala inspelningstekniken. Det är för lätt helt enkelt men sen är det sjukt svårt att göra det bra istället. Mitt band släpper sin debutplatta 2:e november och den är inspelad med Cubase på en hårddisk och ljudkvaliteten lämnar en hel del att önska. Nästa släpp får vi dock finansierat av bolaget, då ska det tamejfan bli analog inspelning. :mad:

http://www.yggdrasil-sweden.com <--- shameless self-promotion

Håller med om Highball Shooters, ni är riktigt sköna att lyssna på! :tummenupp

Last edited:

Zeeall

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen...
Det är tyvärr problemet med den digitala inspelningstekniken. Det är för lätt helt enkelt men sen är det sjukt svårt att göra det bra istället. Mitt band släpper sin debutplatta 2:e november och den är inspelad med Cubase på en hårddisk och ljudkvaliteten lämnar en hel del att önska. Nästa släpp får vi dock finansierat av bolaget, då ska det tamejfan bli analog inspelning. :mad:

kan inte vara så att ni hade taskig mic(micar?)? har svårt att tro att det är just digital inspelning som får det att låta dåligt

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Tackar och bockar ödmjukt, tycker själv låtmaterialet väl är okej ,men är inte överdrivet nöjd med ljudet. Fast sett till förutsättningarna, typ fritidsgårdsstudio med ett Behringerbord och väldigt spartansk utrustning i övrigt, låter det ändå hyggligt.

Den nya som spelas in just nu låter dock betydligt bättre, allt spelas in med tidstypisk utrustning av yppersta kvalite. Vi väntar bara på en herr Strid som ska komma hem från Eastpack-svängen med sitt sidoprojekt ;) Klart i November/December får vi hoppas.

Imaster, dra iväg ett PM om du är intresserad av mer info om var du kan spela in analogt i dina granntrakter.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Fyfan vad djävla dålig Clawfingers "Little Baby"... Clawfinger har förvisso aldrig varit bra men jag har haft ett visst överseende med deras existens men "Little baby" är ju en sån djävla kalkon att jag ville slita bilstereon ur sin plats i morse när jag åkte till jobbet...

pannkaksklyshig text.
pinsamt dålig engelska
pissdålig låt..
Det som stör mig ännu mer är att det säkert finnse en massa isternackar och skinnpajsgrabbar som tycker att:
- "Shit, fan, den här låten är djup asså!"

Fyfan, djävla Bandit att sabba min morgon på det sättet. :mad:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Fyfan vad djävla dålig Clawfingers "Little Baby"... Clawfinger har förvisso aldrig varit bra men jag har haft ett visst överseende med deras existens men "Little baby" är ju en sån djävla kalkon att jag ville slita bilstereon ur sin plats i morse när jag åkte till jobbet...

pannkaksklyshig text.
pinsamt dålig engelska
pissdålig låt..
Det som stör mig ännu mer är att det säkert finnse en massa isternackar och skinnpajsgrabbar som tycker att:
- "Shit, fan, den här låten är djup asså!"

Fyfan, djävla Bandit att sabba min morgon på det sättet. :mad:

kan bara instämma, dom har alltid varit riktigt usla..

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
helvetes bajsmacka också, missade Raunchys spelning i GBG för ca en månadsedan, nån som va där?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag och katten sitter och njuter av "Dream Evil - Evilized" just nu. Skulle vilja ha skiten på DVD, perfekt att slå på när efterfesten drar igång.

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
zx10r -08
åfan, polare med Christian alltså?

jovesst :) du också måhända?

ädit: ismaster, det är då Christian Älvestam (sångaren) jag känner :)

tyckte från början att detta bandet lät sådär och va lite för mjukt men ju mer jag lyssnar desstå bättre låter det!

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ljudkvaliten e la sådär, men jösses, detta är ju snudd på oslagbart i sin kategori :)

[YOUTUBE-ID]7CDz2wGv4f0[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...