Metal-tråden

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
ljudkvaliten e la sådär, men jösses, detta är ju snudd på oslagbart i sin kategori :)

*Sepultura video*

Självklart bra som fan. Men har aldrig förstått den plattan på samma sätt som så många andra...
Jag finner den en aning överskattad :tungan
Schizophrenia och Arise håller jag mycket högre, kanske även Chaos A.D.

Oldschool thrash! :yoparty
Appropå det, köpte lite av en raritet häromdagen!

DemoHammer.jpg

DemoHammer2.jpg

"Turning the screw, increasing the force
Cranial compression
Pressure of the skullcap, crushing teeth
Cerebral explosion
Sentenced to a death of agony
Shattered broken bones
Lifeless limbs are threaded through
Reticulated spokes"

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Självklart bra som fan. Men har aldrig förstått den plattan på samma sätt som så många andra...

Oldschool thrash! :yoparty

Jag håller inte med, Arise och Chaos A.D är suveräna men låter lite för snälla och polerade i jämförelse, BTR har lyckats med konststycket att få en skitig och amatörmässig ljudbild att låta rå och ondskefull. Dessutom har Igor Cavalera sitt överlägset bästa trumljud på den plattan, en av få metaltrummisar som förutom snabbhet även har häng och groove.

Sitter just nu och lyssnar på Testament-The Gathering, kanske det allra bästa som gjorts i thrashväg, snäppet över Reign In Blood, Bonded By Blood och Horrorscope, östkustthrashens förnämligaste bidrag. Dave Lombardo är för mig den allra förnämligaste metaltrummisen.

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
Jag håller inte med, Arise och Chaos A.D är suveräna men låter lite för snälla och polerade i jämförelse

Yup, det kan jag hålla med om. Men när jag vill ha det där råa och ondskefulla som du talar om sträcker jag mig hellre efter Schizophrenia. För du måste väl ändå hålla med om att den är just det, mycket råare?
Sämre produktion på Schizo givetvis men låtarna talar för sig själva ;)

BTR ÄR skitbra men i jämförelse med de andra så blir den knäckt i två delar. :D

Sitter just nu och lyssnar på Testament-The Gathering, kanske det allra bästa som gjorts i thrashväg, snäppet över Reign In Blood, Bonded By Blood och Horrorscope, östkustthrashens förnämligaste bidrag. Dave Lombardo är för mig den allra förnämligaste metaltrummisen.

Jävlar. Det var vågade ord ;)
Du kan ha rätt...beror nog på humöret det där.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Yup, det kan jag hålla med om. Men när jag vill ha det där råa och ondskefulla som du talar om sträcker jag mig hellre efter Schizophrenia. För du måste väl ändå hålla med om att den är just det, mycket råare?
Sämre produktion på Schizo givetvis men låtarna talar för sig själva ;)

BTR ÄR skitbra men i jämförelse med de andra så blir den knäckt i två delar. :D
.

Ljudet är för uselt på den, jag är ingen audiofetischist på något sätt men jag har en gräns för när jag tycker en ljudbild övergår från rå och primitiv till att bara vara dålig.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
"[/I]

tur att vi tycker olika ju, jag tycker som sagt att BTR är otroligt underskattad, nått av det bästa gjorts, nåväl..

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skövdes lilla metalband pyskanot har slarvat ihop sin femte studiovideodagbok, såå

[YOUTUBE-ID]hgtJV7YFHxE[/YOUTUBE-ID]

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Last edited:

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen
Har inte orkat läsa hela tråden men ett tips för er som gillar relativt tung och melodisk metal så kan jag rekomendera ett band som heter ScarSymmetry! är ett sido projekt med några killar från carnalforge (eller hur det nu stavas)

Mvh Fredric

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fast nu är intervjun slut.. :)
Kan dock rekommendera programmet "Bandit metal" som är mellan 22 och 00 varje måndag med säsongspremiär idag.

jo jag missade hela, men men, messade med thordendal igår, får min beskärda del av skvaller :tungan

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Har inte orkat läsa hela tråden men ett tips för er som gillar relativt tung och melodisk metal så kan jag rekomendera ett band som heter ScarSymmetry! är ett sido projekt med några killar från carnalforge (eller hur det nu stavas)

Mvh Fredric

Scar Symmetry är riktigt bra men jag måste nog säga att det inte är ett sidoprojekt från nån i Carnal Forge. Kjellgren på trummor sjöng dock i Carnal Forge tidigare, han slutade dock 2004.

Känns jäkligt tveksamt att du ska lyckas få in den kanalen i Linköping..Lyssna på weben går ju bra dock. :tummenupp

Hehe jaa, jag äger inte ens en radioapparat... :hihi

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...