Metalica biljetter införskaffade!!!

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
IO skrev:
Tanken var inte från början att tjäna pengar på det. Vi är ett helt gäng som ska gå och alla ringde eller köade. Många kom fram också så då blev det biljetter över, men tyvärr delar jag inte dina åsikter om att ge andra fans chansen. Det kan lika gärna vara någon annan som vill tjäna pengar som köper de jag inte hämtar ut.

Jag anser att fick man inte tag på biljetter så försökte man inte tillräckligt hårt. Alla som ville KUNDE fixat sina egna biljetter :kocko

Ok om ni va flera som fick tag på biljetter, då förstår jag ju att ni vill sälja dom som blev över. Men att köra med "gör inte jag det så gör nån annan det" eller "alla andra gör ju också så" funkar inte tycker jag. Om alla gav fan i att tänka så skulle det nog va bra mycket trevligare tror jag... T e x: "Men alla andra skenförsäkrar ju också"... = höga premier för dom som väljer att vara ärliga och betala för sig.

"Om inte jag tar den där olåsta cykeln så gör nån annan det..."

"Om inte jag köpt dom där stulna fälgarna så hade nån annan gjort det..." Osv..

Lite väl extrema jämförelser kanske, men du fattar vinken. Du kan ju inte hindra alla andra från att köpa maximalt antal biljetter för att sedan kränga iväg dom för dubbla priset, men genom att välja att inte göra det själv så gör man ju så gott man kan iaf.

Jaja, ska sluta med moralpredikningarna. Är ingen moralkärring egentligen, tro´t eller ej :tungan Blir bara så less när man hör polare som suttit i tfn hela förmiddan för att få tag på biljetter, när dom väl kommer fram efter drygt 3h konstant ringande så är biljetterna slut. Och sedan läser man överallt om "Metallica biljetter till salu" till riktiga ockerpriser.
Tycker det är trist :(
 

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
MackeNo1 skrev:
Ok om ni va flera som fick tag på biljetter, då förstår jag ju att ni vill sälja dom som blev över. Men att köra med "gör inte jag det så gör nån annan det" eller "alla andra gör ju också så" funkar inte tycker jag. Om alla gav fan i att tänka så skulle det nog va bra mycket trevligare tror jag... T e x: "Men alla andra skenförsäkrar ju också"... = höga premier för dom som väljer att vara ärliga och betala för sig.

"Om inte jag tar den där olåsta cykeln så gör nån annan det..."

"Om inte jag köpt dom där stulna fälgarna så hade nån annan gjort det..." Osv..

Lite väl extrema jämförelser kanske, men du fattar vinken. Du kan ju inte hindra alla andra från att köpa maximalt antal biljetter för att sedan kränga iväg dom för dubbla priset, men genom att välja att inte göra det själv så gör man ju så gott man kan iaf.

Jaja, ska sluta med moralpredikningarna. Är ingen moralkärring egentligen, tro´t eller ej :tungan Blir bara så less när man hör polare som suttit i tfn hela förmiddan för att få tag på biljetter, när dom väl kommer fram efter drygt 3h konstant ringande så är biljetterna slut. Och sedan läser man överallt om "Metallica biljetter till salu" till riktiga ockerpriser.
Tycker det är trist :(

Jag förstår att det känns surt, speciellt om man verkligen försökt. Men jag delar tyvärr inte åsikten om att låta bli att hämta ut eller sänka priset under "marknadspris i ren kamratlig anda. Kalla mig kapitalist men jag släpper inte chansen att tjäna in mina biljetter åtminståne.

Det är ju bara en konser, inget AIDS vaccin... :rolleyes:

EDIT: Biljetterna kostade 450:- och passa på att ringa på måndag efter 18:00 då det kanske finns dom som inte hämtat ut sina biljetter (av olika anledningar.. :gnissla )
 

AnesThesiA DeZ

Högt uppsatt medlem i slöar-föreningen..
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Kawasaki KX125 -92 enduro
jag vill ha biljetter, men aldrig i faaaan jag betalar 2500, när dom kostar 425-500!helt jävla sanslöst!! :kocko
 

ravenrs

rials
Gick med
11 Jun 2003
Ort
älvsjö
Hoj
Yamaha r6 -00
FAAAAN jag sitter dy rak på fäst5r

Mr. Dante skrev:
Ställde mig i kö kl. 08.00, kom fram 10.30 och köpte 12 ståplats, kallt som satan men det var det värt!!
:yoparty

men varför jag ko m inte fram,,,,

är det någonm som vill avara biljätter till mig ?

hoppas någon kan göra det skriv i så fall

glömde skriva artt jag gan pröjsa dom
_______________________________________________
CHECK OUT WWW.RIALS.INFO.SE
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Fick själv tag på dom 6 sista ståplatserna *tur*
Å jag lessnar som fan på dom som som köper 12 och säljer till överpris.
Önskar att jag vore miljonär eller nåt.. jag skulle lätt erbjuda 5000 kr var för dom som INTE köper biljetter second hand för hutpriser. Vore kul å se nån elak jävel stå med 12 biljetter och inte få nått sålt... :D 7500 i sjön!

VI SES DÄR!!! :yoparty :fyllisar
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Det här med biljettmånglande och priser har verkligen eskalerat. Gör som jag, skit i det och stanna hemma. Så jävla roligt är det inte att gå på konsert så man lägger över tusen spänn. Speciellt inte på Ullevi, måste vara Sveriges sämsta ställe att se en konsert på.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top