MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
IO skrev:Tanken var inte från början att tjäna pengar på det. Vi är ett helt gäng som ska gå och alla ringde eller köade. Många kom fram också så då blev det biljetter över, men tyvärr delar jag inte dina åsikter om att ge andra fans chansen. Det kan lika gärna vara någon annan som vill tjäna pengar som köper de jag inte hämtar ut.
Jag anser att fick man inte tag på biljetter så försökte man inte tillräckligt hårt. Alla som ville KUNDE fixat sina egna biljetter :kocko
Ok om ni va flera som fick tag på biljetter, då förstår jag ju att ni vill sälja dom som blev över. Men att köra med "gör inte jag det så gör nån annan det" eller "alla andra gör ju också så" funkar inte tycker jag. Om alla gav fan i att tänka så skulle det nog va bra mycket trevligare tror jag... T e x: "Men alla andra skenförsäkrar ju också"... = höga premier för dom som väljer att vara ärliga och betala för sig.
"Om inte jag tar den där olåsta cykeln så gör nån annan det..."
"Om inte jag köpt dom där stulna fälgarna så hade nån annan gjort det..." Osv..
Lite väl extrema jämförelser kanske, men du fattar vinken. Du kan ju inte hindra alla andra från att köpa maximalt antal biljetter för att sedan kränga iväg dom för dubbla priset, men genom att välja att inte göra det själv så gör man ju så gott man kan iaf.
Jaja, ska sluta med moralpredikningarna. Är ingen moralkärring egentligen, tro´t eller ej Blir bara så less när man hör polare som suttit i tfn hela förmiddan för att få tag på biljetter, när dom väl kommer fram efter drygt 3h konstant ringande så är biljetterna slut. Och sedan läser man överallt om "Metallica biljetter till salu" till riktiga ockerpriser.
Tycker det är trist