metallica

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Mr.Dna skrev:
Hade dem samma som i Köpenhamn så att vissa. T.ex som i Danmark att 2000 fick ett armband så att dem fick stå allra längst fram? eller det var inte uppdelat så alls?
:yoparty

Jag är nästan helt säker på att det var så, dom hade ett avspärrat område precis framför scenen och alla man såg på storbilden hade små gulliga rosa armband av modell "såna-man-får-när-man-ligger-på-sjukhus".

Heinrich

Puderluder
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
B
:rock :rock :rock :rock :rock av 5 möjliga.

Leper Messiah!!!!! Så grymt att dom bränner av den.
Blackened är ju stenhårt att öppna med, härligt att dom visar alla balladfans vart skåpet ska stå redan från start. :yoparty

Bästa och mäktigaste jag har sett med Metallica hittils. :)
Öronbedövande publikvrål många stunder under konserten, speciellt när dom hänger upp svenskaflaggan på förstärkaren bredvid Lars. :tummenupp

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Hoppas alla svin som köppte upp massa biljetter för att sälja dom dyrt lärde sig en JÄVLA läxa och förlorade många tusenlappar

Borde fanumej vara förbjudet.

Mitt betyg till uppköparna är :finger :finger :finger :finger :finger av 5 möjlig

Heinrich

Puderluder
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
B
Nästan 56.000 personer på Ullevi igår. Mäktigt!! :Bugar

Bifogat

• Metallica 1.jpg
    Metallica 1.jpg
    83.1 KB · Visningar: 236
  • metallica 2.jpg
    metallica 2.jpg
    92.8 KB · Visningar: 221
  • metallica 3.jpg
    metallica 3.jpg
    71.4 KB · Visningar: 191

Fireblejd

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kommer snart
Mja, Lost Prophets var la sådär. Trevligt att ha lite musik i bakgrunden medan man lapade på en öl i solen. Slipknot gillade jag inte innan, och jag ändrade inte uppfattning betänkligt efter gårdagen. Visserligen sprang de omkring som en flock nackade höner och bjöd på show, men musiken uppfattade jag som en enda lång låt med en sjuh*lvetes massa dubbeltramp och avgrundsvrål. Sedan kom då ´tallica...och ja, det rockade!! Många bra låtar, och när hela publiken stämde in i "Nothing else matters" och tystade James, ja då fick mitt kroppshår erektion iaf! Sedan måste jag nog säga att James mellansnack faktiskt var, om inte annat, så åtminstone lite kul. Sköna gubbar!

:huvet :huvet :huvet :huvet :huvet av fem möjliga tillägnas de som inte fick tag i någon biljett...

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Skulle va coolt att ha sett dom - för nostalgins skull om inte annat :yoparty

Jokela

Guest
Forsberg skrev:
Jag är nästan helt säker på att det var så, dom hade ett avspärrat område precis framför scenen och alla man såg på storbilden hade små gulliga rosa armband av modell "såna-man-får-när-man-ligger-på-sjukhus".

Japp, det stämmer bra det där. Jag var en av dom som hade ett gulligt rosa armband. Det var mäktigt igår! :Bugar
Gåshud stundtals när hela Ullevi sjöng med :tummenupp

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Jokela skrev:
Japp, det stämmer bra det där. Jag var en av dom som hade ett gulligt rosa armband. Det var mäktigt igår! :Bugar
Gåshud stundtals när hela Ullevi sjöng med :tummenupp

Hur länge hade du köat för att få detta betydande plastsmycke?

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Forsberg skrev:

I danmark där vi var. Så köade vi från kl 11 på morgonen och då gick vakterna runt och frågade vem som ville ha, sen samlades en STOR klunga runt dem vid runt 15.00 tiden det var då banden tog slut. Vet inte om dem gjorde samma på Ullevi men så var det i Danmark. :tummenupp

matte_r6

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Yamaha YZF R6-99
Mr.Dna skrev:
I danmark där vi var. Så köade vi från kl 11 på morgonen och då gick vakterna runt och frågade vem som ville ha, sen samlades en STOR klunga runt dem vid runt 15.00 tiden det var då banden tog slut. Vet inte om dem gjorde samma på Ullevi men så var det i Danmark. :tummenupp

Vi kom ner kl 15:30 tror dom gick iväg direkt och fixade sin band det var tydligen inga som helst problem.

En hur bra konsert som helst! Hoppas dom komemr tillbaka!

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Nån som vet vilket album som " I disapear" är med på? ...eller är den fristående på nåt sätt?

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
3:e i ordningen för mig, denna va helt klart bäst!!!

såå mäktigt när publiken överröstade James !!!! :rock :rock :rock!!
Fräsig med Sverigeflaggan oxå!

som sagt de har lovat att komma tillbaka inom en 5års period! var ju 5år sedan sist de va här.

naturligtvis missade man att få ett orange-komma-fram-längstfram-utan-tränsgelband.. ...
men man fick göra det bästa av situationen o ta sig framåt till avspärrningen. det tog ju ungefär 2timmar men sen var man där lagom till slipnots inledande låtar...

sen var det bara det att hålla sig kvar framme vid avspärrningen för att se något.. .. hehe.. känns idag att man har varit på konsert!!

:banana :banana :banana :banana :banana
:tummenupp för Ullevi och Metallica!

Vems var den svarta Metallica Folkabussen som stod vid ullevi? måste ju vart några hojåkares lr ? :va
/z

Last edited:

Jokela

Guest
Forsberg skrev:

Det är detta som är det fulaste!

Vi började köa runt 16.30, sen kom vi in till en mellansluss innan entrén. Där stod några crew och delade ut band och självklart tog jag ett. Så något annat än megaflyt kan man inte kalla det. Mina andra kompisar hade missat detta så de fick stå runt mixerbordet. :tungan

redz

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2003
Hoj
Tuono V4R APRC -12
Jokela skrev:
Det är detta som är det fulaste!

Vi började köa runt 16.30, sen kom vi in till en mellansluss innan entrén. Där stod några crew och delade ut band och självklart tog jag ett. Så något annat än megaflyt kan man inte kalla det. Mina andra kompisar hade missat detta så de fick stå runt mixerbordet. :tungan

Hmpf.. Vi stog och köade från klockan 9 på morgonen för att vara säkra på att få ett band, var lite småsliten när konserten var slut kan jag säga! Men det var det värt, 50000000000000 x om! :)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
kan tyvärr inte hålla med er alls, detta va tionde metallica giget för mig och sämre ljud har jag aldrig hört.
kul dock att sett dom igen efter några tunéers bojkott.
slipknot är ju hur grymma som helst men lost missade jag tyvärr pga biljettköp.

c0la

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Skrotad
zeal skrev:
naturligtvis missade man att få ett orange-komma-fram-längstfram-utan-tränsgelband.. ...
men man fick göra det bästa av situationen o ta sig framåt till avspärrningen. det tog ju ungefär 2timmar men sen var man där lagom till slipnots inledande låtar...

sen var det bara det att hålla sig kvar framme vid avspärrningen för att se något.. .. hehe.. känns idag att man har varit på konsert!!
/z

Hmmm undrar vem som fick ett sånt där "naturligtvis missade man att få ett orange-komma-fram-längstfram-utan-tränsgelband.. ... " :yoparty :yoparty
kanske jag?? (sen att jag köade from ~0900 är en annan 5:a)

en polare fick relativt bra bilder som jag ska ladda upp när jag kommer till Skellefté igen...
Är det föresten fler här som har dålig hals idag efter allt :4skrika :4skrika :de?

& BUU för dig Zeal som bangade Rörken när jag kom för att skryta med mitt orangea band som inte du fick.

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
R2 skrev:
kan tyvärr inte hålla med er alls, detta va tionde metallica giget för mig och sämre ljud har jag aldrig hört.
.

Det finns olika tycke i detta... VAD var det som var dåligt med ljudet?
Kanske ska fråga vart du stog oxå?

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...