bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Kapar din bandsåg rätt i vinkel? Har en "likadan" Kinamaskin som används mycket ofta, men är det petigt att vinkeln blir rätt så åker bitarna in i svarv eller fräs för justering. Kan vara bandet som är slitet, men än så länge sågar det bra. F.ö. precis som du säger - tyst, sprutar inte gnistor och används mycket ofta. Klart prisvärd. Nackdelen kan vara att den stjäl mer golvyta än en klingkap - har min inskjuten under en bänk o drar fram den när det skall kapas. Funderat på ett hjulställ, men den kanske blir lite vinglig
Då den har kapat väldigt "rätt" kapade bla en 50 mm axel till snöslungan och den blev rätt i vinkel, Vad då väldigt liten avvikelse. Däremot tror jag att den kapar lite snett nu efter svetsningen men jag har inte utrett detta ännu för det kan ju också vara bandet som drar lite. Det jag märkt är att bandet är väldigt känsligt för om sågen kapar rakt och nu mer köper band på järnhandel hemma för dom har bra band och dom säljer Femi så jag tror det är original band. Bacho banden är betydligt sämre än banden som järnaffären säljer.