Zorken,
Du kan utan problem köra med dina däck på Sturup. O, ska du köra på söndag gissar jag du ska köra med oss i Sydskanes Emse. Prata då med din instruktör så får du hjälp med dina frågor.
Om det är din första gång på bana lär du inte ha problem med dina däck om du inte är ett roadracingämne av rang
Ta reda på vad som är rekommenderat däckstryck för DINA däck och kör på det. Lufttrycksmätare är det alltid nån som har med sig så det löser sig.
Jag tycker nog din däckkrängare är lite väl "kantig" i sin åsikt gällande däcken då det beror väldigt mkt på vad du kör för hoj och framför allt HUR du kör...
Jag tycker överlag man ska vara ganska försiktig med sina råd och tips gällande just däck o däckstryck om man inte vet hur personen kör.
Tack för det inlägget, låter lugnande. Ja det är nu på Söndag jag ska köra met Sydskånesemse, och har pratat med Alex om detta och han ska försöka hjälpa mig runt...
Jag kan nog säga som så att jag inte är något roadracingämne av rang, men det vet man inte förren man provat....