Min personliga åsikt är att det är förarmisstag oavsett vad som står på däcken, till majoriteten av avåkningarna trots allt..många vill för mycket för fort och får inte ihop alla ekvationer och framförallt få in flytet och mjukheten i det hela. Tror att även om det stått dunlop, pirelli, avon, metzeler så hade nog de fakto varit samma..kan ju bero på att det stora volymer av powerdäcken som sitter på var och varannan hoj.
i min mening är däcken mkt övertygande, och många som påtalar överhettning är inte i närheten ändå av däckckets förmåga, så det är (allt)för lätt skylla på däcken..jag har nästan alltid kört på power och har inte varit i närheten av däcksläpp pga av däcken oavsett hoj eller bana jag kört på, men jag är bara en glad söndagsposör
Jag fortsätter köra med dessa däcken så fort min förmåga duger till jag känner mkt hög tillförlitlighet.
Sen är det många som har kraschat på ett däcksmärke, då säger man ALDRIG mer det däcket, men som sagt igen, så hade kraschen vart ett faktum oavsett däckmärket