Som Fürsten säger skulle jag inte heller blanda Power och Road, mest på grund av profilskilnaden men oxå för däcken inte är tänkt att blandas utan förmodligen fungerar bäst när man kör samma typ fram som bak. Pilot Road C2 håller säkert greppet hur bra som helst och räcker till dom allra flesta (gata). Jag tror det mest är handhavandefel när det råkar bli ett släpp. För någon som vill ha en mer kvickstyrd maskin är ett toppigare däck av typ Power att rekomendera.
Alltså, är det någon profilskillnad då? Jag bytte precis från power till Road 2CT och kan fan inte se någon som helst profilskillnad, bara litet mer mönster i road däcket. Däremot gamla Road har ju helt annan profil bak? Definitivt så har väl Power och Road fram exakt samma profil?
För övrigt så har jag testat dem rejält på bana och jämf med Power så har inte jag märkt några nackdelar. Jag är väl inte supersnabb, men inte nån snigel heller
, och körde i går på gälleråsen då det var typ 30 grader varmt, och de betedde sig helt OK.
Återstår att se om de verkligen håller längre än Power, har kört kanske 300 mil och 2 bandagar med dem nu och de ha i alla fall inte blivit platta på mitten än, så än så länge ser de ut att hålla längre än power, som höll ca 700 mil + 4-5 bandagar för mig bak, och då pga att de blev så kantiga och platta på mitten.
Ovanstående åsikter med reservation för att de är helt subjektiva bedömningar, och jag vill inte påstå att jag är nån däckexpert såklart
.