Michelin Power One

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Nu är bara frågan, ska jag slänga på en uppsättning sådanahär innan jag ska på gelleråsen eller ska jag ta det efter när mina pilot road är slut...
 

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Nu är bara frågan, ska jag slänga på en uppsättning sådanahär innan jag ska på gelleråsen eller ska jag ta det efter när mina pilot road är slut...

go for it :tummenupp

så blir du först 2009 ev

detta kan va ditt första val för i år ;)

Allt beror ju hur slut dina däck e ju :rolleyes:

ps mitt första inlägg 2009 :rofl :hihi

//Robin
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Skall du vara med SMC på Gelleråsen 27-28/4?

Hur slut är däcken?

Neh, ska dit med banåkning.nu 18-19 maj.

Däcken är ju inte speciellt slut alls faktiskt, lite fnasade i kant bara, kört en bandag med dem, men de är ju pilot road 2ct och jag skulle nog känna mig tryggare med power one om jag ska köra en tvådagars ;)
 

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Ort
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
Neh, ska dit med banåkning.nu 18-19 maj.

Däcken är ju inte speciellt slut alls faktiskt, lite fnasade i kant bara, kört en bandag med dem, men de är ju pilot road 2ct och jag skulle nog känna mig tryggare med power one om jag ska köra en tvådagars ;)


Hade jag varit du så hade jag slängt på ett par bandäck inför det. Dina vägdäck kan du ju köra slut på gatan i sommar ändå? Eller burna upp de på Gotland som vissa tydligen tycker är kul!
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Ser grymt intressanta ut för riktigt aktiv åkning! Tror jag ska prova ett set då jag nött ut mina qualifier!

Vem f.n kör medvetet i regn? Så fort det blir blött är det hemgång eller fika då jag kör!
 

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Ort
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
Ser grymt intressanta ut för riktigt aktiv åkning! Tror jag ska prova ett set då jag nött ut mina qualifier!

Vem f.n kör medvetet i regn? Så fort det blir blött är det hemgång eller fika då jag kör!


Det är en av de sakerna jag ser fram emot nästa säsong. Att bli bra på att köra i regn! Det är väl ett bevis om något att man har bra koll på hojen?
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Hade jag varit du så hade jag slängt på ett par bandäck inför det. Dina vägdäck kan du ju köra slut på gatan i sommar ändå? Eller burna upp de på Gotland som vissa tydligen tycker är kul!

Neh, burna upp dom på gotland blir det nog inte. Det blir till att använda dom som just gatdäck och skjutsa runt sambon på dom isådanafall ;).
Ja, får väl börja spara till däck också då... Kraschkåpor hoppas jag på att få när jag fyller 25 om två månader.
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Nån som vet om "Competition" blir gatgodkänd i sverige? Jag antar att Street blir det (vore ju knas annars) och det verkar ju ha lika mycket/lite mönster som "Comp."...
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Neh, burna upp dom på gotland blir det nog inte. Det blir till att använda dom som just gatdäck och skjutsa runt sambon på dom isådanafall ;).
Ja, får väl börja spara till däck också då... Kraschkåpor hoppas jag på att få när jag fyller 25 om två månader.
Spara ihop till ett set å lägg dom på hyllan. Kör vidare på de du har.
Finns alltid hjälpsamma snubbar som hjälper med ett byte på plats (om du inte gör det själv).
Skifta tillbaka till de gamla efteråt (om det finns nå't kvar i dom).
Sniket kanske...men smarrt!:tummenupp
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Det är en av de sakerna jag ser fram emot nästa säsong. Att bli bra på att köra i regn! Det är väl ett bevis om något att man har bra koll på hojen?

Jo det är helt sant men då vill jag göra det på bana dvs utan tallar på sidorna och mötande trafik!

Så länge jag kör på gata med 1000cc kommer jag inte gasa ordentligt vid regn!

Regndäck rockar !

/ Jens

Skulle vara kul att prova i riktiga förhållanden!
 

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Ort
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
Jo det är helt sant men då vill jag göra det på bana dvs utan tallar på sidorna och mötande trafik!

Så länge jag kör på gata med 1000cc kommer jag inte gasa ordentligt vid regn!



Skulle vara kul att prova i riktiga förhållanden!

Det är väl en sund inställning i alla väder med en sporthoj. Fast det är svårt!!
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Nån som vet om "Competition" blir gatgodkänd i sverige? Jag antar att Street blir det (vore ju knas annars) och det verkar ju ha lika mycket/lite mönster som "Comp."...

Vad jag förstår så kommer dom bli DOT-märkta och lagliga för gata. Tror det stod någonting i tidningen om att Comp. var inriktade till folk som körde 90% bana och 10% gata.

Spara ihop till ett set å lägg dom på hyllan. Kör vidare på de du har.
Finns alltid hjälpsamma snubbar som hjälper med ett byte på plats (om du inte gör det själv).
Skifta tillbaka till de gamla efteråt (om det finns nå't kvar i dom).
Sniket kanske...men smarrt!:tummenupp

Problemet är att jag kommer toura ner med hojen dagen innan det är körning. Tror jag IAF... Och sedan toura hem efter dagens slut. Så isådanafall monterar jag dom innan jag åker ner och tourar försiktigt dit. Får se hur jag gör...
 
Last edited:

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R6 ratrace edition
Vad jag förstår så kommer dom bli DOT-märkta och lagliga för gata. Tror det stod någonting i tidningen om att Comp. var inriktade till folk som körde 90% bana och 10% gata.



Problemet är att jag kommer toura ner med hojen dagen innan det är körning. Tror jag IAF... Och sedan toura hem efter dagens slut. Så isådanafall monterar jag dom innan jag åker ner och tourar försiktigt dit. Får se hur jag gör...


Jag hade tagit släpkärra. Du känner dig nog ganska så mör i kroppen efter 2 dagar på bana och då är de inte å rekomendera å köra 50mil hem. :näsblod sen hade jag satt på dom nya däcken inför bankörningen, körde pilot road på bana en gång och jag tyckte inte de gjorde annat än sladdade, de va iof me en z750 07a å fjädringen på dom suger ju på bana så de hade nog lite inspel me. :)
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Jag hade tagit släpkärra. Du känner dig nog ganska så mör i kroppen efter 2 dagar på bana och då är de inte å rekomendera å köra 50mil hem. :näsblod sen hade jag satt på dom nya däcken inför bankörningen, körde pilot road på bana en gång och jag tyckte inte de gjorde annat än sladdade, de va iof me en z750 07a å fjädringen på dom suger ju på bana så de hade nog lite inspel me. :)

Mjo, lutar emot det... Körde ju hojen upp till Midlanda och hem igen plus en dag på bana... Totalt blev det 75mil tror jag... Jag var tvungen att lägga mig och sova i en lekpark på vägen hem :p
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Någon som kört Street-varianten och kan säga något om livslängden? Tänker mest som jämförelse till alternativen Michelin PP / PP2CT, Sportec M3, QRR m.m.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top