Mijailovics nya lya

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Coola Ola skrev:
Japp, självklart är den främsta drivkraften till att folk mördar enbart att det är enklare än att söka socialbidrag. För övrigt har även jag rest runt i olika delar av världen och det enda jag kan säga om det är att Sverige är helt jävla fantastiskt i jämförelse med de flesta andra länder i världen.
Jodå, du är inte den enda som haft fördelen att se andra länder. Sverige är mycket bra, men våra straffskalor suger. Det räcker att åka till Frankrike för att få höra åsikter om svensk svängdörrsmentalitet.

Gabor

Guest
Chris Ash skrev:
Du lider av felaktig verklighetsuppfattning...lite tvångsvård ala paradisländerna för dig kanske?

tror inte det du....vad ska jag med tvångsvård till ? :kocko jag har inte begått något våldsbrott....... :7peta

Gabor

Guest
Det ligger något i det...

Hotspur skrev:
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
Öga för öga tand för tand.
Finns inget bättre sätt. Livstid, om det nu vore livstid kan jag gå med på som kompromiss. Betänk följande:
Om jag kör för fort, skall jag ha vård, tack!!! Ett par trafiklektioner på det allmännas bekostnad vore ju på sin plats=återanpassning, för det måste ju vara konsekvent eller? :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet

om jag begått ett misstag ska jag inte ha straff .....jaag ska ha vård och utbildning.....nu börjar det likna något.....
Alltså, bakhjuls åkning är ett misstag och man borde få en extrakurs i hur man kör på två hjul,,??

Gabor

Guest
Chris Ash skrev:
Pack är vad det är! Nakcskått!

är du schitsofren...?? :va Först är det väldans bra med vård...nästa sekund ska det vara NAKCSKÅTT......vad vill du ??? :7peta

*Hugo*

öka takten sista kvarten.......... :-)
Gick med
7 Jul 2004
Hoj
meanstreak 02
klart att det finns billigare alternativ... :död
en tjänst för samhället...

ODEN skrev:
4000:- per dygn,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, :jisses

1 460 000 / år,,, (enligt min fina miniräknare)
Finns billigare alternativ tror ja :3freak

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
tassen skrev:
tror inte det du....vad ska jag med tvångsvård till ? :kocko jag har inte begått något våldsbrott....... :7peta

I länderna som utövar den verkställighet och hårda "rättvisa" som ni förespråkar spelar det ingen roll, tycker du nåt annat än vad som är tillåtet blir det tvångsvård i tortyrkammaren.

Gabor

Guest
Chris Ash skrev:
I länderna som utövar den verkställighet och hårda "rättvisa" som ni förespråkar spelar det ingen roll, tycker du nåt annat än vad som är tillåtet blir det tvångsvård i tortyrkammaren.

Sköter man sig så är det inga problem, inte ens i Venezuela eller Colombia..
Nu avslöjade jag visste en av paradisen,,,,det finns en ö som heter isla Margharita utanför venezuelas kust...där är ett paradis...
Ett annat är Tonga i Stilla havet...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
tassen skrev:
Sköter man sig så är det inga problem, inte ens i Venezuela eller Colombia..
Nu avslöjade jag visste en av paradisen,,,,det finns en ö som heter isla Margharita utanför venezuelas kust...där är ett paradis...
Ett annat är Tonga i Stilla havet...

Det var det inte i kommunist-Sovjet heller, problem om man skötte sig alltså.

*Hugo*

öka takten sista kvarten.......... :-)
Gick med
7 Jul 2004
Hoj
meanstreak 02
hmm...det slutar med att folk kommer att ta lagen i egna händer :fatta! när det drabbar deras familjer något liknande...Lagen rensar ju inte ut skiten tydligen... :mad:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Det känns bra mycket tryggare med den mentalitet vi har idag än att låta någon av Bill och Bull i den här tråden få något som helst ansvar överhuvudtaget.

ps tassen, snygg jämförelse, Sverige 9 miljoner mot Tonga 110.000 invånare. Med den befolkningsmängden så skulle kanske till och med Bill och Bull klara av få det att gå runt. Fast jag betvivlar det...

Edit; Läste på lite. Tonga har strax under 5% pensionärer. Sverige har strax under 20%. En omedelbar lösning för att få loss mer stålar i Sverige hade kanske varit att skjuta alla pensionärer här. Kanske något för parti Bill och Bull?

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
kajlyl skrev:

Eftersom vi anser att det är fel att mörda människor gör vi samma sak genom staten för att verkligen visa hur fel vi tycker att det är?

Konsekvensen är underbar...

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Jag är väl som många ganska förbryllad över utgången på den här farsen.
Jag undrar vad som kommer att hända om man inte kan dömas till enbart vård utan får sitta av straffet när man blir friskförklarad. Personligen tror jag att allt färre kommer att hävda psykiskt sjukdom för att slippa fängelse med tanke på att de ändå kommer att hamna där efter ett tag. Angående MM så är jag ju ingen psykolog eller så men jag tycker ändå att det luktar lite bluff. Varför säger rösterna "angrip" A.L och inte "döda" A.L ?? I mina ögon låter det bättre "rättsligt" att säga angrip för då kan man inte utesluta att man inte hade dödligt våld i tanken (måste vara den där advokaten som rådit honom till att utrycka sig så!!) Sen går MM o hugger kärringen ett flertal ggr. Om han nu bara skulle angripa kärringen så kunde han väl lika gärna sparkat henne i röven o inte knivat henne!? Som sagt, jag är ingen expert men det luktar fan fulspel lång väg. Hela förloppet är en stor cirkus och det har vi medierna att tacka för.
Finns det överhuvudtaget någon här som har blivit omskriven "korrekt" i nån tidning? Det är alltid något som är feltolkat även om det rör sig om oskyldiga petitesser.

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
mm..kom på lite mer att skriva.
Det är i min mening rimligt att man inte ska sitta i fängelse om man är helt psykstörd när man begår ett brott. Anledningen är att det inte hjälper att sätta vederbörande i finkan istället för att vårda denne.
Men de flesta inklusive mig själv (kan jag tänka mig) litar inte riktigt på att det ges en helt korrekt bedömning alla ggr. Alla kan ju hävda psyksjukdom (efter ex inrådan av advokad e.dyl). Sen är vissa bättre på att "fejka" sjukdom än andra. Vi vill inte att brottslingar ska komma undan "lindrigt". Samhället vill ha hämnd. Sen går media ut o utmålar psykanstalterna som "hotell", vilket jag inte kan uttala mig om för jag har ingen egen erfarenhet av det.
Det vi behöver är kompetenta läkare som så säkert som möjligt kan fastställa en korrekt diagnos. Om vi nu litar på våra sk experter inom vården så får vi väl acceptera att MM får sitta o jollra i sin nya lya utan tvålktappande interner som suktar efter en ministermördare i duschen. Han lär i vilket fall inte må bra den resterande delen av sitt liv om han överhuvud taget har något samvete över det som har hänt.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Chris Ash skrev:
Jepp, precis som i kommunistdiktaturer och andra fascistparadis så mördar vi mördare, och lite annat folk vi inte tycker om......

Är det kanske så att Kajkyl är kommunist? I en annan tråd ville han avveckla EU med undantag av jordbruksstödet, som han av någon extremt outgrundlig anledning tyckte var bra. Att ta pengar från produktiva delar och lägga på improduktiva var väl en av den sovjetiska kommunismens kännetecken?

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM