Mikaels Bilförmedling

Raderad medlem 21068

Guest
stackars satar när ska ni lära er?
lägg inte pengar på en hoj ni inte har klämt på, hur svårt ska det vara att förstå?
motbevisa mig nu med att den lycklige köparen visar upp sin nyköpta hoj :näsblod

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Detta är ett bedrägeri!!! Min bror satte handpenning trots att jag varnade honom och när vi åkte dit för att hämta hojjen så fanns den inte där. Han slutade svara på telefenon. Mikchaels bilförmedling existerar inte, nu har han tagit bort alla annonser som fanns på blocket. Händelsen är nu polis anmäld. Detta är killens uppgifter som han använder
Persnr/Org nr: 820929-5537 hans bank kontonr: 8304-8, 123029576-6 dessa uppgifer binder sig till denna mannen, det är hans riktiga person nummer och bank nummer. Jag valde att publicera hans uppgifter ifall han nu byter firma namn och börjar annonsera på nytt med ett annat firma namn.
Vad snackar du om? Jag kollade precis och alla annonser finns kvar fortfarande.

lägg inte pengar på en hoj ni inte har klämt på, hur svårt ska det vara att förstå?
motbevisa mig nu med att den lycklige köparen visar upp sin nyköpta hoj :näsblod
Vi får väl se. Det fanns en annan tråd här på Sporthoj om Mikaels Bilförmedling där någon berättade att hans kompis köpt en bil där. Det var tydligen inga konstigheter, förutom att affären gick lite segt.

Last edited:

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Publicera inte personuppgifter på ett forum, ta det via PM om någon är nyfiken istället.

king

King
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
R1 men älskar min gamla zx7r Ninja
Skriv länken så att jag kan gå in och göra en annmälan på blocket är du snäll, Det finns många unga och ivriga stackare där ute som kan också gå på det.

Varför skall jag inte publisera hans uppgifter?

Varför skulle jag inte publisera uppgifterna?

Last edited:

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Skriv länken så att jag kan gå in och göra en annmälan på blocket är du snäll, Det finns många unga och ivriga stackare där ute som kan också gå på det.

Varför skall jag inte publisera hans uppgifter?

Varför skulle jag inte publisera uppgifterna?

Tror det strider mot PUL, vilket blir sporthoj.com:s problem eftersom de ägar forumet. Så bättre att ta det via PM :)

Raderad medlem 21068

Guest
Vi får väl se. Det fanns en annan tråd här på Sporthoj om Mikaels Bilförmedling där någon berättade att hans kompis köpt en bil där. Det var tydligen inga konstigheter, förutom att affären gick lite segt.[/QUOTE]

Jag hoppas verkligen att det är sant och ni som satt in handpenning får era hojar.
det var kanske dumt o skriva så och få er er ännu mer nojiga men men....
Jag håller tummarna för er:yoparty

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)

jaha nu är det konstaterat! jag och hjobo10 (minst) har lagt handpenning på samma hoj, HÄRLIGT :tummenupp men som sagt han har 14 dagar på sig varav 7 kvarstår... sen blir det jobbigt :gnissla

FAKTA: DENNA FIRMA HAR SKICKAT 2ST MAIL MED EXAKT SAMMA INNEHÅLL TILL OSS BÅDA MED 30MIN MELLANRUM, TILLFÄLLIGHET ELLER BEDRÄGERI?

Mitt råd är nog att hålla sig borta ett par dagar tills någon ev. fått en hoj levererat. hjobo10 hade kollat upp honom på vägverket och mycket riktigt så reggade han faktiskt in motorcyklar så det verkar ju stämma så långt. Firman existerar och annonserna finns fortfarande kvar.

För att vara ärlig har jag ju känt detta på mig hela tiden men som sagt man måste våga för att vinna! :D FRA har även spelat in alla dess samtal så vi bara ringer dem och ber dem supplya oss :)

Last edited:

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
jaha nu är det konstaterat! jag och hjobo10 (minst) har lagt handpenning på samma hoj, HÄRLIGT :tummenupp men som sagt han har 14 dagar på sig varav 7 kvarstår... sen blir det jobbigt :gnissla

FAKTA: DENNA FIRMA HAR SKICKAT 2ST MAIL MED EXAKT SAMMA INNEHÅLL TILL OSS BÅDA MED 30MIN MELLANRUM, TILLFÄLLIGHET ELLER BEDRÄGERI?

Mitt råd är nog att hålla sig borta ett par dagar tills någon ev. fått en hoj levererat. hjobo10 hade kollat upp honom på vägverket och mycket riktigt så reggade han faktiskt in motorcyklar så det verkar ju stämma så långt. Firman existerar och annonserna finns fortfarande kvar.

För att vara ärlig har jag ju känt detta på mig hela tiden men som sagt man måste våga för att vinna! :D Har dessutom 2 bandade samtal med dem (FRA spelade in och försedde mig med dem, det var inte jag!).
Har du snackat med Mikael igen? Om inte, gör det. Ställ honom mot väggen, säg att du vet att fler har lagt handpenning på samma hoj och fråga vem som har rätt till hojen och vem som får sin handpenning tillbaks.

bello

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
Yamaha R1
Har du snackat med Mikael igen? Om inte, gör det. Ställ honom mot väggen, säg att du vet att fler har lagt handpenning på samma hoj och fråga vem som har rätt till hojen och vem som får sin handpenning tillbaks.

hehe få handpenningen tillbaka? hehe

Mikael får ingen kredit av ngn ach kredit upplysningen varnar för att ge honom kredit... prio 1... vill ni ha mer detaljer om honom så kan ni som sagt läga in ett pm...

vet ngn ens vem christian är? han är spindeln i nätet, men ingen vet ngt om honom... ngn som har hans uppgifter? trotts att det är han som skicar ut avtalen... hmm

till er som har lagt in en handpenning till dem o börjar bli oroliga kan känna sig trygga i att dessa hojar även kan vara stulna...

1. har ngn sett hojarna?
2. har ngn sett mikael eller christian?
3. jag har fått besked om att den jag la handpenning på (10000) finns klar på måndag, men får inte hämta den eller se den... varför? de har inte tid!
4. ni som ska hämta mc:n imorrn, ska bli skoj o se, för att mikael är i tyskland... så lycka till...
5. vem har köpt en bil av dem? skulle jätte gärna vilja prata med den som sett dessa 2 spöken... du kanske kan lugna ner mig lite?
6 när köptes denna bil?
7 mikaels bilförmedling startades inte förrän den 7maj i år... komiskt va!!! = )

hehe vad ska man säga 10 000:- är 10 000:- men blåsningen man får är ovärderlig...

8. Christian tyckte att jag verkade för orolig för att bli blåst, så han skulle sätta tillbaka mina pengar... o det skulle vara klart för 9timmar sen...

9. INGA PENGAR!

10. polisen skulle säkert få tag på dem, men ngn som inte har en inkomst kan inte betala tillbaka...

hehe se det på den ljusa sidan grabbar...
det regnar ute så vi har ändån ingen nytta av hojarna... = )

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Stackars dumma jävlar, hur kan man ens fundera på att lägga handpenning på nåt som man inte ens har sett i RL, verkar priset för bra så är det nog FÖR BRA FÖR ATT VARA SANT!!!!

Jag hoppas verkligen att ni som lagt handpenning får hojarna eller pengarna tillbaka.

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
...

hehe se det på den ljusa sidan grabbar...
det regnar ute så vi har ändån ingen nytta av hojarna... = )

Always look on the bright side of life...

Jag hoppas verkligen att ni får era hojjar, men det hela luktade alldeles för fishy från början för att tro det.

Tycker ändå att det är starkt gjort av er att erkänna att ni har lagt handpenning och förmodligen gått på en grej, det sitter nog en och annan som har gjort detsamma här på SH som tycker att det är för pinsamt att erkänna. Och även utanför SH...

Återigen; hoppas att det löser sig.

bello

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
Yamaha R1
Always look on the bright side of life...

Jag hoppas verkligen att ni får era hojjar, men det hela luktade alldeles för fishy från början för att tro det.

Tycker ändå att det är starkt gjort av er att erkänna att ni har lagt handpenning och förmodligen gått på en grej, det sitter nog en och annan som har gjort detsamma här på SH som tycker att det är för pinsamt att erkänna. Och även utanför SH...

Återigen; hoppas att det löser sig.

som sagt jag är en av dem som lagt in 10 000:- bryr mig inte ifall folk får reda på detta utan jag säger detta här för att både varna andra och samtidigt så vill jag gärna att alla som lagt in pengar meddelar detta, absolut inget att skämmas för... inte som att de kommer komma undan med pengarna... ett eller annat sätt så ska rätt bli rätt o juh fler vi är desta seriösare blir detta o vi kanske kan få ett slut på allt detta velande...

jag kommer att hålla alla på forumet uppdaterade med nya uppdateringar iaf, så fort man får tag på dem så att säga...

önskar att andra gör det samma exempelvis när det e planerat o träffas o hur mötet går om det ens blir av...

Last edited:

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Ja, det verkar onekligen som om detta är ett bedrägeri i alla fall. Jag känner på mig att den här tråden kommer att bli lång. Det ska bli intressant att se hur detta slutar.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jag köpte en osedd BMW M3 av en privatperson i Tyskland..förde över pengar & väntade...det gick vägen & bilen kom hem...
Man kan tycka att risken att bli blåst "på hemmaplan" är liten...stackare...inte roligt, men troligtvis kan ni se er helt rökta på dessa pengar. :rolleyes:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ifall det visar sig vara ett bedrägeri som det starkt lutar mot nu så polisanmäla och börjar samla in dokument i ärandet. Skriv ned alla kontakter, spara alla mail och sen kontaktar ni något av tv-programmen som granskar bluffare.
Bland annant Insider kör väl en ny säsong inom kort.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept