Mikaels Bilförmedling

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
ska försöka ringa dem under dagen men det är SJUKT svårt att få tag i dem.

Och vi kan ju säga såhär att om det här är en bluff så snackar vi om jävligt duktiga bedragare det är ju en sak som är säker. De har båda sagt exakt samma saker till mig, beskrivit hojen på samma sätt när jag ringt och frågat dem vid olika tillfällen o.s.v.

Om det nu inte hindrar polisens eventuella utredning på något sätt så kommer jag lägga upp mina 2 samtal med dem så kan ni själva få höra :)

Om inte annat har man lärt sig en bra läxa fast jag måste säga att det nog var svårt att tro annat än att det var legitimt. Priset säger inte allt...

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Hej Tina jag menade att jag o herge har luftköpt samma hoj (alltså lurade)

Misstänkte det.. Jag vart dock också lite skeptisk när jag läste ditt inlägg, o såg att du hade reggat dig på SH rätt nyligen :)

EDIT: Hoppas det löser sig, och att ni får antingen hoj eller pengar!

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
hehe få handpenningen tillbaka? hehe
...
7 mikaels bilförmedling startades inte förrän den 7maj i år... komiskt va!!! = )

hehe vad ska man säga 10 000:- är 10 000:- men blåsningen man får är ovärderlig...

8. Christian tyckte att jag verkade för orolig för att bli blåst, så han skulle sätta tillbaka mina pengar... o det skulle vara klart för 9timmar sen...

9. INGA PENGAR!

10. polisen skulle säkert få tag på dem, men ngn som inte har en inkomst kan inte betala tillbaka...

...

Delvis sant men tänk på att han tecknat firman som enskild firma vilket gör honom till ekonomiskt ansvarig. Vid t.ex. kontraktsbrott eller när han bryter mot ett avtal (vilket säkert kommer ske vid utebliven leverans inom 14 dagar) så kommer han stå som ansvarig för detta. Naturligtvis kan man nog koppla in kronofogden om det inte betalas ut några pengar och en utmätning kommer då förmodligen att ske till sist.

Jag väntar fortfarande med spänning på vad som ska ske :D tur att man har lite extra pengar till övers som man kan slänga till banditerna!

rewind

Luttrad å tillbakalutad ...
Gick med
27 May 2003
Hoj
SV650S -01, ktm exc 450
Hej
Hoppas allt löser sig till det bästa.
Dyra läropengar men så kan det ju bli, kan ju inte misstro alla säljare :D

Lycka till!

bello

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
Yamaha R1
ska bli kul o se om han får träffa dem idag, han som skulle det...
allt hänger juh på första personen som får träffa dem...

kalla mig naiv men jag är juh säker på att de är bluffare men man hoppas juh att de inte är det utan att de är skitsnackare och ngn försening med mc lasset... nån försening kanske!

så här funkar det boys, var förberedda på det värsta men hoppas på det bästa... ;)

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Jag väntar fortfarande med spänning på vad som ska ske :D tur att man har lite extra pengar till övers som man kan slänga till banditerna!

Lite svinn får man räkna med? :gnissla :huvet

AntX

gasglad
Gick med
21 Jun 2008
Hoj
Ducati 748
Delvis sant men tänk på att han tecknat firman som enskild firma vilket gör honom till ekonomiskt ansvarig. !

Ingen som hört talas om begreppet "målvakt"? Person nr och bankkonto ÄR ingen garanti för att man inte blir blåst!
Det lär finnas en skarpare hjärna bakom bedrägeriet. Michael är ju redan körd pga skulder mm så vad bryr han sig om att få mer skulder på pappret och lite cash att röra sig med.

Optimisten hoppas ju att det är så att de inte har pengar att löpa hem och regga alla hojar som folk har lagt handpenning på, och att de nu är nere i Tyskland och köper ett par för de pengar de fått in. För den lilla vinsten på de hemtagna och ytterligare handpenningar så köper de några till osv osv.....men det är kanske naivt att tro så.

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad
Jag köpte en osedd BMW M3 av en privatperson i Tyskland..förde över pengar & väntade...det gick vägen & bilen kom hem...
Man kan tycka att risken att bli blåst "på hemmaplan" är liten...stackare...inte roligt, men troligtvis kan ni se er helt rökta på dessa pengar. :rolleyes:

Tänkte precis detsamma....här har man köpt osedda hojar i Tyskland och tyckt att man levt "on the edge".....:D så läser man om sånt här.Riktigt tråkigt!:(

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
ok har ringt till VV.

Mikaels Bilförmedling har ALDRIG registrerat en enda MC här i Sverige, dessvärre. De äger i dagsläget 2 fordon,

Seat med regnummer BBB073
Släpvagn med regnummer FNC857

Dessvärre så har jag nu insett att man blivit lurad :mad:

ogge5

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Kawasaki zx6r -98
Kan informera lite om läget.
Det finns inga hojar som är på väg att registreras! Har idag varit i kontakt med vägverket och där finns inga fall. Lite tråkigt men skönt att få klarhet.

Jag har också varit i kontakt med kronofogden. Ägaren till företaget har en mindre skuld till ett el-bolag men inget som borde hindra honom från att betala tillbaka pengarna. Något positivt iaf. Jag kommer inte försöka åka och möta mikael idag utan tänker nu istället sätta mig i bilen och åka ner till polisen med de dokument som jag har.

Synd att man inte läst mer om "internetgirot.se" som egentligen kunde avstyrt hela denna händelsen.

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Pratat med polisen nu och hon sa som det var att vi måste vänta våra 14 dagar och har vi inte fått varken pengar eller motorcykel då så har han begått ett brott enligt lag och vi kan polisanmäla honom!

Hon tyckte det var EXTREMT viktigt att alla vi som polisanmäler honom uppger alla andras anmälningsnummer (diarienummer tror jag det hette :va )också så att de kan länka samman alla anmälningar mot just dett företag.

OM ni polisanmäler eller har polisanmält så kan ni väl vara snälla att skicka nummret på anmälan till mig så ska jag försöka knyta samman säcken lite.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Fortsätt hålla oss informerade hur det går men tänk på att vederbörande säkert läser vad som skrivs här också.
Så ge han inte information som han kan ha nytta av.

ogge5

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Kawasaki zx6r -98
Min anmälan gick in idag iaf. Mitt avtal med honom gick ut redan i måndags. Nu är det bara att vänta å se. Tur att man tajmat de så bra med resan till Bulgarien nästa torsdag... :p

bello

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
Yamaha R1
Ingen som hört talas om begreppet "målvakt"? Person nr och bankkonto ÄR ingen garanti för att man inte blir blåst!
Det lär finnas en skarpare hjärna bakom bedrägeriet. Michael är ju redan körd pga skulder mm så vad bryr han sig om att få mer skulder på pappret och lite cash att röra sig med.

Optimisten hoppas ju att det är så att de inte har pengar att löpa hem och regga alla hojar som folk har lagt handpenning på, och att de nu är nere i Tyskland och köper ett par för de pengar de fått in. För den lilla vinsten på de hemtagna och ytterligare handpenningar så köper de några till osv osv.....men det är kanske naivt att tro så.

hehe de pengarna kan vi glömma ifall polisen ska hämta dem!
kontonumret vi har satt in pengarna på verkar stämma att den är hans... hmm men INTE ALLS SÄKER! ngn som kanske kan fixa fram denna info!?

grabbar så här ligger det till, vi har blivit blåsta och polisen kan inte få tillbaka våra pengar... s.k. målvakt o har ingen taxerad inkomst!

men alla som är med i detta ska få sitt straff... så är det bara...
ska sätta igång en jävla undersökning på detta för att göra polisens arbete o ta reda på allt om dessa 2 nissar och utifall de har ngn mer som är bakom det... o juh fler som vill hjälpa till desto bättre... all info ni har kan ni skicka över i pm... eller om vi nu kan skapa ett egen privat tråd där vi kan försöka hjälpas åt... helt ärligt bryr jag mig inte om pengarna... men vill sända ut ett meddelande för alla som gör detta skit att de inte kan komma undan med deras s.k målvakter, eller tro att de kan komma undan pga dessa lagar som inte gör ngt... (och förresten en utmätning är redan gjord på mikael)...

Ari81

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2007
Hoj
Aha
Företag har alltid högre priser än privatpersoner. Synd att ingen reagerade på första tråden jag postade :va

ogge5

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Kawasaki zx6r -98
rätta mig om jag har fel men är det inte så att i och med att vi gjort affär med ett registrerat företag så blir dom betalningsskyldiga om dom inte följer avtalet? men då måste mejlen räknas som lagliga avtal. Har han ingen inkomst och inte kan betala så kopplas väl kronofogden in och börjar utmäta? han har ju ändå en adress där det borde finnas en byggnad som är värd nåt? han har endast skulder på 1760 kr sedan innan.....

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024